رضا رجبی در استقلال

پیشکسوت استقلال گفت: در روزی که استقلال زیاد موقعیت ایجاد نکرد، کادرفنی این شهامت را داشت که از همه عناصر هجومی خود استفاده کند.

سرویس ورزش مشرق _ تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و ششم لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر شهر خودرو را شکست داد. شاگردان مجیدی با این پیروزی فاصله خود را با پرسپولیس افزایش دادند و خود را به قهرمانی نزدیک‌تر کردند.

رضا رجبی در گفتگو با مشرق اظهار داشت: پس از بازی استقلال با سپاهان ترسی در میان طرفداران استقلال به وجود آمد که نکند روند تساوی‌های استقلال در لیگ ادامه یابد ولی خداروشکر در بازی پدیده این اتفاق رخ نداد و استقلال توانست سه امتیاز بازی را کسب کند. البته طرفداران و پیشکسوتان حق دارند که چنین ترسی داشته باشند. متأسفانه خلاقیت و ایجاد موقعیت در فاز تهاجمی استقلال کم‌رنگ‌تر شده است. اگر در بازی با شهرخودرو چند دقیقه دیگر مقاومت کرده بود، جای پیروزی با مساوی تغییر می‌کرد و شرایط برای استقلال متفاوت می‌شد.

وی ادامه داد: برای اولین بار آقای مجیدی تمام توان هجومی خود را به میدان فرستاد و بالاخره استقلال توانست گل پیروزی را به ثمر برساند. در صحنه گل استقلال، ژستد عالی عمل کرد و با پاس گل هوشمندانه را ثبت کرد. در این بازی استقلال مزد شهامت کادرفنی را گرفت. در روزی که استقلال زیاد موقعیت ایجاد نکرد، کادرفنی این شهامت را داشت که همه عناصر هجومی خود استفاده کند. همچنین شهرخودرو نیز با اول فصل قابل مقایسه نیست و کیفیت این تیم بالاتر رفته است. نظم تیمی شهرخودرو بهتر شده و بازیکنان این تیم خوب فوتبال بازی می‌کنند. سبک بازی آنها در روز گذشته نشان نمی‌داد که این تیم در ته جدول قرار دارد و بازی ساده‌ای برای استقلال نبود. بازیکنان شهرخودرو در این بازی انگیزه زیادی داشتند.

استقلال مزد شهامت مجیدی را گرفت/ تیمی که می‌تواند برای استقلال مشکل‌ساز شود/  استقلال مهاجم تمام‌کننده خوب ندارد

رجبی در خصوص قطعی شدن قهرمانی استقلال در لیگ برتر خاطر نشان کرد: هنوز ۱۲ امتیاز از فصل باقی مانده و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. یعنی حتی سپاهان که یازده امتیاز با صدر فاصله دارد، روی کاغذ شانس قهرمانی دارد. فوتبال مقوله عجیبی است و هر اتفاقی ممکن است بیافتد. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که تکلیف قهرمانی مشخص شده است و پرسپولیس نمی‌تواند دیگر شانسی داشته باشد ولی نکته قابل توجه این است که قهرمانی دست خود استقلال است. تیمی نمی‌تواند برای استقلال دردسر درست کند،‌ مگر خود استقلال. هیچ تیم به جز استقلال نمی‌تواند برای استقلال مشکل ساز شود.

وی افزود: تساوی‌ها برای استقلال مضر است. فرض کنید استقلال چهار بازی آینده خود را مساوی کند در این صورت صاحب ۴ امتیاز خواهد شد ولی اگر دو بازی را پیروز شود و در دو بازی شکست بخورد، ۶ امتیاز کسب خواهد کرد. بنابراین تساوی‌های استقلال خیلی خطرناک است. بازیکنان اگر بخواهد به این شکل بازی کند و با حریفان مدارا کند، تیم دچار مشکل می‌شود. بازیکنان باید با تمام قوا برای کسب پیروزی در زمین حاضر شوند. استقلال در اهواز و رفسنجان بازی دارد. ضمن اینکه یک بازی با نفت مسجد سلیمان در حال سقوط دارد. در نتیجه استقلال باید سبک بازی خود را در فاز تهاجمی تغییر دهد تا با خیال راحت بتواند قهرمانی را در این فصل مسجل کند.

استقلال مزد شهامت مجیدی را گرفت/ تیمی که می‌تواند برای استقلال مشکل‌ساز شود/  استقلال مهاجم تمام‌کننده خوب ندارد

پیشکسوت استقلال عنوان کرد: مشکل حال حاضر فوتبال کشورمان استعدادیابی بازیکنان پایه است. ما زمانی در بحث استعدادیابی درست عمل کردیم و بازیکنان زیادی تحویل فوتبال کشورمان دادیم. ولی حالا ما در این بخش ضعف داریم. بنابراین ما مجبور می‌شویم بازیکنان خارجی به خدمت بگیریم که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

وی در خصوص خط حمله استقلال گفت: طبق آخرین مدرک مربیگری در دنیا، مربیانی موفق هستند که بتوانند لایه‌های دفاعی را باز کنند. طراحی تمرین، جابه‌جایی بازیکنان و شرح وظایف آن‌ها در استقلال کمتر دیده می‌شود. متأسفانه وقتی تیم حریف جلو می‌آید استقلال از فضا به وجود آمده در پشت آن‌ها استفاده نمی‌کند. بازیکنان از تله آفساید استفاده نمی‌کنند. من به یاد ندارم که استقلال در این فصل یک گل با استفاده از پاس کات‌بک به ثمر رسانده باشد یا با استفاده از فرار از تله آفساید به گل رسیده باشد. ضمناً استقلال یک مهاجم تمام‌کننده خوب ندارد. به‌عنوان مثال یامگا بازیکن خوبی است ولی نمی‌تواند گل بزند یا ژستد تا الان نتوانسته به خوبی خود را نشان دهد. امروزه طراحی تمرین، شرح وظایف و تمرینات پرفشار در شرایط تجمع مدافعان می‌تواند به تیم کمک کند.

رجبی افزود: خود آقای مجیدی مهاجم بوده است. می‌تواند نقاط ضعف خط حمله خود را ببیند. خود ایشان در بازی با شهرخودرو فشار زیادی تحمل کردند. شاید آگه لطف خدا نبود استقلال اصلاً این گل را به ثمر نمی‌رساند. البته تعویض‌های مجیدی و شهامت استفاده از تمام توان هجومی استقلال نیز خیلی تاثیرگذار بود ولی درواقع استقلال راحت گل نمی‌زند. راحت گل نزدن استقلال به تاکتیک بر می‌گردد و تیم دچار یک گیر تاکتیکی شده است. امیدوارم که این مشکل در ادامه حل شود و استقلال با خیال راحت به قهرمانی برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    4 17
    استقلال هیچ مشکلی غیر از سرمربی ندارد فرهاد در حد و اندازه این تیم نیست و مهره چینی اش درست نبوده و اگر هم تیم قهرمان شود به مشکل بر میخورد
    • علی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      12 4
      امسال داش فرهاد خیلی لنگی ها رو سوزونده، به یاد دربی 69، معلوم شما هم خیلی تحت فشار گرفتی از پریشب
    • بدون باخت IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      4 2
      اول فکر کن بعد حرف بزن ایجوری برایت بهتره
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      5 2
      فرمایشات یک عدد لنگی
    • پاسخ به علی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      1 0
      پنج سال تمام شما سوختی که هیچ. جزغاله شدی. اینکه هنوز حرف میزنی عجیبه. در ضمن همه میدونن الفرهاد القطری چیزی نیست و هر چی هست گابریل پین ایتالیاییه.
  • علی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    5 2
    بنظرم استقلال باید باتمام وجودبازی کنه ویجوری بازی کندکه انگاربرای حذف نشدن میجنگدباید بازیکنان باتمام وجودبجنگند وگرنه ب مشکل برمیخوریم
  • FR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    7 2
    رمضانی تمام خصوصیات یک مهاجم خوب را دارد ولی به شرط آنکه تمرینات خاص و همچنین ایجاد موقعیت برای این مهاجم و بازی گرفتن بیشتر..متاسفانه مجیدی کم بهش بازی میده ولی با این حال هروقت به زمین آمده برای استقلال مستمرثمربوده و حداقل تاجایی که من یادمه دوبار استقلال را از تساوی نجات داده ب کوری چ لنگ صغیر
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      3 0
      رمضانی خیلی خوش شانسه و مهره مار داره. 4 سال در دوتیم بزرگ پایتخت بازی کرده اما به اندازه انگشتان یه دست گل نزده. به تاریخ دو باشگاه نگاه کنید بازیکنانی بودند که در مدت یک سال بیش از رمضانی گل زدند اما باشگاه ها ردشون کردند.
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    آن تیم فقط شهر خودرو است
  • رمضانی IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 1
    رمز موفقیت استقلال شهامت مجیدی در تعویض هاست در اکثر بازیها تعویضهای طلایی گره گشا بوده اند مانند دربی و بازی پدیده
  • مینا IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 1
    مجیدی خوب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس