کد خبر 1370503
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
هشدار شدیداللحن مقاومت فلسطین به تل‌آویو

پس از فراخوان شهرک‌نشینان صهیونیست برای ورود گروهی به مسجد الاقصی، گروه‌های مقاومت هر یک در بیانیه‌ای جداگانه در خصوص این اقدام به تل‌آویو هشدار دادند.

به گزارش مشرق، گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش‌های مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای شدیداللحن به رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

بنابر بیانیه منتشر شده در وب‌سایت رسمی حماس، این جنبش اعلام کرد: «اجازه مقامات [رژیم] اشغالگر صهیونیستی به شهرک‌نشینشان برای ورود به صحن مسجد الاقصای شریف، فردا (پنجشنبه)، بازی با آتش است و منطقه‌ را به سمت تنشی می‌کشاند که [رژیم اشغالگر] خود کاملا مسئول آن خواهد بود.»

حماس در ادامه از مردم قهرمان فلسطین خواست که  به منظور دفاع از هویت فلسطین و دین و قبله اول مسلمانان در مسجد الاقصی گرد هم آیند و در شهر قدس به حالت آماده باش قرار گیرند.

از طرف دیگر، جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای شدیداللحن درباره هرگونه اقدام احتمالی شهرک‌نشینان هشدار داد و تأکید کرد: «فراخوان ورود به مسجد الاقصی را جنگ علیه ملت و مقدستمان می‌دانیم. ما در دفاع از [مسجد] الاقصی و قدسمان به هر قیمتی که شده کوتاهی نخواهیم کرد.»

جهاد اسلامی همچنین از مردم فلسطین خواست که فردا به مسجد الاقصی بروند و در برابر ورود شهرک‌نشینان به این مسجد مقاومت کنند.

«کمیته‌های مقاومت مردمی» فلسطین نیز در بیانیه در خصوص هرگونه تحرکات شهرک‌نشینان در مسجد الاقصی هشدار داد و اعلام کرد: «ورود به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن بازی با آتش است و یک کارشکنی خطرناک به شمار می‌آید که دشمن جنایتکار صهیونیستی تاوان آن را خواهد داد.»

جنبش فلسطینی «فتح» نیز اعلام کرد برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی و آواز خواندن در صحن مسجد الاقصی احساسات مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند. این جنبش تأکید کرد که تل‌آویو مسئول هرگونه جنگ‌افروزی دینی در فلسطین خواهد بود.

بیانیه‌های یادشده پس از آن صادر شده‌اند که گروه‌هایی از شهرک‌نشینان صهیونیست در فراخوانی از صهیونیست‌ها خواستند که فردا به مناسبت آنچه «روز استقلال» خوانده می‌شود، به مسجد الاقصی بیایند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس