ثروتمندان بیشترین سهم را از یارانه پنهان دارند/راهکار دولت برای تحقق عدالت یارانه‌ای

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه دهک مرفه جامعه بیشترین استفاده را از یارانه پنهان در کشور دارند، گفت: باید اقشار ضعیف جامعه سهم واقعی خود از یارانه‌ها را دریافت کنند.

به گزارش مشرق، احمد راستینه در خصوص حذف رانت ارزی گفت: بزرگترین مسئله اقتصاد کشور غیرشفاف بودن منابع و مصارف است. متاسفانه هزینه تولید کالا در کشور به صورت دقیق و شفاف مشخص نیست و این به دلیل تخصیص یارانه پنهان به این بخش است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس اظهار داشت: با توجه به تخصیص یارانه‌های پنهان هزینه تمام شده تولید کالا در کشور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و همین امر موجب حاکم شدن فضای غیرشفاف در عرصه تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید یکبار برای همیشه با محاسبه دقیق میزان یارانه‌های پنهان ما به سمت واقعی شدن قیمت تولید و مشخص شدن قیمت نهایی کالا حرکت کنیم و یارانه‌های پنهان را به حلقه پایانی زنجیره تولید اختصاص دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در این صورت سهم افراد از میزان یارانه پنهان در اقتصاد کشور شفاف مشخص شود و با تخصیص یارانه پنهان به حلقه پایانی اقتصاد کشور، دهک‌های متوسط و پایین جامعه سهم واقعی‌شان از یارانه پنهان را دریافت می‌کنند.

راستینه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی سه دهک مرفه جامعه بیشترین حجم مصرف و بهره‌مندی از یارانه پنهان در کشور را دارند اما دهک‌های پایین جامعه کمترین میزان بهره‌مندی از یارانه‌های پنهان را دارند.

وی اظهار داشت: برای کمک به درآمد سرانه و افزایش قدرت خرید طبقات متوسط و پایین جامعه باید یارانه‌های پنهان را به صورت مستقیم به این طبقات اختصاص دهیم.

عضو کمیسیوت فرهنگی مجلس عنوان کرد: ما باید واسطه‌ها را حذف کنیم و حجم بالایی از یارانه پنهان که توسط شبکه دلالی و شبکه‌های انحصاری در واردات و صادرات مدیریت می‌شود را از چرخه اقتصاد حذف کنیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس