ایزدی: به نتیجه رسیدن مذاکرات وین منوط به تغییر رویکرد آمریکا در قبال ایران است

استاد دانشگاه و کارشناس امور بین‌الملل گفت: برنامه‌های مرحوم طالب‌زاده می‌تواند راهگشای فعالیت‌های فرهنگی ایران در عرصه بین الملل باشد.

به گزارش مشرق، فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل گفت: مرحوم نادر طالب زاده به سبب توانمندی‌های شخصی و موفقیت هایش، به یک چهره بین المللی و فرمانده جهاد تبیین تبدیل شد.

او ابراز امیدواری کرد مسئولان کشور توجه ویژه به دغدغه‌های طالب زاده داشته باشند؛ چرا که برنامه‌های او می‌تواند راهگشای فعالیت‌های فرهنگی ایران در عرصه بین الملل باشد.

اکنون یک هفته است که نادر طالب زاده مستندساز و فرمانده جبهه فرهنگی انقلاب دیگر بین ما نیست و در جوار رفیق شهیدش سید مرتضی آوینی آرام گرفته است.

ایزدی استاد دانشگاه می‌گوید مرحوم طالب زاده کسی بود که چندین سال در آمریکا زندگی کرد، آنجا درس خواند و فیلمسازی را در دانشگاه معتبر کلمبیا آموخت. اما او بعد از انقلاب به ایران آمد و پس از ملاقات حضرت امام در اینجا ماند و زندگی خود را وقف اسلام و ایران کرد. این اتفاق برای کمتر کسی رخ می‌دهد و هرکسی نمی‌تواند به این میزان از سطح درک برسد.

وی همچنین با اشاره به نگاه ایدئولوژیک خاص مرحوم طالب زاده می‌گوید: جهان بینی او در رابطه با مسائل داخلی و سیاست‌های خارجی، وجه تمایزش با دیگران بود. همچنین در کنار تعهدی که به اسلام و ایران داشت، طی حضور در جبهه و کسب تجارب میدانی، به یک متخصص کارکشته تبدیل شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران می‌گوید باوری که مرحوم آقای نادر به توانمندی‌های محور مقاومت داشت، موجب شد که صدایش هم توسط خود و هم توسط شاگردانش به اقصی نقاط دنیا برسد. درواقع این ویژگی مردان بزرگ است که از توانمندی‌ها و تعهدات خود برای رفع دغدغه هایشان استفاده کنند. نادر طالب‌زاده مردی است که جای خالی او به این راحتی پر نخواهد شد.

او، یکی از دغدغه‌های همیشگی مرحوم طالب زاده را مبارزه با رژیم صهیونیستی عنوان کرد. به گفته او صهیونیسم بارها سعی کرد به عمار انقلاب ایران ضربه بزند. البته آقای طالب زاده هم پروژه‌های ضد صهیونیستی زیاد داشت و موفقیت‌هایی هم در این زمینه کسب کرد.

ایزدی معتقد است، درگذشت آقای نادر به عنوان فردی که تمام عمر خود را برای کمک به محور مقاومت و ارائه گفتمان انقلاب اسلامی در سطح بین الملل هزینه کرد، در روز قدس معنای خاصی دارد. برخی از دغدغه‌های مرحوم طالب زاده مدام تکرار می شد و این نشان می‌دهد توجه خاصی به این دغدغه‌ها نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احسان صادقی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 5
    سلام علیکم نادر طالب زاده فرد صبوری بود و به همه افراد و تفکرها و حتی به همه ادیان احترام می گذاشت، مثل ما نبود که یه وقت عدالت طلبان رو بکوبیم یه وقت اصولگرایان را. یه وقت به فلانی انگ بزنیم یه وقت هم به یکی دیگه
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      آره شما عسلاحاتچیا این مشکلاتو داشتین و دارین، سعی کنین خودتونو اصلاح کنین!!
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      خداوند درسوره مبارکه اسراء آیه ۵ انسان را به شناخت یهود منافق فرمان داده تا از تحریفات در دین جلوگیری شود
  • کارشناس IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    مردم مشکل نان دارند
  • پیروز IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    مرحوم طالب زاده فردی بود که اتفاقا موضع خود را صراحتا اعلام میکرد ولی در رسانه و فضای عمومی رسانه طرفدار انقلاب و انسانی آرمانی بود ، بقول استاد عزیزمان دکتر رحیم پور ازغدی عزیز ، طالب زاده انسانی بود که هرچه از عمرش میگذشت انقلابی تر و پرشور تر هم میشد و لحظه ای از آرماهای انقلاب چشم پوشی نکرد و به اصل جرثومه فساد یعنی بنیان صهیون حمله میکرد ، چون شناخت او بسیار فراتر از آدمهایی بود که در پست و مقامات سیاسی نشسته بودند، اهل تسامح و تساهل نبود حرف خودش را علنا و بدون رودربایستی در خصوص آمریکا و اینکه افول آمریکا آغاز شده را در دهه قبل وقتی که متفکران آمریکائی به آن اشاره میکردند از بطن مصاحبه آنها بیرون کشید و باگزاره آنها را به مخاطبین ارائه میداد ولی امثال ظریف وروحانی و بقیه کاسه لیسان غرب و آمریکائیها نه میخواستند و نه دوست داشتند این این مطالب را ببینند و بششنوند و چقدر این سالها دل این استاد و محقق را خون کردند ، در حالیکه کسی مثل ایشان بسیار میتوانست با فضای رسانه ای که به آن مسلط بود میتوانست در دنیا ندای مظلومیت ما را سر دهد و فضای رسانه ای را برعلیه صهیونیست ها و آمریکایی ها برگرداند که در این کار موفق هم بود ولی او را شناخته بودند و سرانجام با بیوتروریسم او را به شهادت رساندند ، ننگ بر کسانی مثل ظریف که برعلیه سردار سلیمانی و دکتر طالب زاده عزیز سم پاشی کرد و سرانجام هردو را باچراغ سبز دولت روحانی از دست دادیم ، هرکس این توطئه ها را قبول ندارد ، به مانند کبکی است که سرش را در برف فرو کرده و نمیخواهد و نمی تواند حقیقت را قبول کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس