قیمت برنج تایلندی با افزایش تقاضای ایران و عراق بالا رفت

قیمت برنج صادراتی تایلند در این هفته به دلیل افزایش تقاضا از سوی بازارهای خاورمیانه از جمله ایران و عراق افزایش یافت، در حالی که نرخ برنج های هند و ویتنامی بدون تغییر باقی ماندند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ‌ قیمت برنج صادراتی تایلند در این هفته به دلیل افزایش تقاضا از سوی بازارهای خاورمیانه افزایش یافت، در حالی که نرخ های هند و ویتنامی بدون تغییر باقی ماندند.

بر اساس این گزارش، ‌قیمت برنج شکسته ۵ درصدی تایلند از ۴۱۰ تا ۴۱۴ دلار در هفته گذشته بود اکنون، ۴۳۲ تا ۴۳۵ دلار در هر تن اعلام می شود.

یک تاجر مستقر در بانکوک گفت: «تقاضا از بازارهایی مانند عراق و ایران افزایش یافته و عاملی برای رشد قیمت شده است.»

برنج خرد شده ۵ درصد هندی، بدون تغییر نسبت به هفته گذشته، بین ۳۶۱ تا ۳۶۵ دلار در هر تن برآورد شد. برنج شکسته ۵ درصدی ویتنام روز پنجشنبه به قیمت ۴۱۵ دلار در هر تن عرضه شد که نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است. با این حال، تاجران اعلام کردند که قیمت ها ممکن است در هفته های آینده افزایش یابد زیرا برداشت زمستان و بهار تقریباً به پایان رسیده است و عرضه کمبود دارد.

این تاجر افزود: «تجار برای امضای قراردادهای صادراتی جدید تردید دارند و منتظر افزایش قیمت هستند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    6 1
    فعلا که داخل ایران روغن خوراکی و ماکارونی فوق العاده کمیاب شدن و در حال افزایش قیمت شدید
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      7 3
      ایران رو ولش کن. مردم ما از مردم فلسطین مظلوم تر و بیچاره تر هستن اینهمه نفت و گاز و سرمایه های طبیعی داره این مملکت اونوقت یک قرونش برای اسایش و رفاه مردم صرف نمیشه هر روز گرونی هر روز بدبختی تبدیل به مرده های متحرک شدیم
    • یه مامان با حال IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      4 3
      ماکارونی رونمیدونم ولی شکر باید وایسی سرصف تا ۲کیلو شکر دولتی بهت بدن البته اگه تو صف زنده موندی برنج ،شکر و الان هم روغن کمیاب شده اینها رو ولش کن ۴تا مغازه رفتم چوب شور بخرم برای دختر ۶ساله ام میگه نداریم فکر کنم اینم باید وایسیم سر صف تا ۲تا بهمون بدن خخخخ. در ضمن این برنج تایلندی ها اصلا به درد نمیخورن یه شب بخیسونشون ۲۰دقیقه تو آبجوش باشن هیچی شون نمیشه (نمی پزن) همون ضرب المثل قدیمی *مال بد بیخ ریش صاحبش *خخخخخ
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 1
      بدبختی و برنگشتن پول اینهمه نفت و گاز که میگی داریم مال سال ۸۸ و اون حیوونایی هست که باعث تحریم ایران شدن! اتفاقا اونا هم شعارشون نه غزه نه لبنان بود
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    4 2
    بگین ثقصیر دولت قبله.خدایا خودت ظهور کن.به هرکدام از مسیولین دل بستیم توزرد از آب در اومدن.یکی از یکی بدتر.بخدا به نون شب به تمام معنی محتاجیم.
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    1 2
    سلام بر ابراهیم
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    2 1
    تحریم هستیم نمی گذارن نفت بفروشیم و مایحتاج کشور را وارد کنیم مقدار کمی هم که صادر می کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس