کد خبر 1371309
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
این عینک به افراد نابینا در خواندن کمک می کند

محققان موفق به ساخت عینک جدیدی شده اند که به افراد نابینا در خواندن و همچنین تشخیص چهره ها کمک می کند.

به گزارش مشرق،‌ این عینک‌های هوشمند Envision می‌تواند به افراد نابینا در خواندن کمک کند. این عینک که بر روی نسخه سازمانی Google Glass ساخته شده است، به شدت به هوش مصنوعی برای کمک به مردم برای دیدن و درک محیط اطراف خود متکی است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ بنا به گزارش BGR، این عینک‌ها توسط شرکتی به نام Envision ساخته شده است. هدف از ساخت این عینک، کمک به افراد نابینا یا افراد کم بینا در درک دنیای اطراف خود است. این عینک با استفاده از یک بلندگوی کوچک داخلی به افراد نابینا در دیدن و دریافت هشدار در مورد محیط اطراف کمک می‌کند. همچنین یک دوربین کوچک در کنار آن تعبیه شده است که فرد با کمک آن اشیاء و افراد را اسکن می‌کند.

این دوربین همچنین می‌تواند متن را اسکن کرده و سپس با استفاده از بلندگوی داخلی آن را به کاربر منتقل کند. در مجموع، این عینک با فناوری‌هایی که به افراد ارائه می‌کند، به دیدن آن‌ها کمک می‌کند. گاهی اوقات این کار با A.I (هوش مصنوعی) انجام می‌شود. در موارد دیگر، عینک Envision به کاربر اجازه می‌دهد از طریق تماس ویدیویی با دوستان یا خانواده خود ارتباط برقرار کند تا بتوانند محیط را برای وی توصیف کنند.

با ادامه تحقیقات در زمینه  یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، محصولاتی مانند این ممکن است به افراد نابینا کمک کنند بدون نیاز به کمک دیگران قادر به دیدن باشند. با این حال، اکنون عینک Envision برای پردازش اطلاعات بصری و ارسال آن به کاربر از طریق صدا متکی است.

گفتنی است؛ Envision تنها شرکتی نیست که در زمینه توسعه برنامه‌ها و سخت‌افزارهای ویژه افراد نابینا فعالیت می کند. اپلیکیشن Lookout گوگل نیز می‌تواند به افراد نابینا برای شناسایی برچسب‌های مواد غذایی و همچنین دیدن اشیاء داخل اتاق کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس