کد خبر 1370786
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
رشد 25 دلاری طلا در بازارهای جهانی

پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در این کشور افزایش نداد، طلا برای بسیاری از سرمایه‌گذاران جذاب‌تر شد و با رشد تقاضا قیمت بالا رفت.

به گزارش مشرق، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا ۲۵ دلار در هر اونس افزایش یافت و به قیمت ۱۹۰۷ دلار به فروش رفت. قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان ۱۸۸۹ دلار و در بیشترین زمان ۱۹۱۱ دلار معامله شد.

قیمت طلا امروز نسبت به یک ماه گذشته ۲۱ دلار کاهش داشت اما در مقایسه با یک سال گذشته ۱۱۵ دلار افزایش را نشان می‌دهد. در گروه سایر فلزات تقریبا همه کاهشی بودند. پلاتینوم ۴ دلار، پالادیوم ۳۳ دلار و رادیوم ۶۰۰ دلار کاهش قیمت را تجربه کردند.

اکونومیک تایمز، اعلام کرد که افزایش قیمت طلا امروز به دلیل تعلل فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره بود، ژرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که قرار است  ۷۵ صدم درصد نرخ بهره را افزایش دهد، اما ظاهرا امروز پنجشنبه از اظهارات اخیر خود عقب‌نشینی کرده است.

پریتام پاتنیک، رئیس معاملات کالاهای اساسی و بورس در هند می‌گوید: «افزایش قیمت طلا پس از آن صورت گرفت که فدرال رزرو آمریکا اقدام به افزایش نرخ بهره در این کشور نکرد.»

بر اساس این گزارش افزایش نرخ بهره موجب با ارزش شدن اوراق قرضه شده و طلا را برای خریداران غیرجذاب می‌کند، زیرا هزینه نگهداری این فلز گرانبها را افزایش می‌دهد، اما زمانی که نرخ بهره پایین‌تر است طلا برای خریداران و سرمایه‌گذاران جذاب شده و با رشد تقاضا قیمت‌ها بالا می‌رود.

امروز حتی قیمت‌های آتی فلز طلا هم رشد ۱.۳۱ درصدی را تجربه کرد و رشد طلا قیمت فلز نقره را هم افزایش داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس