ایالت "اوهایو" نشانگر قدرت ترامپ همچنان در میان جمهوریخواهان

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا بار دیگر قدرت قابل توجه خود در حزب جمهوریخواه را نشان داد .

به گزارش مشرق، ونس که یک نویسنده است، جاش ماندل، نامزد محافظه‌کار جمهوریخواه را شکست داد. ماندل  پیش از تایید ترامپ از ونس  در نظرسنجی‌ها پیشتاز بود.

 مت دولان که با ترامپ مخالف است با  کسب بیش از ۲۰ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت و جین تیمکن، رئیس سابق حزب جمهوری خواه در اوهایو، رتبه پنجم را به دست آورد.

برخی از جمهوریخواهان در واشنگتن، به ویژه میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا، امیدوار بودند که نفوذ ترامپ در این حزب کاهش یافته باشد و این حزب بتواند در رقابت های میاندوره ای امسال و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به آینده نگاه کند.

به گزارش تارنمای هیل، وابسته به کنگره آمریکا، چندین آزمون بزرگ برای ترامپ وجود دارد. او در جورجیا تلاش می‌کند تا فرماندار برایان کمپ که فکر می‌کند برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در آن ایالت به اندازه کافی تلاش نکرده است، شکست دهد. وی دوید پرود را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده است. اما از آنجایی که پرود تبلیغات انتخاباتی چندان موفقی نداشته است، احتمالا کمپ بار دیگر در این انتخابات پیروز شود.

او در پنسیلوانیا از مهمت اوز، یک پزشک مشهور تلویزیونی حمایت می‌کند. همچین تد باد، نماینده راست‌گرای کنگره که نامزد انتخابات مجلس سنای آمریکا در کارولینای شمالی است و از حمایت ترامپ بر خوردار است، بر اساس نظرسنجی‌ها از پت مک‌کروری، فرماندار سابق این این ایالت پیشی گرفته است.

چارلز هربستر، نامزد جمهوریخواه نبراسکا، از حمایت ترامپ برخوردار است. او هم اکنون درگیر جنجال های ایجاد شده پیرامون شکایت چندین زن علیه خود به اتهامات آزار جنسی است.

حمایت ترامپ از یک کاندیدا به سویه فکری یا سیاست وی ربطی ندارد. او تنها از نامزدهایی حمایت می کند که مطیع وی باشند.

 رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنان با مشکلات حقوقی مواجه است. دادگاه آتلانتا، ترامپ را به  تلاش برای تغییر انتخابات در جورجیا که بایدن در آن پیروز شد متهم کرده و از او خواسته است در دادگاه حاضر شود.

 یک تماس تلفنی ضبط شده از ترامپ وجود دارد که در آن براد رافنسپرگر، وزیر امور داخلی ایالت جورجیا را تحت فشار قرار می دهد تا بیش از ۱۱ هزار رای ایجاد کند تا ترامپ بتواند از بایدن پیشی بگیرد.

‏۲۲ نامزد مورد حمایت ترامپ در رقابت‌های درون حزبی مقدماتی انتخابات میان‌دوره‌ای در ایالت‌های اوهایو و ایندیانا پیروز شدند.

ترامپ در حساب اجتماعی تروث نوشت "۲۲ به صفر" تا قدرت خود را به رخ بکشد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا در این شبکه اجتماعی نوشت: "۲۲ به ۰ در اوهایو و ایندیانا. تبریک به همه‌ برندگان بزرگ جمهوری‌خواه ما!"

انتخابات مقدماتی میاندوره ای کنگره آمریکا در این ماه (مه) برگزار شده است.

به گزارش مشرق، ۴۶۹ کرسی کنگره ایالات متحده (شامل ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا و همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان) برای انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۷ آبان ۱۴۰۱ ) به رای گذاشته می‌شود.

جمهوری خواهان باید تنها پنج کرسی در مجلس نمایندگان و یک کرسی در سنا به دست آورند تا اکثریت خود را در هر دو مجلس کسب کنند. این به این معنی است که اگر دموکرات ها می خواهند در سال جاری کنترل خود را بر کنگره حفظ کنند، فرصتی برای اشتباه ندارند.

هم اکنون دموکرات ها با داشتن ۲۲۱ کرسی از ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان، اکثریت را دراین مجلس در کنترل خود  دارند؛ اما در مجلس سنا تنها با دو کرسی کمتر، ۴۸ کرسی از ۱۰۰ کرسی این مجلس را در اختیار دارند و جمهوریخواهان ۵۰ کرسی در سنا دارند لذا حتی یک رای در سنا، بسیار تعیین کننده است.

در انتخابات ۲۰۲۲ قرار است ۱۴ کرسی دموکرات‌ها و ۳۰ کرسی جمهوری‌خواهان در رقابت میان‌دوره‌ای سنا به رای گذاشته شود.

ترکیب و کرسی‌هایی که قرار است در این انتخابات به رای گذاشته شود، اهمیت دارد چرا که می‌تواند اکثریت این دو حزب اصلی آمریکا را در کنگره تحت تاثیر قرار دهد.

علاوه بر آن، برخی اعضای فعلی کنگره هم قصد ندارند بار دیگر وارد رقابت شوند به گونه‌ای که تا اکتبر ۲۰۲۱، ۲۹ عضو کنگره شامل پنج عضو سنا و ۲۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده‌اند که برای انتخاب مجدد شرکت نخواهند کرد.

۱۷عضو اعم از پنج سناتور و ۱۲ نماینده، بازنشستگی خود را اعلام کرده‌اند. هر پنج عضو بازنشسته سنا جمهوری‌خواه و از ایالت‌های کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، اوهایو، آلاباما و میسوری هستند و از اعضای بازنشسته مجلس نمایندگان، هشت نفر دموکرات و چهار نفر دیگر جمهوری‌خواه هستند.

۱۲ عضو مجلس نمایندگان آمریکا برای تصدی پست‌های دیگر نامزد می شوند. چهار جمهوری‌خواه و سه دموکرات به‌دنبال کرسی‌های مجلس سنای آمریکا، یک جمهوری‌خواه و یک دموکرات برای تصدی فرمانداری، یک جمهوری‌خواه برای تصدی پست وزارت خارجه ایالتی، یک دموکرات برای شهرداری و یک دموکرات هم برای تصدی دادستانی ایالتی نامزد می‌شوند.

هیچ یک از اعضای سنای ایالات متحده برای مناصب دیگر نامزد نمی‌شوند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس