کد خبر 1369346
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
جدال جذاب میلان و فیورنتینا با حضور تماشاگران مجازی

رقابت‌های سری A ایتالیا تماشاگران بسیاری در نقاط مختلف جهان دارد، اما نحوه تماشای مسابقات قرار است تغییر کند، چرا که این مسابقات وارد فضای متاورس می‌شود.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری رویترز، جدال میلان و فیورنتینا در روز یکشنبه در ورزشگاه سن‌سیرو اولین بازی فوتبالی خواهد بود که در آن هواداران در آفریقا و خاورمیانه می‌توانند از «اتاق سری A در فضای متاورس نمسیس (The Nemesis) تماشا کنند.

متاورس یک اصطلاح گسترده است. به طور کلی به محیط‌های مشترک دنیای مجازی اشاره دارد که افراد می‌توانند از طریق اینترنت به آنها دسترسی داشته باشند. این اصطلاح می‌تواند به فضاهای دیجیتالی اشاره داشته باشد که با استفاده از واقعیت مجازی (VR) یا واقعیت افزوده (AR) واقعی‌تر می‌شوند.

در طول مسابقه میلان صدرنشین به تلاش خود برای کسب اولین عنوان سری A ایتالیا پس از سال ۲۰۱۱ ادامه می‌دهند، کاربران می‌توانند با ویژگی‌های مختلف موجود در اتاق در بازی تعامل داشته باشند.

لوئیجی دی سیروو، مدیرعامل سری A در این خصوص گفت: «ما انتخاب کرده‌ایم که اولین نفری باشیم که یک مسابقه فوتبال را در متاورس پخش می‌کند، زیرا معتقدیم مرز نوآوری در فناوری برای لیگ مدرنی مانند سری A بسیار مهم است. خاورمیانه و شمال آفریقا یک منطقه استراتژیک برای ما خواهد بود.»

او تاکید کرد که این تازه شروع همکاری با شرکت فناوری بلاک‌چین ConsenSys و پلتفرم بازی‌های ویدئویی The Nemesis خواهد بود، زیرا فوتبال ایتالیا وارد دنیای دیجیتالی می‌شود که در حال تغییر سریع است.

منبع: همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بسم الله الرحمن الرحیم IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    همه ی نرم افزار هایی که تا حال با اینترنت کار میکردند در فضای دو بعدی قابلیت اجرا داشتند. یعنی مثلا برای کار با نرم افزار اینستاگرام ما با کمک صفحه ی موبایلمان که دو بُعد دارد ارتباط برقرار میکنیم. ولی در متاورس که درحال توسعه میباشد. با محیط و فضای سه بُعدی کار داریم. خوب سوالی که ذهن ما درگیرش میشود اینه که سه بُعدی دیگه چیه؟؟؟  پاسخ  این پرسش رو با یک مثال میگم. تا حالا اکثر ما گیم بازی کرده ایم. در گیم ما با محیط دو بُعدی سرکار داریم. همه چیز در  همان صفحه ی گوشیمان قرار دارد  یعنی طول و عرض گوشی. ولی در سه بعدی میخواهند شما را وارد خود گیم کنند. وقتی شما گیم بازی می کنید شما واقعا داخل گیم قرار میگیرید. شخصیتهای گیم را واقعا حس میکنید. شخصیت های گیم هم از جلو ، هم عقب ، هم از چپ و راست و هم از بالای سرتان مشاهده می شود. یعنی عین دنیای واقعی به ذهن ما مجسم می‌شود. متاورس قابلیت خرید زمین مجازی(با خرید و فروش زمین مجازی متاورس رشد خواهد کرد و این پولها لازمه ی پیشرفت متاورس هست ، بدون سرمایه گذاریِ مردم چیزی پیشرفت نمی کند ) وجود دارد . ارز یا پول رایجی در آن برای خرید و فروش کالای مجازی ، رایج خواهد شد ، همان ارزهای دیجیتالی  مانند بیتکوین ، دوچکوین ، لایت کویت،  اتریم، تتر و صدها ارز دیجیتالی ساخته شده  دیگر. فروشگاه هایی خواهد بود که کالاهایی عرضه خواهند کرد،  مثل پوشاک ، موبایل،  اتومبیل،  کفش ، لوازم ورزشی ، غذا و نوشیدنی ها و تنقلات و هر چیزی که به ذهن خطور کند. شما غذاها را مزه خواهید کرد نه اینکه آن را بخورید . با تمام حواس پنجگانه،  شما با متاورس درگیر خواهید شد. لمس خواهید کرد . لباس به تن خواهید کرد و بعد از خرید ، کالا برایتان ارسال خواهد شد. کنفرانس و کنسرت و کلاسهای درس و آموزشگاه های مختلف دایر خواهد شد. یعنی هر کار و هر چیزی که ما در دنیای واقعی انجام می دهیم در دنیای واقعیت مجازی هم میتوان انجام داد. هر نوع ارتباط دنیای واقعی ، مانند دست دادن و لمس و ... خواهد بود. البته این فناوری کاملا آماده نشده است و در حال رشد و توسعه هست و اگر به آن مرحله برسد همه‌ی مردم کره ی زمین زیر بمباران تبلیغاتی این فناوری گرفتار خواهند شد. تصویر اشخاص کمی کارتونی به نظر می‌رسد،  ولی حتما آنقدر کار خواهند کرد که واقعا طبیعی به نظر  برسد.
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    2 0
    ظاهرا این ارتباط از طریق ارسال سیگنال هایی به مغز ایجاد میشود و مغز تصور میکند که اتفاق می افتد. رقیب متا،ور.س یعنی نورالینک نیز ابزاری عجیب و خارقالعاده به نظر میرسد. در واقع وسیله ای است برای مهندسی و مدیریت و ارتقاء توانایی‌های ذهنی با کمک تراشه ی کاشته شده در مغز انسان که درونش با کمک هوش مصنوعی انسان به ماشینی قابل کنترل از طریق سازنده اش تبدیل خواهد شد. پس باید هوشیارانه قدرت خارق العاده و جادویی این فن‌آوری‌های  نوظهور را درک کنیم. تکنولوژی است که  دنیای واقعی ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. نتیجه ای که می گیریم این است که در داخل محیط و فضای متاورس انگار رزق و روزی هست و مثل زندگی واقعیمان،  زندگی و حیات در جریان است.( عجب جادوی هولناکی هست) « (موسی)گفت: «شما بیفکنید!» و هنگامى (که وسایل سحر خود را) افکندند، مردم را چشم بندى کردند  و سحر عظیمى پدید آوردند. »آیه ۱۱۶ سوره مبارکه اعراف .  سحر اقسامی دارد. برای مثال، یکی از اقسام آن، چشم بندی است، که فنّی ست برای نمودن اثری عجیب به حواس انسان‌ها به روش خاص، چه مرموز و چه با روش‌های فیزیکی؛ چه بر ذهن اثر گذارد و چه بر چشم و گوش و حواس، که به سبب آن اموری غیر واقعی، واقعی نشان داده می شوند؛ مثلاً دسته گل را تبدیل می کنند به کبوتر. این ساده ترین شکل سحر می باشد. دجال هم طبق روایات دروغگو و حیله گر و جادویی هست. همچنین دجالهای زیادی در آخرالزمان وارد عرصه خواهدشد. طبق تعاریفِ هر یک از واژگان «  دجال و متاورس و جادو» و رقیبش نورالینک  رابطه ی تنگاتنگی  میان آنها مشاهده میشود.
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    لاجرم این تکنولوژی‌های جدید دیر یا زود وارد زندگی تک تک ماها خواهد شد. نگارنده وظیفه ی خود می داند که تلنگری برای آشنایی و آگاهی دوستان عزیز فراهم کند و قصدی برای مصداق سازی نمی باشد که حتما متاورس یا نورالینک  همان دجال موعود هست یا نیست. فقط باید هوشیار بود. با کمی دقت میشود ارتباط میان متاورس و کرونا کوید-۱۹ را هم حدس زد.با ورود کرونا و محدودیتهای اجتماعی زمینه ی رشد و توسعه این فناوری ایجاد شد. البته باید اینگونه گفت که ظاهرا  کرونا را ساختند تا با ایجاد محدودیت اجتماعی بتوانند مردم را مجبور کنند تا از این فناوری استفاده و سرمایه گذاری  کنند. چنانچه بیل گیتس مدیر شرکت مایکروسافت گفته که ویروسهای کشنده تر و ادامه داری در پیش هست!!!!! 《ما یک بیماری همه‌گیر دیگر (جدید) خواهیم داشت و دفعه بعد یک "پاتوژن" ـ عامل بیماری‌زا ـ متفاوت خواهد بود؛ ما ابزاری برای ریشه‌کنی این پاتوژن نداریم و می‌خواهیم نسل جدیدی از واکسن‌های مناسب داشته باشیم؛ در حالت ایده‌آل، ما از شر خانواده‌ ویروس‌های تنفسی از جمله خانواده آنفلوآنزا و خانواده کرونا خلاص می‌شویم.》 همه ی پروژه های تعریف شده ی شیاطین  با برنامه‌ریزی دقیق پیش می رود. حقير متن حاضر را تقدیم میکند به محضر مبارک قطب عالم آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف.  امید است حقیر را دستی گیرند و بیعتی و دعای خیری نمایند و الطاف الهی را بر حقیر ذلیل از درگاه احدیت بخواهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس