کد خبر 1368646
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
سازمان ملل انفجار تروریستی مسجد شیعیان کابل را محکوم کرد

سازمان ملل متحد حمله مرگبار امروز به مسجد و خانقاه "خلیفه صاحب" در منطقه دارالامان کابل را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: حمله امروز به مسجد "خلیفه صاحب" آخرین مورد از چندین  حمله بی‌رویه به اهداف غیرنظامی در پایتخت و استان‌های افغانستان است و به طور مستقیم حداقل دو تن از کارکنان سازمان ملل و خانواده‌هایشان را که در زمان حمله در داخل مسجد بودند، تحت تأثیر قرار داد.

"مت نادسن" معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان نیز خاطرنشان کرد حمله امروز که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر انجام شد، جان انسان ها و مقدسات مذهبی را نادیده می گیرد.

 او گف در زمانی که مسلمانان در سراسر افغانستان برای استقبال از عید آماده می شوند، هیچ کلمه ای نمی تواند این عمل نفرت انگیز و هدف قرار دادن یک مکان عبادت را به اندازه کافی محکوم کند.

انفجاری مهیب عصر جمعه در مسجد و خانقاه «خلیفه صاحب» در شهر کابل روی داد. رسانه‌ها، آخرین آمار شهدای حادثه انفجار تروریستی در مسجد «خلیفه صاحب» شیعیان کابل را ۵۰ تن اعلام کرده اند.

حملات تروریستی و خشونت‌های مرگبار اخیرا در افغانستان شدت گرفته است که در شدیدترین آن یک مدرسه مورد هدف قرار گرفت. قربانیان این اقدام تروریستی بیش از ۲۰ کودک و نوجوان دانش‌آموز بودند.

مرگبارترین حمله از زمان آغاز حکومت طالبان البته مربوط به انفجار انتحاری در فرودگاه کابل بود که در اثر آن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی افغان و ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند.

شاخه منطقه‌ای گروه داعش در افغانستان با اکثریت سنی، بارها شیعیان و صوفیان را که از شاخه‌های عرفانی اسلام پیروی می‌کنند، هدف قرار داده‌اند.

مقامات طالبان اصرار دارند که نیروهای آنها داعش را شکست داده‌اند، اما تحلیلگران می‌گویند که این گروه، یک چالش امنیتی کلیدی است. طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت، به طور مرتب به مخفیگاه‌های مشکوک داعش در ولایت ننگرهار حمله می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    1 0
    عزیزم جنوب غرب محله دارلامان غرب کابل شیعه نیست. اصلا اسم خانقاه هم رویش اس. خلیفه صاحب. کدام شیعه چنین اسمی روی مسجدش می گذارد؟ باید معلوم شود دلیل این همه اصرار برای شیعی خواندن یک مکان متعلق به اهل سنت برای چیست.
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      شما چه اصراری داری صوفیان رو منتسب کنی به سنی ها؟!!
  • SE ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    3 0
    عزیزم جنوب غرب محله دارالامان غرب کابل شیعه نیست. اصلا اسم خانقاه هم رویش است. خلیفه صاحب. کدام شیعه چنین اسمی روی مسجدش می گذارد؟ باید معلوم شود دلیل این همه اصرار برای شیعی خواندن یک مکان متعلق به اهل سنت برای چیست.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 4
    کدوم داعش ؟؟!! دیگه داعشی نمونده . اینا همون طالبان هستند که الکی میگن داعش خراسان(افغانستان) !!!!!! داعش خراسان مثل شرکت های صوری میمونه که قثط روی کاغذ وجود دارند
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 1
      بله دقیقا" اینها همان شاخه های طالبان و حقانی هستند تکفیری و تروریست هستند
  • وطن دوست TR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    1 0
    طالبان امد بدتر شد لعنت خدا بر باعث و بانیان ان فرقی ندارد چه مسجد سنی ها و چه مسجد شیعیان باعثان ان مخالف اسلام و یهود هستند گر چه نام داعش یا اسلام به خودشان بزنند منافقان از کفار بدتر هستند
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 4
      آمریکایی ها بخاطر نا امن کردن افغانستان و منطقه ،، افغانستان رو طی توافقات دوحه تحویل تروریست های طالبان داد برای ما امن کردن افغانستان ! قطعا" یانکی ها غربی ها و صهیونیسم حاکم بر غرب خواهان صلح و امنیت و آرامش افغانستان نیستند
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    10 0
    اگر راست می گوید سازمان ملل اعلام کند چه کسانی بمب وانواع سلاح وپول در اختیار بمب گذار قرار می دهد .کجا آموز ش می بینند منابع آنان را افشا کند اما این سازمان با این ساختار شریک دزد است ورفیق قافله!
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 1
      همان کسانی که افغانستان رو تحویل طالبان دادند همان ها هم تروریست ها رو مسلح و تجهیز می‌کنند تا افغانستان و منطقه رو نا امن کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس