پنتاگون: روسیه با 2100 موشک به اهداف مورد نظردر اوکراین حمله کرده است

مقام ارشد پنتاگون ازموج حملات موشکی ارتش روسیه به اهداف مورد نظر در اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) دوشنبه شب به وقت تهران از موج حملات موشکی ارتش روسیه به اهداف مورد نظر در اوکراین خبر داد.

به گزارش منابع خبری، این مقام ارشد پنتاگون گفت که روسیه از آغاز حمله به اوکراین تاکنون با ۲۱۰۰ موشک به اهداف مورد نظر در اوکراین حمله کرده است. این مقام پنتاگون افزود که روسیه از کشتی‌های کوچک در «دریای آزوف» برای تجهیز مجدد نیروهایش در اوکراین استفاده می‌کند.

به گفته این مقام آمریکایی، روسیه به حملات هوایی علیه ماریوپل محاصره شده ادامه می‌دهد. این مقام آمریکایی مدعی شد که تحریم‌های غرب ذخیره مهمات هدایت شونده دقیق روسیه را کاسته است.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه از انهدام ۳۸ هدف نظامی اوکراینی از جمله انبارهای مهمات توسط موشک‌های هواپایه خود طی عملیات شب گذشته خبر داد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «۲۷ نقطه و محل تجمع نیروی انسانی نظامی و تجهیزات نظامی در منطقه زاپروژیا منهدم شد. حدود ۱۶۰ سرباز اوکراینی و ۲۶ خودروی زرهی توسط نیروهای مسلح روسیه از بین رفتند.»

این در حالی است که منابع خبری روز  یکشنبه  از آتش گرفتن یک انبار مهمات ارتش روسیه در نقطه مرزی با اوکراین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این انبار مهمات روسیه در «کوزیچوو» نزدیک «بلگورود» در مرز روسیه با اوکراین قرار داشت که در آتش سوخت. فرماندار این منطقه نسبت به خسارات یا تلفات جانی ابراز بی اطلاعی کرد.

روسیه از ۵ اسفند  گذشته دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    2 1
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    4 2
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    آزمایش بمب های ۱۰ تنی توسط آمریکا در افغانستان که با افتخار از آن یاد می کردند هم یادمان نرفته. خدا لعنتشان کند امروز به روسیه طعنه می زنند ای امریکاییان وحشی بلافطره.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    ایرانشهر بزرگ در حال تشکیل شدن است. اینبار فرزندان داریوش شاه ایرانی و سلجوق شاه ایرانی، زیر پرچم شاه جهان مهدی فاطمه باهم متحد شده اند. یکبار دیگر امپراطوری شرق مقدس، ایران را بنا خواهیم کرد
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      1 0
      خسته نشدی این نظرییه شازت رو زیر هر خبر باربط و بی ربط کامنت کردی؟
  • Zand IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    ماشاالا به این حس خونخواری تان ایرانی های دوره های قبل خونخوار و جنگ طلب نبودن و کشته شدن بندگان خدا را به تمسخر نمی گرفتن شما ها با چه نانی به این نتیجه رسیدید مطمعنن که حلال نبوده افسوس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس