کد خبر 1371941
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
تصاویر جدید و هشدارآمیز از سد کرخه/ کاهش بیش از ۶۰ درصدی ذخیره آب در بزرگ‌ترین سد ایران

حجم آب موجود در سد کرخه به حدود یک میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به زمان مشابه سال قبل بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش مشرق، سد کرخه با ظرفیت مخزن حدود ۷.۳ میلیارد مترمکعب، بزرگترین سد مخزنی ایران و یکی از مهم‌ترین منابع تأمین آب شرب و کشاورزی خوزستان است؛ اما این سد بزرگ اکنون با افت شدید ذخایر آبی مواجه شده است.

ورودی آب به سد کرخه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۶۰ درصد کاهش داشته و ارتفاع آب در پشت سد به تراز ۱۸۰ متر رسیده که ۶ متر از تراز ورودی آب به نیروگاه‌ها نیز پایین‌تر است؛ از این رو نیروگاه برق‌آبی سد کرخه از مدار خارج شده است.

حجم آب موجود در سد کرخه به حدود یک میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به زمان مشابه سال قبل، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

شرکت مدیریت منابع آب ایران ,

شرکت مدیریت منابع آب ایران , شرکت مدیریت منابع آب ایران ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    3 0
    برید سراغ رائفی پور بزرگ و دوستان
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 0
    باید همون اندک آب ذخیره شده در پشت سد رو هم به کشاورزان عزیز بدیم تا هندوانه های شیرین و آبدار عمل بیارن و بعد تا دونه آخرشون رو به عراق و افغانستان صادر کنیم و از این صادرات بخود ببالیم
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    بجای آماردادن چندتاکارشناس بشینن تبادل نظرکنن این بارانهایی که خدامیفرسته روچطورنگهداری کنن.هواشناسی فقط میتونه قبل ازبارش هشدارزردونارنجی وقرمزبده.آب هست برنامه ای برای حفظش نیست.اجازه میدیم نعمت خدابه سیل ویرانگرتبدیل بشه بعدکاسه چه کنم دستمون بگیریم
    • DE ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      خب همش که مسوولین مقصر نیستند .مقصر ما مردم هستیم که از خدا میخوایم بارون بفرسته ولی نمیگیم کجا و چقدر .همین الکی خدا بارون بفرست که نمیشه . 32 سال اصلاحطمعکاران و اشرافیون واشرفیون سر کار بودند کلی آبرسانی کندند!!! پروژه های بزرگ آب شیرین کن خلیج فارس را با همون 18000000000 هیجده میلیارد دلار ارز جهانگیری و 65 تن طلا ساختند وگرنه همین مقدار هم آب پشت سد نبود . به جان جان کریه واقعیت داره. 32 سال خدمت کم نیست .البته به عموسامشون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس