کد خبر 1370492
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
هشدار آلمان درباره حملات سایبری به بخش مالی این کشور

رگولاتور مالی آلمان درخصوص خطر احتمال وقوع حملات سایبری در پی حمله روسیه به اوکراین هشدار داد.

به گزارش مشرق، رگولاتور مالی آلمان «بافین» مدتهاست درباره خطرات سایبری هشدار داده، اما بر نگرانی خود در این خصوص تاکید کرده است.

به گزارش رویترز، مارک برانسون، رئیس بافین بدو بیان جزئیات گفت: «ادامه داشتن جنگ روسیه و اوکراین احتمال حملات سایبری به بخش مالی آلمان را محتمل‌تر کرده است.»

او گفت: تأثیرات مستقیم جنگ و تحریم‌های ناشی از آن قابل کنترل است، اما تأثیرات دور دوم و سوم این جنگ می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

رئیس رگولاتور مالی آلمان هشدار داد که افزایش ناگهانی و شدید نرخ بهره نیز می‌تواند مشکلاتی را برای بانک‌ها ایجاد کند.

نرخ وقوع حملات سایبری در سراسر شهرهای جهان رو به افزایش است و مدیران سراسر دنیا را به اعمال اقداماتی کارآمد در این زمینه سوق داده است. گزارش‌ها حاکی است که همه ساله، برلین حملات سایبری بیشماری را تجربه می‌کند که اثرات ناشی از آن می‌تواند لطمه‌های جبران‌ناپذیری برای دولت و ملت آلمان خواهد داشت.

برنامه‌ریزان برلین، پایتخت آلمان یک مرکز امنیتی جدید در شهر به نام SOC که کمپانی فناوری اطلاعات ITDZ آن را مدیریت می‌کند، ایجاد کرده‌اند تا در آن به اعمال اقداماتی در راستای افزایش و تقویت حفاظت شهر و ساکنان آن در مقابل تهدیدهای ناشی از حملات سایبری از سوی هکرها، بدافزارها و سایر عوامل تهدیدکننده اینترنتی بپردازند.

گزارش‌ها حاکی است که تنها طی یک سال گذشته، حدود ۱۵ میلیون بار حمله سایبری در برلین اتفاق افتاده که البته، بسیاری از آن‌ها نیز در همان مراحل اولیه با موفقیت مهار شده و اثرات آن بر زندگی شهروندان حداقل بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • UA ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    بادمجان بم آفت نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس