کد خبر 1367795
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
شوالیه تاریکی با ردای سرخ در مستطیل سبز/ الدحیل "جوکر" شد؛ برانکو "بتمن"

تیم فوتبال الدحیل قطر با لقب شوالیه‌های سرخ، توانسته در سال‌های اخیر به کابوس تیم‌های ایرانی تبدیل شود و آخرین نماینده‌ی ایران که موفق به شکست آنها شد، پرسپولیسِ تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال سپاهان ایران سه‌شنبه شب در چارچوب هفته ششم و پایانی دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدحیل قطر رفت و علی‌رغم ایجاد موقعیت‌های فراوان با نتیجه عجیب و سنگین پنج بر ۲ شکست خورد تا از صعود به دور یک هشتم نهایی بازبماند.

الدحیل با هدایت هرنان کرسپو و ستاره‌هایش در ۲ بازی با نماینده کشورمان به ۲ پیروزی رسید و ۶ گل به ثمر رساند. آنها با ۱۵ امتیاز، مقتدرانه به مرحله بعد راه یافتند تا برای رسیدن به اولین قهرمانی‌شان در آسیا تلاش کنند. این باشگاه در سال ۲۰۰۹ با نام لخویا تاسیس شد و در سال ۲۰۱۷ با باشگاه الجیش ادغام شد و الدحیل را تشکیل داد.

آنها زمانی که لخویا نام داشتند مقابل نمایندگان کشورمان عملکرد متعادلی از خود بر جای می‌گذاشتند اما این تغییر نام باعث قدرت گرفتن‌شان شد و حالا به گربه سیاه تمام تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا تبدبل شده‌اند.

الدحیل یا همان لخویای سابق در مجموع و از سال ۲۰۱۲ تا به حال فقط در یک دوره با تیم‌های ایرانی پیکار نداشته است. آنها تا به اینجا ۲۴ مرتبه به مصاف نمایندگان کشورمان رفته‌اند که ماحصل آن ۱۳ برد، ۶ مساوی و پنج باخت بوده است. ۳۴ گل زده و ۲۱ گل خورده نیز برای شوالیه‌های سرخ رقم خورده است.

آنها زمانی که لخویا نام داشتند حدفاصل سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، ۱۲ بار به مصاف تیم‌های ایرانی رفتند که نتیجه‌اش چهار برد، چهار مساوی و چهار باخت بود. از سال ۲۰۱۸ این تیم قطری با نام الدحیل در مسابقات شرکت کرد و ماحصل نتایجش مقابل نمایندگان کشورمان ۹ برد، ۲ مساوی و فقط یک باخت بوده است. یک پیشرفت فوق‌العاده برای باشگاهی که به چیزی جز قهرمانی در آسیا فکر نمی‌کند.

شوالیه تاریکی با ردای سرخ در مستطیل سبز/ الدحیل "جوکر" شد؛ برانکو "بتمن"

در ادامه به نکاتی جالب از مصاف‌های این تیم با نمایندگان کشورمان اشاره می‌کنیم:

*الدحیل در هشت بازی اخیر خود مقابل تیم‌های ایرانی شکست نخورده و ۶ برد را به ارمغان آورده است. آنها آخرین بار در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی با نتیجه سه بر یک به پرسپولیسِ برانکو ایوانکوویچ باختند. از آن زمان ۱۳۱۸ روز گذشته است.

*بازی سپاهان مقابل الدحیل که با نتیجه پنج بر ۲ به اتمام رسید در کنار مسابقه سال ۲۰۲۱ تیم قطری با استقلال که به برتری چهار بر سه این تیم منتج شد؛ پرگل‌ترین دیدارهای الدحیل با تیم‌های ایرانی بوده است.

*سپاهان به تنهایی متحمل سنگین‌ترین شکست مقابل تیم‌های ایرانی نشده است. پرسپولیس در سال ۲۰۱۵ با نتیجه سه بر صفر به لخویا باخت و چهار سال بعد استقلال با همین نتیجه به الدحیل نتیجه را واگذار کرد تا طلایی‌پوشان احساس تنهایی نداشته باشند.

*الدحیل در ۱۲ رویارویی آخر خود با تیم‌های ایرانی موفق شده گلزنی کند و آخرین مرتبه‌ای که در گلزنی در یک بازی ناکام بودند به بازی با پرسپولیس در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد که شاگردان برانکو موفق شدند دروازه خود را در ورزشگاه آزادی مقابل این تیم بسته نگه دارند.

شوالیه تاریکی با ردای سرخ در مستطیل سبز/ الدحیل "جوکر" شد؛ برانکو "بتمن"

*الدحیل(لخویا) تا به حال رو در روی ۶ تیم ایرانی قرار گرفته است. آمار آنها مقابل نمایندگان کشورمان به تفکیک بدین ترتیب است:

مقابل سپاهان: سه برد و یک باخت

مقابل ذوب‌آهن: ۲ برد، یک باخت و یک مساوی

مقابل استقلال خوزستان: یک برد و یک تساوی

مقابل تراکتور: یک برد و یک تساوی

مقابل پرسپولیس: سه باخت، یک مساوی و چهار برد

مقابل استقلال: ۲ برد و ۲ مساوی

همانطور که مشاهده می‌کنید پرسپولیس با ثبت سه پیروزی، بیشترین برد را مقابل الدحیل به ثبت رسانده و بیشترین رویارویی را با این تیم داشته است. سپاهان و ذوب‌آهن نیز سابقه پیروزی مقابل این تیم پرقدرت را در کارنامه خود دارند. استقلال تهران، استقلال خوزستان و تراکتور تبریز تاکنون موفق به پیروزی مقابل شوالیه‌ها نشده‌اند.

شوالیه تاریکی با ردای سرخ در مستطیل سبز/ الدحیل "جوکر" شد؛ برانکو "بتمن"

حال باید دید کدام تیم ایرانی و در چه فصلی می‌تواند ترمز شوالیه‌های سرخ را بکشد. تیمی که به سان فیلم شوالیه‌ تاریکی که در سال ۲۰۰۸ ساخته شد، نقش جوکر را بر عهده گرفته و سال‌هاست نمایندگان فوتبال ایران را با ردای سرخ آزار می‌دهد. در سال ۲۰۱۸، برانکو در قامت قهرمانی به نام بتمن توانست آنها را متوقف کند اما چند سالیست که نجات‌بخشی در کار نبوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    1 0
    باخت ، بیش از آنکه بیانگر قدرت حریف باشد نموداری از ترس و بی تدبیری ما بود . مربیان تیم که در بازی با التعاون با اخراج یار خود و شکست سنگین مواجه شدند به جای تدبیر، به خود سانسوری بازیکنان در انجام هر انچه احیانا به اخراجی دیگر منجر شود پرداخته دروازه را بی حفاظ نمودند . به مثل فارسی " از حول حلیم توی دیگ " افتادند .
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 2
    خاک بر سر دختر بچه هایی که در تیمهای ایرانی بازی میکنند.
  • مهدی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    6 5
    پرسپولیس قبلا شاخشو شکونده!
    • حبیب IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      2 4
      اون زمان لخویا بود .البته کابوس بولینگ الهلاله .
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    10 8
    این کابوسی که گفتید برای پرسپولیس سرگرمی و زنگ تفریح بود
    • حبیب IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      4 5
      مثل الهلال و آلومنیوم اراک ... خخخخ ...
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      کابوس دوچرخه سواران هم پرسپولیس کبیر
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    6 0
    تا یک قرن دیگر تیمهای ایرانی و تیم ملی ایران در آسیا قهرمان نمیشود
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    5 3
    پرسپوليس جعلی هست اسم تیم یونانی هست.
  • ناشناس IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    3 0
    مشرق جان،نکنه انتظار داری با اون همه هزینه بیان و ببازن؟؟!!!!
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    6 14
    به هر صورت تا وقتی نظامی بر ایران حاکم است که دنبال شعار است و وضعیت اقتصادی مملکت بهبودی پیدا نمی کند این مسایل زیاد پیش خواهد آمد
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      15 3
      پس بگو خوشبحال برزیل که 7 بار قهرمان جام جهانی شد و شعار هم نداد و دهها میلیون گرسنه اش کنار برج های ثروت مرفهان زندگی می کنند و نق هم نمی زنند. عوضش جام می گیرند! مرگ بر همه دشمنان مکتب
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      2 0
      البته با دست فرمودین که شما داری نیجریه و تیم‌های آفریقایی اصلا نباید فوتبال داشته باشن سوئیس و اتریش هم بعنوان کشورهای بدون تورم وشعور همه جام‌های جهانی رو درو کنن !!؟ درسته!! درضمن اون تیم‌ها ۱۵ درصد هم بازیکن قطری ندارن مثل تیم‌های ملی هندبال وکشتیون بازیکنان اجاره ای هستن! حیف که ادبم اجازه نمیده والا میگفتم چی رو ربط داره به غوزک پای شتر لوک. آقای نظام
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    1 3
    این تیم الدحیل هم مثل تیم ملی هندبال و فوتبال قطر یک مشت هندیالیست یا فوتبا لیست از سراسر دنیا جمع کرده به اسم باشگاه قطر ی. ما هم اگر پول مفت داشته باشیم میتوانیم 4 یا 5 بازیکن تراز اول به باشگاه هایمان تزریق کنیم و در اسیا اول شویم.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    کارتشکیلاتی الدحیل ، استعداد یابی و استعدادسنجی ، جذب بازیکنان کشورهای صاحب فوتبال چه از آفریقا چه از اروپا چه آسیای شرقی چه مربیگری ،چه گرفتن میزبانی جام جهانی همه وهمه در طول سالیان گذشته این تیم هارا صاحب توانایی های در خور توجه کرده است . برعکس ما مثلاً ستاره تیم فولاد خوزستان یک بازیکن ۳۷ ساله گلزن است که اگر نباشد فولاد هم صعود نمی کند .
    • ایرانی با غیرت IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 2
      میزبانی جام جهانی را خوبه خودت گفتی, که چطوری با رشوه دادن به امثال پلاتینی و رئیس جمهور قبلی فرانسه نیکولا سارکوزی و رئیس اسبق فیفا سپ بلاتر به دست اورد که جنجالی در دنیا به راه انداخت. استعداد شگرف عربهای انور خلیج فارس در تقلب و دسیسه و زیر و رو کشیدن است و بس!
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    اینقدر ثروت هست که بشه الدوحیل با همه خدمو،حشم یه جا بخررن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس