کد خبر 1370776
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
ژنرال انگلیسی: دولت انگلیس باید عمیقا شرمنده افغان‌ها باشد

یک ژنرال انگلیسی که پیش از این در جنگ افغانستان حضور داشته است، اعلام کرد که انگلیس باید عمیقا شرمنده افغان‌ها باشد.

به گزارش مشرق، «ژنرال سر جان مک کول» با انتقاد از دولت «جانسون» اعلام کرد که انگلیس به تعهدات خود در قبال همکاران افغانش عمل نمی‌کند.

وی در سال ۲۰۰۱ نماینده ویژه انگلیس در افغانستان و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ به عنوان معاون فرمانده عالی ائتلاف ناتو در اروپا مشغول به فعالیت بوده است.

این ژنرال انگلیسی گفت که انگلیس به تعهداتش در قبال همکاران افغان خود عمل نمی‌کند. من معتقدم که صدها افغان واجد شرایط آمدن به انگلستان اسکان مجدد هستند.

ژنرال مک کول گفته است، می‌خواهد که مستقیماً به نخست‌وزیر جانسون بگوید: «ما متعهد شدیم که از این افراد مراقبت کنیم، شما تعهد دادید اما به تعهدتان عمل نمی‌کنید سیستمی را ایجاد کنید که تعهد تان را عملی سازد. این یک وضعیت وحشتناک است».

نگرانی  این  ژنرال غربی درحالی مطرح می‌شود که مقامات سیاسی و نظامی طالبان با تاکید بر عفو عمومی حکومت جدید افغانستان تاکید کردند پس از پایان اشغال هیچ افغان در فهرست سیاه نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    6 1
    انگل های انگل یسی به دنبال چاپیدن و سرقت از مردم فقیر هستند و لا غیر. اگر افغانی ها را هم به انگلیس میبردند برای بردگی و سو استفاده بود. لعنت خداوند بر دزدهای استعمار کهنه انگل یسی
  • علی IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    ببینید افغانها چه کندیزده اند که هیچ کشوری خواستار حضور اینان نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس