به گزارش مشرق، کانال تلگرامی موسسه امام موسی صدر نوشت:

 امام صدر به چمران گفت برای ناهار بچه‌هایی که روزه نیستند ساندویچ درست کنید و مجبورشان نکنید روزه بگیرند 

خاطره‌ای که می‌شنوید، روایت فؤاد قصیر، دانش‌آموخته مدرسه صنعتی جبل عامل است درباره توصیه امام موسی صدر در ماه مبارک رمضان به شهید چمران. 

 این خاطره از گروه تاریخ شفاهی موسسه به مناسبت ماه مبارک رمضان منتشر کرده است.

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    7 1
    هر چند لبنان کشور اسلامی نیست و حاکمیت اسلامی هم ندارد و بنابراین نمی توان اخکام اسلام علیه روزه خواری علنی را در این کشور اجرا کرد، اما نفس رویکردهای پراگماتیستی امام صدر در حذب نیروهای سکولار به جنبش امل بعدها سبب تشکیل دو گروه اسلامگرا و سکولار داخل جنبش امل شد که جنبش اسلامگرا با نام حزب الله از امل جدا شد و دو گروه مسلح با نام شیعی به جنگها و درگیریهای خونینی در ایام دهه 1980 میلادی پرداختند. در حالی که اگر از همان ابتدا یک گروه اسلامگرا تشکیل شده بود آن حوادث بین دو گروه هرگز رخ نمی داد. آشتی امروز سیاسی و مصلحتی و در عین تمایز بین امل و حزب الله فعلی هم صرفا ناشی از تدبیر شخص رهبری امام خامنه ای و دولت سوریه برای اتحاد این دو گروه در مقابل دشمن مشترک است. اتحادی که البته شکننده است.
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      معلوم است نه حرکت امل را میشناسید نه امام موسی صدر را. اتفاقا بچه های حرکت امل در ابتدا همین جوانهای مومنی بودند که بعدا حزب الله را تشکیل دادند. بعد از ربوده شدن امام موسی صدر نخاله ها وارد حرکت امل شدند. یعنی میگی با وجود شهید چمران، نیروهای سکولار آمدند داخل آن؟ از مراحل عضوگیری در امل خبر دارید؟ که چطور طرف ظرف یکماه زیر نظر گرفته می شد تا معلوم شود آدم درست و مومنی است؟ پس حرف بیهوده نزن
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    14 0
    امام صدر اشتباه میرزا کوجک خان جنگلی را تکرار کرد. هماطور که مرحوم میرزا با اعتماد به کمونیستها و اجازه دادن به آنها برای ورود به صفوف نهضت جنگل سبب کودتای سرخ حزب عدالت و درگیری شدید بین مسلمانان و کمو.نیستها در نهضت حنگل و در نهایت شکست نهضت شد و سرانجام همان خالو قربان کمونیست سر بریده میرزا به عنوان هدیه به سردار سپه پیشکش کرد، امام صدر هم با اعتماد به سکولار و اجازه دادن برای ورود آنها به جنبش امل سرانچام سبب انشقاق این جنبش و درگیریهای خونین دهه 1980 میلیلادی بین حزب الله و امل شد که کاملا به نفع اسراییل بود. هر چند این درگیریها پس از ناپدید شدن امام صدر رخ داد اما تنشها به حدی رسیده بود که اگر خود ایشان هم باقی می ماند بالاخره این زخم سرباز می کرد. الان هم فقط به لطف سیاستهای رهبری و همکاری دولت سوریه دو گروه دعوا را موقتا کنار گذاشته اند.
    • حاجی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 1
      به جای این حرفها بگید جلاالدین فارسی درمورد امام موسی چی میگه درست میگه یا اشتباه میگه
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 0
      مهم این است که عقل و شرع چه می گوید. جلال فارسی هر چه می خواهد بگوید.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 8
    دو پیام پشت سر هم با نگرشی خاص و هماهنگ شده با یک ادبیات محتاطانه و درنهایت پیشکشی به نام تحریف تاریخ برای خواننده از نگرش امام موسی صدر که کاملا درست بود
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      7 0
      اگر جواب منطقی داری بده. والا بپذیر که نتیجه دردناک تفکر امام صدر بغد از رفتنش خود را نشان داد و اشتباه مردان بزرگ به همان اندازه بزرگ است.
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      هر پدیده ای رو باید در زمان و مکان خودش تحلیل و قضاوت کرد، نظیر این رفتار رو سران سازمان مجاهدین نیز داشتند که منجر به تبدیل آنها به سازمان منافقین شد، در واقع زمانی که جنبش های چپ پرچمدار عدالتخواهی و مبارزه با استعمار و سرمایه سالاری و امپریالیسم بودند مسلمانان تازه داشتند بیدار مبشدند و پایه های ابتدایی تشکیلاتی خود را شکل میدادند.
  • DE ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    11 0
    امام موسی صدر در جنوب لبنان زمانی که این کودکان و خانواده های یتیم و بی سرپرست بی کس و کار بودند ،جوانمردانه مثل پدر در شرایط سخت جنوب لبنان و زورگویی اسرائیلی ها سایه سرشان شد . این خانواده ها جز خدا کسی رو نداشتند. جنوب لبنان زیر پوتین های صهیونیست ها له می شد. درود خدا بر امام موسی صدر و شهید چمران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس