عوامل اصلی قهرمانی رئال مادرید در لالیگا / از روزهای سیاه بارسلونا تا پادشاهی به نام «کریم بنزما»

رئال مادرید در فاصله ۴ هفته تا پایان لالیگا توانست عنوان قهرمانی لالیگا را بدست آورد تا زودتر از همیشه در قرن ۲۱ جشن قهرمانی را به راه اندازد.

به گزارش مشرق، شنبه شب برنابئو حال و هوای متفاوتی داشت. مادرید ۴ هفته زودتر از پایان فصل جشن قهرمانی بر پا کرد و پیش از دیدار حساس با منچسترسیتی یک نمایش عالی در شهر به راه انداخت.

کل شهر غرق در شادی بود و رئالی‌ها به سبک هر قهرمانی به میدان سیبلس آمدند تا با هزاران هوادار خود قهرمانی را جشن بگیرند.

در قرن ۲۱ رئال تابه اکنون نتوانسته بود، انقدر زود قهرمانی خود در لالیگا را تثبیت کند. ۴ هفته زودتر و با اختلاف ۱۷ امتیازی آنها صدرنشین لالیگا شدند. آنها حتی می‌توانستند این افتخار را زودتر هم بدست آورند ولی برخی لغزش‌ها باعث شد تا این قهرمانی به تاخیر بیفتد.

عوامل اصلی قهرمانی رئال مادرید در لالیگا/ از روزهای سیاه بارسلونا تا پادشاهی به نام «کریم بنزما»

رئال مادرید از هفته سیزدهم در صدرجدول قرار داشت و از آن موقع تنها در ۲ دیدار (ختافه و بارسلونا) شکست را تجربه کرد. این تیم در این ۳۴ بازی انجام شده در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ تنها ۳ بار باخت و در ۶ بازی به تساوی رسید.

در گزارش زیر می‌خواهیم به بررسی قهرمانی زودهنگام رئال بپردازیم و از دلایل عمده آن مثل بارسای ضعیف با رونالد کومان، درخشش بازیکنانی چون بنزما و کورتوا و شخصیت مهمی مثل آنچلوتی صحبت کنیم.

*روزهای تاریک بارسا با کومان

فصل برای بارسلونا بسیار بد آغاز شد. آنها با رونالد کومان در یک سوم ابتدایی فصل بسیار بد کار کردند که موجب شد، لاپورتا سرمربی هلندی را اخراج کند و پروژه بازسازی تیم توسط ژاوی صورت گیرد. ژاوی نیز در ابتدای ورودش کمی پر افت و خیز بود ولی در سال ۲۰۲۲ و خرید بازیکنانی چون فران تورس، اوبامیانگ، ترائوره و دنی آلوز بارسلونا کاملا متحول شد و توانست نمایش هایی عالی به ثبت رساند. البته تیم ژاوی پس از اتفاق عجیب در یک چهارم نهایی لیگ اروپا مقابل اینتراخت فرانکفورت ریتم خود را از دست داد و نتوانست عملکرد خود را تداوم بخشد.

عوامل اصلی قهرمانی رئال مادرید در لالیگا/ از روزهای سیاه بارسلونا تا پادشاهی به نام «کریم بنزما»

از طرف دیگر سویا و رئال سوسیداد که فصل را به شدت عالی آغاز کردند در سال ۲۰۲۲ کاملا محو شدند و یک تیم کاملا معمولی نام گرفتند. اتلتیکومادرید نیز از ابتدای فصل نشان داد که نمی‌تواند از قهرمانی خودش دفاع کند و مشکلاتی عمده در خط تهاجمی دارد. ویارئال نیز تمام اندیشه و تلاش خود را صرف لیگ قهرمانان اروپا کرد و توانست به جمع ۴ تیم پایانی راه یابد و تیم‌هایی مثل بایرن مونیخ و یوونتوس را شکست دهد.

*از پادشاه کریم تا سنگربان بلژیکی

البته طرح این موضوعات به این معنا نیست که آنچلوتی و رئال مادرید کاری ساده در این فصل داشتند. آنها با کریم بنزما، لوکا مودریچ و تیبو کورتوا نمایشی شاهکار به ثبت رساندند و نشان دادند با اختلاف بهترین تیم اسپانیا در این فصل هستند.

عوامل اصلی قهرمانی رئال مادرید در لالیگا/ از روزهای سیاه بارسلونا تا پادشاهی به نام «کریم بنزما»

بنزما در این فصل یک آمار خیره‌کننده به ثبت رساند و توانست تا به این جای فصل در ۴۲ بازی، ۴۲ گل بزند و ۱۳ پاس گل به دیگر بازیکنان بدهد.او لقب «پادشاه کریم» را به دلیل درخشش‌هایش بدست آورد و توانست به مدعی اصلی کسب توپ طلا در سال ۲۰۲۲ نام گیرد.

لوکا مودریچ در سن ۳۶ آنقدر خوب بازی کرد تا همه دوباره از تمدید قرارداد حداقل یک ساله او در مادرید صحبت کنند و کورتوا که در بسیاری از بازی‌ها مانع گل خوردن رئال مادرید شد و حالا به بهترین دروازه‌بان لالیگا نام گرفته است.

*رئالی‌ها هیچ وقت ناامید نمی‌شوند!

یکی از نکات مهم رئال در این فصل ، این بود که آنها هیچگاه ناامید نشدند و توانستند بازگشت‌هایی دیدنی به نمایش گذارد. جدای از عملکرد فوق‌العاده آنها در لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید در این فصل چند بازی درخشان به ثبت رساند که می‌توان به بازی مقابل والنسیا در هفته پنجم، بازی مقابل سویا در هفته چهاردهم و بازی مقابل الچه در هفته بیست و دوم اشاره کرد. کامبک‌هایی عالی که نشان می‌داد آنچلوتی به شدت از این لحاظ با آنان کار کرده و توانسته تیمی پرتلاش برای مسابقات بسازد.

عوامل اصلی قهرمانی رئال مادرید در لالیگا/ از روزهای سیاه بارسلونا تا پادشاهی به نام «کریم بنزما»

یکی از نکات برجسته تیم رئال مادرید نسبت به فصول گذشته، پیشرفت شدید بازیکنان بود که مهمترین آن را می‌توان ستاره برزیلی دانست. وینیسیوس که سال‌های گذشته با زیدان نمایشی پر فراز و نشیبی داشت، در این فصل کاملا متحول شد و به یکی از بهترین بازیکنان اروپا نام گرفت. ستاره برزیلی در بسیاری از بازی‌ها دست رئال را گرفت و توانست با تکنیک خود گلسازی کند و گل پیروزی بخش به ثمر رساند. او در این فصل پس از بنزما، موثرترین بازیکن رئال مادرید بود و آمار ۴۷ بازی ، ۱۸ گل و ۱۹ پاس گل را به ثبت رساند.

*ادو کاماوینگا؛ خرید مهم زمستانی

تیم رئال مادرید متشکل از ۲۱ بازیکن ( بازیکنانی که در این فصل بیش از ۱۰ بار در ترکیب رئال قرار گرفتند) در این قهرمانی نقش داشتند ولی غیر از موارد بالا می‌توان به اثر بزرگ بازیکنانی مثل آلابا، میلیتائو و خرید مهمی به نام کاماوینگا اشاره کرد.

رئال مادرید از ۲ سال پیش به دنبال هافبک فرانسوی رن بود. در زمستان برای جذب امباپه تمام تلاش خود را کرد ولی وقتی پاریس رضایت به حتی ۲۰۰ میلیون یورو نداد، در لحظه آخر با ۴۰ میلیون یورو «ادواردو کاماوینگا» را خرید تا یکی از بهترین انتقالاتش در این سال‌ها را به ثبت رساند.

کاماوینگا با سرعت و درک بالای خود از بازی توانست به یک تعویضی بسیار خوب در رئال مادرید بدل شود و در کنار والورده بتواند خستگی خط میانی را از بین ببرد.

عوامل اصلی قهرمانی رئال مادرید در لالیگا/ از روزهای سیاه بارسلونا تا پادشاهی به نام «کریم بنزما»

رئال مادرید سی و پنجمین قهرمانی خود را در این فصل جشن گرفت و به قول بنزما تصمیم دارد هدف دیگر خود را در روز چهارشنبه دنبال کند. آنها چهارشنبه در برنابئو میزبان منچسترسیتی خواهند بود و می‌خواهند مثل بازی مقابل پاریس و چلسی ، صعود خود را به فینال قطعی سازند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    مافیا هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس