کد خبر 1367955
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه عمان و آمریکا

وزرای امور خارجه عمان و آمریکا درباره مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه مشترک با یکدیگر گفت و گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عمان، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه این کشور امروز (چهارشنبه) در گفت و گوی تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه درباره روابط دو کشور و راههای توسعه آن همچنین مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه مشترک با یکدیگر گفت و گو کردند.  

وزارت امور خارجه عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «البوسعیدی» در تماسی تلفنی که از سوی «بلینکن» انجام شد درباره روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو و بر همکاری در زمینه‌های مختلف که منافع متقابل بیشتر را محقق کند تاکید کردند.  

بر اساس این بیانیه دو طرف  در این تماس درباره تعدادی از موضوعات جاری بین المللی و منطقه‌ای مورد علاقه مشترک و اهمیت حمایت از همه تلاش‌ها در راستای دستیابی به صلح و ثبات تبادل نظر کردند.  

به نوشته رسانه‌های عمان، این گفت و گو با توجه به برخی گمانه زنی های رسانه ای در خصوص اعلام قریب الوقوع شکست مذاکرات وین برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران انجام می‌گیرد.  

عمان همراه با سوئیس در چهار دهه گذشته پس از قطع روابط تهران و واشنگتن نقش میانجی اصلی میان ایران و آمریکا ایفا کرده است.  

رسانه‌های عمان اضافه کردند که این کشور طی سال‌های گذشته نقش فعالی در میانجیگری بین «تهران و واشنگتن و تهران و لندن  برای انعقاد قراردادهای تبادل زندانیان ایفا کرده است.  

آخرین مورد از این میانجی‌گری‌های موفقیت‌آمیز در ماه مارس گذشته بود، زمانی که «نازنین زاغری»   و «انوشه عاشوری» آزاد شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس