کد خبر 1368971
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
برپایی تجمع ضداسرائیلی در شهر «برایتون» انگلیس

ده‌ها نفر از اعضای گروه‌های مدنی ضد جنگ و حامی مردم فلسطین روز شنبه در اعتراض به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران مسجدالاقصی، در شهر برایتون انگلیس تجمع کردند.

به گزارش مشرق، تجمع کنندگان در شعارهای خود فریاد مرگ بر اسرائیل سر داده و بر لزوم اعمال فشار دولت انگلیس برای توقف اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی تاکید کردند. آن‌ها همچنین شعارنوشته هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها مطالبات خود را از جمله برقراری عدالت در فلسطین و پایان دادن به خشونت و آپارتاید اسرائیل مطرح کرده بودند.

این حرکت اعتراضی از سوی پویش همبستگی با مردم فلسطین تدارک دیده شده که در بیانیه‌ای از مردم خواسته تا در اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی مشارکت کنند.

نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست از آغاز ماه مبارک رمضان حملات و تعرض‌های خود را به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی آغاز کرده اند که در اثر این یورش ها ده‌ها فلسطینی مجروح و کشته‌ شده‌اند.

«میک نپیر» رئیس پویش «همبستگی با مردم فلسطین» در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت که ناکامی صهیونیست‌ها در برابر نیروهای مقاومت فلسطینی آن‌ها را برآشفته تا به اقدامات تلافی‌جویانه متوسل شوند.

این فعال ضد اسرائیلی همبستگی با مردم فلسطین را بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت دانست و افزود که برپایی تجمعات ضد اسرائیلی این پیام را به ملت فلسطین مخابره می‌کند که آن ها تنها نیستند.

گفتنی است که راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن یکشنبه گذشته با حضور صدها تن از مسلمانان روزه‌دار، روحانیون، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ و نیز فعالان یهودی و مسیحی مخالف رژیم صهیونیستی از مقابل وزارت کشور انگلیس برگزار شد.

تظاهرات کنندگان پس از عبور از خیابان‌های مرکزی شهر لندن، از مقابل پارلمان و وزارت امور خارجه انگلیس عبور کرده و سپس روبروی دفتر نخست وزیری تجمع کردند. آن‌ها با سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی خواستار پایان دادن به اشغالگری، خشونت و نظام آپارتاید در فلسطین اشغالی شدند.

دیروز هم خاخام‌های یهودی ارتدوکس از جنبش ضد اسرائیلی «ناتوری کارتا» با اهتزاز پرچم فلسطین در خیابان‌های لندن از روز جهانی قدس حمایت و تجلیل کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس