برنامه جهان آرا

محاکمه سران تروریستی منافقین را در ایران برگزار کنیم/ هزینه ۸۰میلیون دلاری و رد پای انگلیس در دادگاه حمید نوری

به گزارش مشرق، برنامه جهان‌آرا امشب با موضوع ایران ستیزی، بررسی یک جنایت حقوق بشری علیه ایران برگزار شد، حمید نوری یک ایرانی است که بیش از دوسال پیش در کشور سوئد بازداشت شده است.

نوری تمام دو سال و چند ماه گذشته را در سلول انفرادی به سر برده و از حقوق اولیه یک متهم، مثل حق برخورداری از چشم پزشک برای رسیدگی به وضعیت چشمان ضعیفش، یا امکان تماس ابتدایی با خانواده محروم بوده است.

در این برنامه مجید نوری، فرزند حمید نوری گفت: پدرم بعد از انقلاب اسلامی به عنوان نگهبان وارد سیستم قضائی کشور شد، که به علت نداشتن سطح مالی خوب سال ۷۰ از سیستم قضائی بیرون می آید و در بخش خصوصی مشغول کار می‌شود.

پدرم را با دروغ و توطئه به سوئد کشاندن

وی ادامه داد: طی این سال‌ها برای تفریح و یا پیگیری بحث‌های کاری به کشورهای مختلف سفر می‌کردند، پدرم برای رفع مشکل خانوادگی دوست خود به سوئد رفت که این مشکل خانوادگی یک توطئه بود و آن ها در رسانه های خارجی با وقاحت این موضوع را اعلام کردند!

مجید نوری گفت: پدر من درب هواپیما با یک وضعیت نامناسب دستگیر شد و اولین تماس با خانواده هشت ماه پس از دستگیری بود. یکی از موضوعات مهمی که در دادگاه سوئد مطرح شد، پیامک تبریک سال نو رئیس جمهور سابق بود!

وقاحت در بیان توطئه!

وی ادامه داد: در دادگاه سوئد ۱۸۰ تناقض وجود دارد، دوست پدرم پس از دستگیری از ما درخواست عکس های ۲۰ سال پیش پدر را داشت تا نقشه های خود را پیگیری کنند. عکس های پدر را در دادگاه نشان میدادند که آیا شاکی دارد! در نهایت فرقه منافقین و... شاکیان پرونده پدرم هستند که سخنان این شاکیان تناقض وجود دارد!

حمید نوری ۳۰ماه انفرادی و شکنجه

مجید نوری با اشاره به اینکه پدرم من اولین نفری نیست که به این شکل در سوئد بازداشت می شود، بیان کرد: پدرم در یک اتاق ۶ متری از آبان ۹۸ تا کنون حدود ۳۰ ماه در انفرادی است.

وی گفت: هر بار برای دیدن پدر به سوئد رفتیم، با وجود هزینه های سنگین سفر اجازه ملاقات به ما داده نشد! اولین ملاقات ما با پدر ۲۵ ماه پس از بازداشت ایشان انجام شد! ملاقاتی که چند دقیقه با حضور پلیس بود.

مجید نوری در ادامه خاطرنشان کرد: منافقین در دهه ۶۰، ۱۷ هزار نفر را ترور کردند ، اکنون این افراد در سوئد شکایت پدر را پیگیری می‌کنند، هنوز بسیاری از منافقین مدارک هویتی ندارند از همین رو دادگاه پدر در آلبانی تشکیل می‌شود، آلبانی مقر منافقین است و آنان اجازه تردد در اروپا را ندارند، از همین رو دادگاه پدر در آلبانی تشکیل شد! این در حالی است که ما اجازه دیدار با پدرم را نداشتیم!

وی گفت: در محل تشکیل دادگاه پدرم در آلبانی، منافقین را با اتوبوس می آوردند و آن ها بدترین حرف های رکیک را می زدند. این افراد در ساعت مشخص پذیرایی می‌شدند و شعار می دادند و ساعت ۴ نیز می رفتند.

مجید نوری در پاسخ به این سوال که دستگاه سیاست خارجه کشور در دولت فعلی و یا قبلی انجام داده است، گفت: با روشن شدن ماهیت این پروند به مرور برخورد ها جدی تر شد.

در ادامه این برنامه، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: این پرونده ساده ای نیست، زیرا مبنای تشکیل این پروند در سوئد مبنای سیاسی است.

وی ادامه داد: سوئد همواره پایگاه برخی از گروه های ضد انقلاب اسلامی است، مثلا در رویکرد نرم افزاری در شورای حقوق بشر بانی قطع نامه علیه جمهوری اسلامی ایران بود. و در حوزه سخت افزاری با میزبانی گروه های تروریستی علیه ایران فعال بود.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: سرویس مخفی سوئد تمامی امکانات را در اختیار حبیب اسوید قرار داده بود، همچنین سوئد با وجود شعار صلح میزبان گروه های تروریستی منافقین است. انتظار می رود سوئد گروه های منافقین را محاکمه کند اما از آن ها حمایت می کند.

هزینه ۸۰ میلیون یورویی سوئد برای برگزاری دادگاه نوری!

غریب‌آبادی گفت: سوئد پروند حمید نوری را بهانه ای برای محاکمه جمهوری اسلامی کرده است، تا کنون ۸۰ میلیون یورو برای تشکیل دادگاه حمید نوری هزینه کرده است، این هزینه آیا برای حمایت از گروه تروریستی منافقین است؟

وی افزود: احمدرضا جلالی، یکی از ایران ها به دلیل اقدامات جاسوسی به رژیم صهیونیستی دستگیر شد. که او نیز در سوئد ملاقاتی با موساد داشته است.

روابط با دیگر کشورها باید مجدد تنظیم شود

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر بیان کرد: روابط را باید تنظیم کرد که این تنظیم منجر به کاهش و یا افرایش روابط می‌شود. دستگیری حمید نوری را در سطح بالاتری قرار دارد.

غریب‌آبادی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه در پرونده حمید نوری از طریق سفارتخانه پیگیری کرده است. حمایت حقوقی، قضائی و... فراهم شد. این پرونده پیچیده ای است.

رد پای انگلیس در پرونده حمید نوری

وی گفت: در پرونده حمید نوری نقش انگلیس پررنگ است، انگلیس بانی قطع نامه علیه جمهوری اسلامی ایران است. از لحاط حقوق قضائی و حقوق بشری پرونده حمید نوری زیر سوال است‌.

غریب آبادی گفت: کرامت انسانی افراد بازداشت شده را زیر سوال می برد، حمید نوری چندین بار شکنجه شد و حتی با وجود نیاز به پزشک، این حق از او دریغ شد.

وی گفت: ۲۰ تیرماه جلسه آقای نوری آغاز خواهد شد، دادستان سوئد گفت که حبس ابد برای حمید نوری اعلام خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران این موضوع را تحمل نخواهد کرد و خواستار آزادی حمید نوری هستیم.

غریب آبادی خاطرنشان کرد: ۹۰ جلسه دادگاه برای حمید نوری برگزار شد اما فقط در پنج جلسه اجازه صحبت و دفاع به حمید نوری داده شد، گروهک تروریستی منافقین هنوز هم دست به کشتار در ایران، سوریه و... می‌زند و فقط در دهه ۶۰ نبود، از همین رو باید محاکمه سران تروریستی در داخل برگزار شود، ۱۲ هزار قربانی ترور در ایران داریم که توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسیدند.

وی در پایان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران مدافع هر ایرانی خارج از کشور است و در کنار ایران خارج از کشور هستیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    خوشم میاد استاد
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      3 0
      ما هم خیلی خوشمون میاد، منتظریم اون جلالی رو که آویزون کردن عشق دنیا رو بکنیم!!!
  • US ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    پس چرا با انگلیس روابط و سفارت در حد سفیر داردی؟!
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    چه پیامک دردسر سازی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس