کد خبر 1367584
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
افزایش تولید برق

مدیرعامل هلدینگ انرژی تامین با اشاره به نصب ۵نیروگاه خورشیدی در سال آینده گفت:هر کدام از نیروگاه‌ها ۱۰مگاوات است، و در هر منطقه‌ای که نیروگاه نصب شود، برای مردم آن منطقه اشتغال‌زایی نیز به همراه دارد.

به گزارش مشرق، رضا افتخاری مدیرعامل هلدینگ انرژی تامین درباره برنامه های در دست اقدام برای افزایش تولید برق در سال ۱۴۰۱گفت: احداث دو نیروگاه توسط شرکت تامین انرژی سبز کویر به ظرفیت هر کدام ۱۰ مگاوات در حال انجام است که در این راستا نیروگاه خورشیدی اردکان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به زودی اقدامات لازم جهت اجرای نیروگاه خورشیدی زاهدان هم با تأمین نقدینگی از وزارت نیرو آغاز خواهد شد. در واقع تمام تلاش ما این است که تا پیک امسال، نیروگاه‌ اردکان به مدار وصل شود و نیروگاه زاهدان نیز تا حداکثر تا پایان شهریور ماه وارد مدار خواهد شد.

وی افزود : همچنین مطالعات اقتصادی و تمامی مجوزات لازم جهت اجرای نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی میل نادر انجام شده است و در صورت تامین منابع مالی یک الی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل هلدینگ انرژی تامین شستا اظهار کرد: دو طرح به منظور ارتقای نیروگاه گازی خلیج فارس مطرح است، که با اجرای آن ورژن نیروگاه تغییر خواهد کرد زیرا این نسل از نیروگاه دیگر در دنیا وجود ندارد که با ارتقای واحدها توان نیروگاه مجموعاً ۳۰ مگاوات افزایش می یابد، همچنین طرح افزایش توان با نصب سیستم‌های خنک کننده هوای ورودی به کمپرسور نیز در دستور کار است که پس از بررسی فنی و اقتصادی و تصویب آن به مرحله اجرا خواهد رسید و با نصب سیستم خنک کننده در نیروگاه گازی خلیج فارس، ۹۰ مگاوات به ظرفیت واقعی برق تولیدی نیروگاه اضافه می‌شود.

افتخاری تصریح کرد: در حال حاضر در شرکت افق تامین انرژی پارس، کارهای مقدماتی برای احداث نیروگاه ۱۰ مگاوات مقیاس کوچک (DG) در حال انجام است و انشاالله تا یک سال آینده نیروگاه ۱۰ مگاواتی گرمسار نیز به بهره‌برداری خواهد رسید، بنابراین امسال مجموعاً با بهره‌برداری دو نیروگاه خورشیدی و نیروگاه گرمسار، ۳۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه های کشورمان اضافه خواهد شد، البته با اتمام اجرای پروژه‌های بازتوانی در سال ۱۴۰۲، در مجموع نزدیک به ۲۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود.

افزایش تولید برق برای کاهش خاموشی‌ها در تابستان

افتخاری با بیان اینکه پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه خلیج فارس نیز در دستور کار بوده و مراحل بررسی فنی و اقتصادی را طی می کند افزود : با اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه خلیج فارس ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولیدی برق نیروگاه اضافه خواهد شد و در مجموع ظرفیت نامی نیروگاه خلیج فارس به ۱۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

مدیرعامل هلدینگ انرژی تامین با اشاره به اینکه نصب ۵ نیروگاه خورشیدی در سال آینده از دیگر برنامه‌ها است، ادامه داد: هر کدام از نیروگاه‌ها ۱۰ مگاوات است، و در هر منطقه‌ای که نیروگاه نصب شود، برای مردم آن منطقه اشتغال‌زایی نیز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه برخی از قطعات مورد نیاز را همکاران ما در نیروگاه ها تولید می‌کنند، تأکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری قرار شده است برخی از قطعات را نیز شرکت‌های دانش‌بنیان بسازند که باعث صرفه‌جویی خواهد شد و قطعات با مبلغ اندکی تهیه و تأمین می‌شود، همچنین در زمینه خدمات پژوهشی با شرکت‌های دانش بنیان همکاری خواهیم داشت و از پروژه‌های پژوهشی دانشجویان دکترا در رفع مشکلات نیروگاه‌ها و طرح‌های پژوهشی دانشگاهی در حوزه نیازهای برق و آب کشور استقبال خواهیم کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از شرکت‌ها، شرکت تأمین هرمز ابدال است، که در حوزه آب فعالیت می‌کند، که در حال حاضر در شهر میناب در منطقه کرگان هرمزگان مشغول احداث آب شیرین کن به ظرفیت ۵۰۰۰ متر مکعب هستیم و انشالله تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

لازم به ذکر است هلدینگ انرژی تامین از زیر مجموعه های شرکت شستا می باشد که دارای ۵ شرکت فعال در حوزه آب و برق است و ۴ شرکت در زمینه تولید برق و ۱ شرکت در حوزه آب فعالیت می‌کند، نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی خلیج فارس در بندرعباس، نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی طوس در مشهد، شرکت تأمین آب هرمز ابدال که در حال حاضر بحث آب شیرین کُن‌ها را دنبال می‌کند، شرکت تامین انرژی سبز کویر که روی انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت داشته و شرکت افق تامین انرژی پارس که در حوزه خدمات مهندسی و نیروگاه های مولد مقیاس پراکنده (DG) فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    سلام ، حالتون خوبه کسری برق کشور در حد چندد هزار مگاوات هست اونوقت شما از ۱۰ یا ۲۰ مگاوات صحبت می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس