نظرسنجی| یک سوم جوانان اسرائیلی در پی مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی هستند

بر اساس نظرسنجی که توسط یک مرکز تحقیقاتی اسرائیلی انجام شده، یک سوم جوانان ساکن در سرزمین‌های اشغالی به دنبال مهاجرت هستند.

به گزارش مشرق، تحقیق جدید نشان می‌دهد که جوانان اسرائیلی که تقریبا نیمی از جمعیت ساکن در سرزمین‌های اشغالی را تشکیل می‌دهد، درباره آینده رژیم اسرائیل خوشبین نبوده و یک سوم از آنها نیز به فکر مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی و یافتن شغل برای بهبود زندگی خود هستند.

این نظرسنجی توسط مرکز تحقیقاتی «فنیما» انجام شده و هدف آن یافتن راه حلی برای کاهش گسستگی اجتماعی در درون جامعه رژیم موقت صهیونیستی است.

این مرکز تحقیقاتی نتایج یافته‌های خود را که روز یکشنبه در روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» منتشر کرده، نگرانی کننده توصیف کرد و نوشت که ۳۳ درصد از جوانان اسرائیلی به دنبال مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی بوده حال آنکه ۴۴ درصد آنها نیز احساس می‌کنند که هیچ آینده برای این رژیم وجود ندارد.

موضوعاتی نظیر هزینه‌های بالای زندگی، امنیت اجتماعی و گسستگی اجتماعی از جمله مواردی است که باعث شده تا جوانان اسرائیلی به دنبال ترک سرزمین‌های اشغالی باشند.

۴۰ درصد از پرسش‌شوندگان گفتند که هزینه‌های بالای زندگی دلیل تصمیم آنها برای مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی بوده و ۲۲ درصد نیز اوضاع نابسامان امنیتی را دلیل تصمیم خود عنوان کرده‌اند.

همچنین گسستگی اجتماعی با ۱۸ درصد، یکی دیگر از دلایلی بود که پرسش شوندگان اعلام کردند که به دلیل آن، خواستار مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی هستند.

پیشتر نیز محققان و نویسندگان به تئوری «فروپاشی از درون» در خصوص آینده اسرائیل اشاره کرده بوده و گفته‌اند که سه عامل بحران اقتصادی، شرایط امنیتی پایین و گسستگی اجتماعی از جمله دلایل فروپاشی از درون رژیم صهیونیستی خواهد بود.

طی ماه‌های گذشته، ‌عصبانیت فزاینده‌ای در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی به وجود آمده است. این موضوع به خصوص پس از افزایش هزینه سوخت و برق بیشتر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 1
    این روز خوشتونه تمام شهرکها سالم به دست فلسطینیان خواهد افتاد
  • نیما IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 1
    عملیات های استشهادی و تورم عامل مهاجرت نابودی صهیونیستها می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس