ده‌ها کشته و زخمی در پی حمله مسیحیان تندرو به مسلمانان اتیوپی

در پی حمله گروهی از مسیحیان تندرو به مسلمانان اتیوپی ده‌ها مسلمان کشته و مجروح شدند.

به گزارش مشرق، شورای امور اسلامی اتیوپی، امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که دست‌کم ۲۰ مسلمان در حمله به شهر «گوندار» در اقلیم امهره (شمال اتیوپی) در جریان مراسم تشییع جنازه یکی از علمای این شهر کشته شده‌اند.

پایگاه خبری «العین» به نقل از «دیسالین تالسو» یکی از مسئولان امنیتی اقلیم امهره در این خصوص گزارش داد که این کشتار زمانی رخ داده است که گروهی از جوانان مسلمان شهر گوندار به منظور جمع‌ کردن سنگ برای قبر یکی از علمای شهر به یکی از کلیساهای مجاور رفته‌ بودند.

طبق گفته این مقام امنیتی، گروهی از مسیحیان در همین لحظه مسلمان را با سنگ می‌زنند که این اقدام در ادامه منجر به درگیری شدید میان دو طرف می‌شود.

شورای عالی امور اسلامی اقلیم امهره این رویداد را «قتل‌عامی تروریستی» خواند که در پایان به کشته و زخمی شدن چندین نفر و سوزاندن دارایی‌های مردم منجر شده است. طبق بیانیه صادره از شورای محلی، در ورای این اقدامات خشونت‌بار که به کشته شدن دست‌کم ۲۰ نفر و مجروح شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شده است، «گروهی تندرو از مسیحیان قرار دارند که این قتل‌عام را با استفاده از سلاح سرد و بمب‌های دستی انجام دادند.»

«سید محمد» رئیس شورای عالی امور اسلامی امهره در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» گفت که این رویداد روز گذشته رخ داده است و مسیحیان به سمت مسلمانان بمب پرتاب کرده‌اند. وی در ادامه افزود که از فروشگاه‌های منطقه و در سه مسجد آتش‌سوزی شده است.

«گزاتشو مولونیه» سخنگوی دولت منطقه امهره در این خصوص گفت که این اقدام در حال بررسی است و به‌زودی اطلاعات تکمیلی در این خصوص اعلام خواهد شد.

شورای اسلامی اقلیم امهره از دولت فدرال و دولت منطقه خواست به منظور معرفی افرادی که در این کشتار دخیل بوده‌اند، اقدامات فوری اتخاذ کند و آن‌ها را تحویل قانون دهند. دولت منطقه امهره نیز در بیانیه‌ای از کشته شدن مسلمانان و خسارت‌های مادی به بار آمده ابراز تأسف کرد.

دولت امهره با تأکید بر اینکه «تمام اقدامات قانونی و مناسب را علیه جنایتکاران دخیل در این اقدامات خشونت‌آمیز و. و فرقه‌گرایانه در شهر اتخاذ خواهد کرد»، افزود که «با همکاری نیروهای امنیتی، علما، شیوخ و جوانان صلح‌جو در شهر در تلاش برای خنثی‌سازی درگیری است تا افراد دخیل در این رخداد را دستگیر کند.»

شورای عالی فدرال امور اسلامی اتیوپی در عین حال از اقدامات خشنوت‌بار فرقه‌گرایانه در شهر گوندار ابراز تأسف کرد و از دولت خواست که نیروی امنیتی به منطقه اعزام و درباره رویداد تحقیق کند.

بنابر گزارش پایگاه خبری العین، در پی خسارات وارده به عبادتگاه‌های مسلمانان، عده زیادی از مسلمانان در شهرهای اتیوپی به‌ویژه در بزرگترین مسجد آدیس‌ آبابا پایتخت اتیوپی در محکومیت این اقدام دست به تظاهرات زدند.

العین اضافه کرد که نمازگزاران از دولت این کشور خواستند که تمام تدابیر لازم را برای دستگیری عوامل حمله اتخاذ کند.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که در سال ۲۰۱۹ نیز مقامات اتیوپی پنج نفر را به ظن دست داشتن در آتش‌سوزی چهار مسجد منطقه «موتا» در همین اقلیم بازداشت کرده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    3 0
    مرگ بر آمریکا
  • نیما IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    3 0
    آن وقت بعضی ها می گویند اسلام دین تروریست است نعوذبالله
  • بی نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 1
    خدا لعنتشون کنه. باید مصر تلافی کنه سد رو بمباران کنه.
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 1
    مطمئنی خبر درسته؟! آخه مسلمونا تندرو هستن همیشه
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 0
      «خود خر بینی» بیماری غربگراهاست ، همین کامنت عجیب هست،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس