مسعود اقبالی

کارشناس فوتبال ایران گفت: استقلال ‌حاشیه امنیت مناسبی ندارد و با یک لغزش امکان دارد پرسپولیس به آنها برسد و صدر را در اختیار خود کند. همین مسئله باعث می شود که بازیکنان تیم استقلال دچار آشفتگی شوند.

سرویس ورزش مشرق _ مسعود اقبالی در گفتگو با مشرق درباره توقف استقلال برابر سپاهان و کم شدن فاصله این تیم با پرسپولیس اظهار داشت: هرچه به انتهای تورنمتی نزدیک می شویم، تیم‌ها از نظر فیزیکی و روانی دچار افت خواهند شد. در طول پنج بازی آینده همه تیم های با تمرینات مناسب، ریکاوری کامل در بین دو مسابقه و با ایجاد انگیزه در بین بازیکنان، تلاش می کنند که تیم را در شرایط ایده‌آلی قرار دهند. تیم‌ها باید به بازی‌هایی که در پیش دارند فکر کنند و نتیجه گرفتن تیم رقیب باید کمترین اهمیت را در بین مربیان داشته باشد. بازیکنان را باید در شرایط حال نگه داشت و گذشته را به فراموشی سپرد.

وی ادامه داد: مربیان باید بازی به بازی پیش روند و برای هر بازی تاکتیک‌های مناسب را دستور کار قرار دهند. استقلال با کم شدن اختلافش با پرسپولیس، ‌حاشیه امنیت مناسبی ندارد و با یک لغزش امکان دارد پرسپولیس به آنها برسد و صدر را در اختیار خود بگیرد. همین مسئله باعث می شود که بازیکنان تیم استقلال دچار آشفتگی شوند که مبادا پرسپولیس جایگاه آنها را در صدر تصاحب کند و بازیکنان استقلال نسبت به بازیکنان پرسپولیس از تمرکز کمتری برخوردار باشند. از طرف دیگر پرسپولیس با امیدواری بیشتر به تلاش خود ادامه می دهد و انگیزه خوبی برای رسیدن به استقلال دارد. هر بازی برای این دو تیم جنبه فینال خواهد داشت و تلاش می کنند تا امتیاز کامل این بازی‌ها را بگیرند. اگر به روند دو تیم از ابتدای فصل نگاه کنیم، استقلال شانس اصلی قهرمانی است و می تواند این فاصله را تا پایان لیگ حفظ کند ولی فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و بستگی به شرایط تیم ها در هفته‌های پایانی دارد.

اقبالی در خصوص شرایط تیم های لیگ برتری هم اظهار داشت: متاسفانه فوتبال ایران دچار افت شدیدی شده است و بازیکنان فوتبال زیبایی ارائه نمی‌دهند. اکثر تیم‌های لیگ برتر عملکرد سینوسی دارند و بازی تیم در هر هفته نسبت به هفته‌های گذشته متفاوت می‌شود. به عنوان مثال تیم سپاهان در مسابقات آسیایی خیلی بد ظاهر شد. حالا پس از بازگشت، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و تلاش برای جبران اشتباهاتش دارد. سپاهان یکی از تیم های خیلی خوب ایران است و خوب فوتبال می‌کند ولی بازیکنان قدر فرصت‌ها را در این تیم نمی‌دانند. با وجود اینکه این تیم فوتبال زیبایی از خود نشان می دهد می بینیم که ثبات در این تیم وجود ندارد. به همین دلیل نمی‌توان پیش‌بینی کرد که نتایج لیگ به چه صورت رقم خواهد خورد و ممکن است هر اتفاقی رخ دهد. به هر حال این شرایط برای استقلال اضطراب انگیز است و همین موضوع می تواند عملکرد بازیکنان را تحت تاثیر قرار دهد.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص تعطیلی ۲۴ ساعته تمرینات استقلال گفت: کادر فنی تیم‌ با توجه به شرایط جسمی و روحی و روانی بازیکنان، حق دارد که به تیم استراحت دهد ولی دو روز استراحت پشت سر هم ( تمرین ریکاوری روز پنجشنبه و تعطیلی تمرینات روز جمعه) کمی عجیب است. بازی آینده استقلال با شهرخودرو است. این تیم مشهدی در انتهای جدول قرار دارد. شاید به دلیل راحت بودن این مسابقه، فرهاد مجیدی اجازه این استراحت طولانی مدت را داده است. البته مربی تیم بهتر از هر کسی شرایط تیم خود را می داند ولی معمولا دو روز استراحت برای یک تیم زیاد خوشایند نخواهد بود. به نظرم یک روز می توان به بازیکنان استراحت داد ولی دو روز می تواند مشکلاتی را به وجود آورد.

اقبالی در مورد ضعف خط حمله استقلال نسبت به خط دفاع این تیم عنوان کرد: نتایج استقلال نشان داده که این تیم در خط دفاعی حرف اول را در لیگ برتر می زند ولی در خط حمله کمتر گل می زند و این نشان می دهد که شاگردان فرهاد در فاز تهاجمی دچار مشکل هستند. استقلال بیشتر بازی های خود را با یک گل برنده شده است. این موضوع نشان می دهد که تیم استقلال مهره‌های تمام کننده کافی ندارد ولی از خط دفاعی و خط میانی و ارتباط این دو با هم به خوبی استفاده می‌کند. زمانی در این تیم بازیکنانی مثل رضا عنایتی بازی می کردند. بازیکنانی که تمام کننده خیلی خوبی بودند. ما می‌بینیم که سایر تیم‌ها تمام کننده‌های خوبی در اختیار دارند و این موضوع ضعف بزرگی برای استقلال به حساب می‌آید. استقلال باید تلاش کند که در چند بازی آینده، تمرکز کافی را در خط دفاع خود بگذارد. آبی‌پوشان باید تلاش کنند تا ابتدا گل نخورند. اگر آنها گل نخورند می توانند در طول ۹۰ دقیقه به گل برسند و به پیروزی دست یابند.

مدرس فوتبال در پایان گفت: استقلال در حمله مهره کلیدی خوبی ندارد. رودی ژستد اصلا آمادگی خوبی ندارد و از دوران اوجش در اروپا فاصله زیادی گرفته است. کوین یامگا مهاجم خوبی است ولی باید ارتباطی خوبی با او برقرار شود و توپ آخر را به او برسانند تا بتوانند توانایی‌های خود را ثابت کند. خط حمله استقلال و خط میانی این تیم ارتباط خوبی ندارند و همین موضوع مانع گلزنی مهاجمان می شود.

*خبرنگار: محمد جماعت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 8
    سرمربی نمی فهمد و در حد و اندازه استقلال نیست با این همه بازیکن مستعد فهم مهره چینی در بازی ندارد و دست به عصا حرکت کردن عاقبت ان شکست است همانطور که حذفی را از دست داد
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      4 1
      تو علی لنگی هستی یا علی پروین؟
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 1
    بازیکنان استقلال آشفته نمی شن چون برای بازی ها پلن و برنامه ریزی دارند از بازی با سپاهان یک امتیاز کافی بود اگر آشفته بودند که دست به حملات احساسی می زدن که اونجوری به سپاهان می باختند گرفتید ؟ پیروزی هم بازی های سختش مانده مقابل سپاهان , تراکتور در تبریز و فجر در شیراز
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 1
    این چرت و پرت چیه ایم میگه. این هم بدنبال ایجا حاشیه برای استقلال ه
  • رمضانی IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 2
    لطفا در این شرایط حساس جدولی فضای مسموم و منفی علیه فرهاد و استقلال ایجاد نکنیدگرفتن یک امتیاز در خونه ی سپاهان همیشه مدعی نتیجه بدی نبود غیر از بازی ذوب و تارتار با پرسپولیس که 3 امتیازش کادوپیچه در بازیهای بعدی پرسپولیس حتما می لغزه فقط اندکی صبر و این یعنی قهرمانی آبیها
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 4
      همه این حرفها از ترس زده میشه. میخوان تارتار و گلمحمدی رو خراب کنن و روحیه ی بازیکنان پرسپولیس رو پایین بیارن! دستتون رو شده کیسه های کثیف‌.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 3
    عنایتی ؛ منصوریان؛ قلعه نوعی؛ رحمتی؛ نکونام شیشتقلالی هستن و علنی امتیاز کادو میکنن میدن به کیسه. از اول فصل یه ۳ امتیاز رایگان با تفاضل ۳ بر ۰ بهتون دادن و تو دربی هم داور ملعون با پول بیشتر ۱ امتیاز براتون گرفت. وگرنه الان مثل ۱۰ ساله اخیر تو جایگاه اصلی خودتون که رده پنجم جدول هست بودید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس