کد خبر 1368439
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

به گزارش مشرق، کمیل خجسته، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: برای مردم‌سالاران که به حق انتخاب مردم معتقد هستند یک آرمان است. انقلاب اسلامی سال‌هاست که طرحش را درخصوص حل مسئلۀ فلسطین بیان کرده است. برخلاف تصور خیلی‌ها که فکر می‌کنند راه‌حل فلسطین در یک مسیر جنگی است اما طرح انقلاب اسلامی بسیار عقلانی، جهانی‌پسند و مترقی است. رهبر انقلاب اسلامی به صراحت بیان کرده‌اند که «تنها راه حلّ مسألۀ فلسطین این است که مردم واقعی فلسطین -چه مسلمان، چه مسیحی، چه یهودی- رفراندوم کنند و تصمیم بگیرند که چه رژیمی بر کشورشان حاکم باشد.» 

مقصد است برای انسان‌ ی که ظلم برایش مهم است و در مقابلش می‌ایستد. سال‌هاست که سقف خانۀ عده‌ای از مردم را روی سرشان خراب کرده‌اند. سال‌هاست در ایست‌بازرسی‌های اعصاب‌خردکن زمان را ار فلسطینی‌ها گرفته‌اند. معروفست که فلسطینی‌ها نمی‌توانند روی زمان حساب کنند؛ چون هر بار ممکن است در مواجه با ایست بازرسی‌ها بی‌مورد گرفتار بشوند. خود این ترفندی است تا عطای زندگی در خانۀ خودشان را به لقایش بسپرند و از سرزمینشان خارج بشوند. 

آنانی که وحدت جهان اسلام را امری استراتژیک می‌دانند. چه آن‌هایی که نگاه دیندارانه به آن دارند و چه آنانی که دنبال تنش صفر با همسایگان و منطقه‌ هستند تا منافع ملی‌ تامین شود. فلسطین بهترین عنصر وحدت‌ساز در منطقه است. فلسطین، آرمانی مشترک بین آحاد مردم منطقه از شیعه تا سنی و فرق اسلامی است. فلسطین ملت‌ها را برادرانه دوشادوش هم قرار می‌دهد. اینجاست که معلوم می‌شود چرا باید تکفیری‌ها ظهور کنند؟! 

  توجه به فلسطین امنیت ملی را بالا می‌برد. تمرکز بر فلسطین عمق استراتژیک مرز دفاعی ایران را بالا برده است. تشکیل دولت غاصب در این نقطه ژئوپلتیکی، با یک هدفِ بلند مدتِ استکباری به وجود آمد. اولا تجربۀ امپراطوری عثمانی برای استعمارگران بسیار گران درآمده بود. ثانیا به وجود آوردن این دولت در این نقطه حسّاس که تقریباً قلب دنیای اسلام و یک سه راهی بین آسیا و آفریقا و اروپا است - برای خاطر این بود که تداوم سلطه استعمارگرانِ آن روز -در رأسشان انگلیس- بر دنیای اسلام باقی بماند.

اشغالگرانی که شعارشان غصب «نیل تا فرات بود» و با انواع طرح‌هایی مثل «تغییر نقشۀ خاورمیانه» و «معاملۀ قرن» به دنبال فتح کامل این منطقه بودند امروز نه‌تنها از لبنان عقب‌نشینی کرده‌اند، نیروهای ایرانی را از سوریه مشرف بر خود می‌بینند، بلکه در داخل فلسطین از غزه، کرانۀ باختری احساس تهدید می‌کند و نمی‌تواند شرش را بر مردم ایران برساند.

روز قدس هم پاسداشت آرمان و هم راه رسیدن به منافع ملی است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاجی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    4 0
    منم میگم 43 سال هست انقلاب شده و من که الان 55 سالم هست هیچ نقشی دربوجود اوردن این حکومت نداشتم و چرا رفراندم جدید برگزار نمبشه که امثال من که 55 سالشونه بگن چه حکومتی میخوان
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      چون که مردم این حکومت رور میخوان اسرائیلی
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 0
      12 ساله های آنموقع بسیاری هستند که رهایی شان از فقر ، فساد و تبعیض میخواهند. بسیار خوب رفراندوم ولی جانشین این حکومت چه باشد ؟ رضا پهلوی که خودش میگوید جمهوری را برای ایران مناسب میداند ؟ سلیطه قجر که تا خرخره در گنداب جاسوسی و ترور غرق است ؟ شما مدل ایده آلت را بگو کارشناسان بررسی کنند . چه بسا نظرت همان گمشده ای باشد که همه را نجات دهد.
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 1
      عزیزم اگه قرار باشه برای هر دهه یه رفراندوم برگزار بشه و به قول شما حکومت عوض بشه باید چند سال یه بار حکومت ها تغییر کنه .چون ایران کشوری هست با اکثریت مسلمان و دین اسلام دین کاملی هست که برای حکومت هم برنامه کاملی داره دیگه لازم نیس هی چنج بشه .منتها شما اگه حکومت دیگه ای میپسندی یه گردشی بین کشورها بکن حکومت مد نظرت و پیدا کنه با یه خداحافظی هم خودتو شاد کن هم بقیه رو
    • اهبرخان IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      شماها چرا اینقدر تو هپروتی. عزیز دل من هیچ نظامی خودش را تو رفراندوم نمی گذارد. تنها نظامی که این کار را کرده نظام جمهوری اسلامی بوده در دنیا و تمام. اگر پیدا کردی به ما هم بگو. اینقدر هم پای منقل و بافور و بی بی سی و منو تو و ... نشین. عقل نداشته ات از بین می ره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس