ائتلاف اوپک پلاس به طرح خود برای افزایش تدریجی تولید ادامه می‌دهد

اوپک پلاس علی‌رغم تقاضای غرب برای تسریع روند افزایش تولید، تصمیم گرفته تنها ۴۳۲ هزار بشکه در روز به تولید خود در ماه ژوئن اضافه کند که مطابق با طرح قبلی این گروه است.

به‌گزارش مشرق به نقل از رویترز، ائتلاف اوپک پلاس در روز پنجشنبه به توافق رسید تا به افزایش ماهیانه تولید طبق طرح پیشین خود ادامه دهد. این ائتلاف عقیده دارد مقصر اختلال در عرضه نفت روسیه نیست و این قرنطینه‌های کرونایی چین است که دورنمای تقاضا را تهدید می‌کند.

اوپک پلاس علی‌رغم تقاضای غرب برای تسریع روند افزایش تولید، تصمیم گرفته تنها ۴۳۲ هزار بشکه در روز به تولید خود در ماه ژوئن اضافه کند که مطابق با طرح قبلی این گروه است.
اجلاس روز پنجشنبه اوپک پلاس با حضور کشورهای عضو گروه اوپک و متحدانش از جمله روسیه در بحبوحه افزایش قیمت نفت برگزار شد.

قیمت نفت در ماه مارس به ۱۳۹ دلار در هر بشکه یعنی بالاترین رقم از ۲۰۰۸ رسید که می‌توان آن را نتیجه حمله روسیه به اوکراین و افزایش نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت دانست. نفت خام برنت در روز پنجشنبه بالاتر از ۱۱۱ دلار در هر بشکه معامله می‌شد.

این اجلاس همچنین یک روز پس‌از پیشنهاد اتحادیه اروپا برای تحریم نفت خام روسیه برگزار شد.

طبق گفته برخی منابع حاضر در این اجلاس، نمایندگان این ائتلاف هیچ گفت‌وگویی در مورد تحریم‌های روسیه نکردند و در کمتر از ۱۵ دقیقه به نتیجه رسیدند.

تحریم نفتی روسیه احتمالاً این کشور را مجبور می‌کند جریان نفت خود را به سمت آسیا تغییر داده و تولید خود را به‌شدت پایین بیاورد. این در حالی است که اتحادیه اروپا برای بشکه‌های جایگزین نفت روسیه رقابت می‌کند. هر دوی این عوامل از افزایش قیمت نفت حمایت خواهند کرد.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در روز چهارشنبه اعلام کرد تولید کنندگان این گروه نمی‌توانند صادرات بیش‌از ۷ میلیون بشکه در روز نفت روسیه را جایگزین کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی در ماه گذشته توافق کرد حجم بالایی از ذخایر نفتی خود را برای کمک به پایین آوردن قیمت نفت و جبران اختلال عرضه نفت روسیه آزاد کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس