کشف بیش از ۹۰ درصدی جرایم جنایی/ گسترش فعالیت گشت‌های آشکار پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی انتظامی کشور از کشف بیش از ۹۰ درصدی مجموع جرایم جنایی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی انتظامی کشور از کشف بیش از ۹۰ درصدی مجموع جرایم جنایی در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز برنامه های متعددی از جمله کاهش فاصله کشف تا وقوع جرایم، تمرکز بر جغرافیای وقوع جرم، استفاده از ظرفیت کارآگاهان بازنشسته در کشف پرونده‌های معوقه در دستور کار قرار گرفته است.

سردار محمد قنبری در تشریح این خبر اظهار داشت: پلیس آگاهی در سال گذشته موفق شد با استفاده از ظرفیت های علمی، آزمایشگاهی، اطلاعاتی، فنی و استفاده از تجارب تخصصی کارآگاهان، تحرک عملیاتی خود را افزایش داده و بیش از ۹۰ درصد مجموع جرایم جنایی به وقوع پیوسته در کشور را کشف کند.

وی با تاکید بر گسترش فعالیت گشت های آشکار پلیس آگاهی به منظور برخورد جدی و قاطع با مجرمانی که به صورت علنی مرتکب جرم می شوند، گفت: امسال نیز همچون سال گذشته برنامه های متعددی از جمله کاهش فاصله کشف تا وقوع جرایم، تمرکز بر جغرافیای وقوع جرم و استفاده از ظرفیت کارآگاهان بازنشسته در کشف پرونده های معوقه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا بر تقویت اشراف اطلاعاتی با توسعه اقدامات هوشمندسازی در حوزه مرکز اطلاعات جنایی تصریح و خاطرنشان کرد: تقویت و تجهیز این مرکز موجب خواهد شد اشرافیت کارآگاهان در شناسایی مجرمان تا حد زیادی ارتقاء یافته و تمامی تحرکات آن ها زیر چتر اطلاعاتی قرار بگیرد.

سردار قنبری، همکاری و تعامل با پلیس بین الملل به منظور جلوگیری از فرار متهمان، شناسایی و دستگیری مجرمان متواری در خارج از کشور را یکی دیگر از برنامه های پلیس آگاهی در سال جاری عنوان کرد و افزود: در همین راستا، جلسات کارشناسی برگزار و زمینه انجام این کار فراهم شده است.

وی افزایش بیش از ۵ درصدی کشف مجموع سرقت ها و کاهش ۳ درصدی زمینه های وقوع جرایم جعل و کلاهبرداری را در سال گذشته قابل تقدیر و نتیجه طرح ریزی دقیق و هدایت ستادی رده های عملیاتی پلیس آگاهی دانست و بر ضرورت ادامه این روند تا پایان سال تاکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس