کد خبر 1368808
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۴
کودکان کرونا نمایه

محققان نسبت به شیوع سویه امیکرون و آسیب جبران‌ناپذیر ان به سلامت کودکان هشدار دادند.

به گزارش مشرق، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، کودکان خردسال به ویژه در برابر عفونت تنفسی فوقانی آسیب پذیر هستند و شیوع سویه امیکرون می‌تواند خطر حمله قلبی در کودکان افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

علائم ابتلا به امیکرون در کودکان چیست؟

کروپ نوعی بیماری تنفسی است که نوزادان و خردسالان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از نظر فنی به عنوان لارنگوتراکئیت شناخته می شود؛ کروپ (خروسک) بیماری شایع تنفسی است که ۳ درصد کودکان شش ماهه تا سه ساله را مبتلا می‌سازد. هر ساله ۷ درصد از بستری‌های کودکان زیر پنج سال با علامت تب و/یا بیماری تنفسی حاد بعلت کروپ است. کروپ نشانه‌ای از انسداد راه‌های هوایی فوقانی است که در اثر تورم حنجره، نای و برونش‌ها استریدور دمی و سرفه های بلند خروسکی ایجاد می‌شود. بسیاری از بیماران تب خفیف را تجربه می‌کنند ولی وجود تب برای تشخیص ضروری نیست.

مطالعه منتشر شده در مجله «JAMA Pediatrics» نشان داده  نوع امیکرون در مقایسه با سایرین احتمال بیشتری دارد که باعث عفونت دستگاه تنفسی فوقانی در کودکان شود که می‌تواند خطر مرگ قلبی را در آنها افزایش دهد. طبق این مطالعه، کودکان خردسال به ویژه در برابر عفونت دستگاه تنفسی فوقانی آسیب پذیر هستند، زیرا آنها راه‌های هوایی کوچک و نسبتاً جمع شونده دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس