کد خبر 1368012
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
هزینه گاز روسیه را به روبل پرداخت نمی کنیم

دولت فنلاند اعلام کرده است که هزینه گاز روسیه را به روبل پرداخت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «تیتی توپپوراینن»، وزیر امورخارجه دولت فنلاند به روزنامه «هلسینگین سانومات» گفته است که فنلاند قصد ندارد هزینه گاز روسیه را به روبل پرداخت کند.

این روزنامه به نقل از وزیر امور خارجه فنلاند گفت: «ما در کمیته دولتی تصمیم گرفتیم که پرداخت هزینه انرژی به روبل نباشد.»

این وزیر دولت فنلاند همچنین افزود که این تصمیم را به مسکو اعلام کرده است.

ماه گذشته، پوتین فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن خریدارانی که مخالف سیاست‌های روسیه در اوکراین هستند باید روش پرداخت جدیدی برای گاز روسیه اتخاذ کنند.

این اقدام بیشتر مربوط به کشورهایی است که روسیه را تحریم کرده و ذخایر خارجی آن را مسدود کرده‌اند.

روسیه به واردکنندگان گاز این کشور خصوصاً کشورهایی که به عنوان «غیر دوست» معرفی شده‌اند دستور داده است که دو حساب در گازپروم بانک روسیه افتتاح کنند، یکی به یورو و دیگری به روبل.

پرداخت گاز به حساب یورو این کشورها می‌رود و پس از آن بانک آن را به روبل تغییر می‌دهد و در ادامه شرکت دولتی گازپروم پس از رسیدن روبل، پرداخت‌ها را تکمیل می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    13 3
    فعلا که بلغارستان و اتریشی ها به غلط کردن افتادن . شما فندلاندی ها که جای خود داره . دوازده ماه سال ده ماهش تو هلسینکی یخبندان است . بذار چند ماه دیگه که به موس موس کردن افتادن بهتون می خندیم .
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      شما نگران نباش خط لوله گاز آذربایجان به ترکیه رسیده ازونجا به بلغارستان داره کشیده میشه نگران فنلاند هم نباش از نروژ و دریای شمال گاز خواهد خرید
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    8 0
    روسیه : پس بلرز تا بمیری !!
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    3 0
    این خوبه ، تهش یه چیزی میشه نظم برهم خورده و از دلش نظم جدید بیرون میاد، اینایی که هی تبلیغ حوض اسکاندیناوی رو می کردند، چند سال دیگه قیافشون دیدنیه، خسته نباشی آب حوض کش اسکاندیناوی
    • سروش IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      منظورت اینه که یخ حوز میشکنند تا گذران زندگی کنن؟؟؟
  • AU ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    2 0
    پوند و یورو ارزششون داره کم میشه و این خودش خیلی جالبه.که ارزهای اروپا بعد از مدت ها اینطور کاهش ارزشی پیدا میکن. اقای ریسی شما بعد از 40 سال خورده ای لطفا این کار رو بکن و ارز دشمن رو از کشور حذف کن تا ریال افزایش پیدا کنه.الان روبل شده 74 ! فوق العاده است.. این سرطان و بیماری رو از کشور حذف کنیم. ارز کشور خود را جایگزین کنیم..
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    2 0
    کاش کشورهای ترک تبار اسیای مرکزی هم مثل فنلاند ترک تبار و مجارستان ترک تبار و مولداوی ترک تبار از روسیه دوری کنند این کشور ان قدرت دوران شوروی رو نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس