کد خبر 1369069
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
رئیس گشت مرزی اتحادیه اروپا مجبور به استعفا شد

آژانس گارد مرزی و ساحلی اروپا در پی فشارها درباره سوءرفتار با پناهجویان مجبور شد از مقام خود کناره‌گیری کند.

به گزارش مشرق، رئیس نیروهای حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا پس از مواجه با شمار بالایی از پرونده‌های سنگین سوء رفتار با پناهجویان، در نهایت مجبور به استعفا شد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، «فابریس لگری» به عنوان رئیس «آژانس گارد مرزی و ساحلی اروپا» موسوم به «فرانتکس» گمانه زنی‌ها درباره کناره‌گیری از مقام خود را تأیید کرده است.

با اینکه آژانس مبارزه با فساد اروپا تحقیقاتی را درباره نقض حقوق و آزار پناهجویان کلید زده است، هنوز هیچ یافته‌ای در این‌باره منتشر نکرده است.

با این حال کنسرسیوم رسانه‌های منطقه‌ای اعلام کرده که فرانتکس از دستکم بیست و دو مورد عدم پذیرش و بازگرداندن پناهجویان به  دریا مطلع است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، آژانس پناهجویان سازمان ملل روز جمعه اعلام کرده است فقط در سال ۲۰۲۱، بیش از سه هزار پناهجو، حین تلاش برای رسیدن به کشورهای اروپایی جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.

«شابیا مانتو» سخنگوی این آژانس گفت، این پناهجویان سعی کرده بودند از طریق دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس خود را به کشورهای اروپایی برسانند.

شمار افرادی که در این دو مسیر در سال ۲۰۲۰ جان باخته بودند  حدود ۱۵۴۴ نفر بوده و از شروع سال جدید میلادی نیز ۴۷۸ نفر در این مسیرها جان خود را از دست داده‌اند.

او با اشاره به گزارش جدید آژانس پناهجویان، کمک فوری برای «جلوگیری از مرگ و محافظت از پناهجویانی که سفرهای خطرناکی را از طریق زمینی یا دریایی انجام می‌دهند» را خواستار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس