کد خبر 1369209
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
هنوز هم می گویم دفاع پرسپولیس باید تغییر کند/ تفکر غلط برای سرخها

کارشناس فوتبال ایران با نقد عملکرد دفاعی پرسپولیس در طول رقابتهای گذشته گفت: پیش از این هم گفته بودم که این تیم برای بهتر شدن شرایط دفاعی اش باید از سه مدافع مرکزی استفاده کند.

به گزارش مشرق، جلال چراغپور با اشاره به رقابت استقلال و پرسپولیس برای کسب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال گفت: مشکل فوتبال باشگاهی ما تنها به این دو تیم پر هوادار ختم نمی‌شود بلکه همچنان مشکلات پابرجا هست و قوی‌تر از همیشه هم رقم می‌خورد.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره اختلاف ۶ امتیازی پرسپولیس برای رسیده به استقلال در صدر جدول افزود: من مدت‌ها پیش گفتم و هنوز هم معتقدم این تیم باید از سه دفاع مرکزی استفاده کند و در کنار آنها دو بازیکن نیز باشد. باید شرایط دفاع کردن را بازیکنان این تیم مدت‌ها کنار هم آموزش ببینند تا به هماهنگی کامل برسند. همیشه قهرمان ماندن سخت است.

بیشتر بخوانید:

رفتار عجیب و بحث برانگیز یحیی و شاگردانش/ جشن و پایکوبی و عکس سیزده بدری وسط ناکامی پرسپولیس!

او ادامه داد: پرسپولیس پنج فصل متوالی قهرمان شده است. اینکه بگوییم یک تیم همیشه باید قهرمان باشد تفکر غلطی است. مهم‌تر از این موضوع باید به اتفاقاتی که باعث می‌شود یک تیم از لحاظ ساختاری دچار اشتباه شود توجه شود.

هنوز هم می گویم دفاع پرسپولیس باید تغییر کند/ تفکر غلط برای سرخها

وی درباره اینکه همچنان یحیی گل محمدی با برانکو ایوانکوویچ مقایسه می‌شود تاکید کرد: به هیچ وجه نمی‌توان این دو نفر را با هم قیاس کرد. به نظرم روندی که یک تیم با یک مربی طی می‌کند را باید تحلیل کرد و وقتی فرد دیگری جای مربی قبلی را می‌گیرد شرایط او را طور دیگری بررسی کرد. دلیلی ندارد بخواهیم عملکرد آقای گل محمدی را با افکار و تفکرات برانکو که مربوط به پنج سال قبل می‌شود مقایسه کرد.

چراغپور درباره قهرمان احتمالی فصل جاری لیگ برتر خاطرنشان کرد: تنها چیزی که نمی‌توان در فوتبال از آن یاد کرد همین نتایج است. من در جریان نحوه آماده سازی تیم‌های مدعی برای رسیدن به قهرمانی و کسب امتیازات در هفته‌های پایانی نیستم.

این کارشناس فوتبال در پایان گفت: به شخصه مهم‌تر از قهرمانی یک تیم ساختار بازیکن سازی و سپس تولید استراتژی بر اساس فیزیک بازیکنان و همچنین توانایی هوشی آنهاست. باید به این مسائل توجه شود در غیر این صورت در یک چرخه باطل و بدون خروجی مناسب همچنان باشگاه‌ها فعالیت خود را ادامه می‌دهند که هیچ‌گونه آورده‌ای هم ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس