وزارت نفت نمایه

عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن انتقاد از وزارت نفت به دلیل عدم اجرای مصوبه شورایعالی امنیت ملی در خصوص توسعه میادین مشترک از رئیس مجلس خواست تا تذکرات لازم را به دولت در این مورد ارائه کند.

به گزارش مشرق، مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون انرزی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه (۲۰ اردیبهشت) مجلس بعد از قرائت گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد وزارت نیرو در مورد توسعه ظرفیت های نیروگاهی صنعت برق کشور، طی تذکری با استناد به ماده ۲۳۴، اظهار داشت: موضوع میادین مشترک به دلیل اهمیت بسیار آن در مجموعه دولت از جمله شورای امنیت ملی بررسی و مصوباتی در این خصوص صادر شد.

بیشتر بخوانید:

اصلاح «قانون برنامه و بودجه» پس از ۵۰ سال در مجلس

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: شورایعالی امنیت ملی در جلسات خود ضمن تائید گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر اینکه دولت قبل کاری را انجام نداده مصوباتی را برای اقدام دولت جدید و وزارت نفت داشت و براساس آن زمانبندی را برای وزارت نفت به منظور توسعه میادین مشترک به ویژه غرب کارون قرار داد.

وی تاکید کرد: قرار بود وزارت نفت سناریوهای خود را برای توسعه میادین مشترک ارائه کند که متاسفانه دولت جدید و وزارت نفت نیز در این مورد کوتاهی کرده و تاکنون مصوبه شورایعالی امنیت ملی را اجرایی نکرده اند.

شریعتی خطاب به رئیس مجلس، گفت: از شما می خواهم تذکر دهید تا بحث میادین مشترک که جنبه اقتصادی، امنیتی، ملی و فرادستگاهی دارد هرچه سریع تر اجرایی شود و ما نباید تنها بگوییم که دولت قبل کاری را انجام نداده بلکه دولت جدید نیز اقدامی نکرده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده، گفت: صحبت های شما در واقع تکمیل کننده گزارش کمیسیون انرژی بود، البته میادین مشترک بسیار مهم است و نمایندگان با رأی خود به این تحقیق و تفحص تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    اوجی یک ماه قبل بعد از نهایی شدن توافق کویت و عربستان فرمودن دو هفته دیگه عملیات حفاری آغاز میکنیم!!! انگار حفاری توی دریا مثل دستور بازگشت قیمتها به سال قبله!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس