کد خبر 1367463
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
امیلیانو سالا

باشگاه کاردیف سیتی درصدد است تا در رابطه با پرونده مرگ «امیلیانو سالا»، از باشگاه نانتس فرانسه غرامت سنگینی دریافت کند.

به گزارش مشرق، ستاره فقید آرژانتینی سه سال پیش در یک سانحه هوایی جان خود را از دست داد و حالا باشگاه ولزی همتای فرانسوی خو را مقصر این اتفاق می‌داند و همچنین مدعی است که مرگ سالا در نهایت به سقوط آنها به لیگ دسته پایین‌تر انجامیده است.

 

کاردیف قصد دارد تا از باشگاه نانت درخواست غرامت ۸۰ میلیون پوندی کند؛ رقمی که آنها مدعی هستند به دلیل سقوط به چمپیونشیپ، از قبل حق پخش تلویزیونی، تبلیغات و اسپانسرینگ از دست داده‌اند. کاردیف با دو امتیاز کمتر از برایتون کار خود را در آن فصل تمام کرد و و باشگاه سابق «علیرضا جهانبخش» با قرار گرفتن در رده هفدهم از سقوط خود جلوگیری کرد. باشگاه کاردیف و «نیل وارناک» سرمربی این تیم معتقدند که گل‌های سالا می‌توانست تفاوت را رقم بزند.

هواپیمای سالا در ژانویه ۲۰۱۹ درحالی که مرد آرژانتینی را برای تکمیل قراردادش با کاردیف به انگلیس منتقل می‌کرد، دچار سانحه شد. تدارک این پرواز بر عهده «ویلی مک‌کِی» مدیربرنامه سالا بوده که به نمایندگی از نانتس این کار را انجام داد و حالا باشگاه کاردیف، فرانسوی‌ها را مسئول ای سانحه می‌داند.

دادگاه عالی ورزش قرار است در مورد پرداخت یا عدم پرداخت ۱۵ میلیون پوند هزینه انتقال مورد توافق، از سوی کاردیف به نانتس رای خود را صادر کند و ادعای کاردیف به عنوان بخشی از این دادرسی مطرح شده است.

کاردیفی‌ها بر این باورند که آنها ادله لازم برای شکایت خود را داشته و از نمونه رخ داده در پرونده «کارلوس تِوز» در سال ۲۰۰۷ بهره خواهند برد. باشگاه وستهم زمانی‌ که با توز و «خاویر ماسکرانو» هم‌تیمی وی در تیم ملی آرژانتین قرارداد امضا کرد، به شکستن مقررات مالکیت شخص ثالث متهم شد. ماسکرانو در فصل ۲۰۰۶- ۲۰۰۷ از سقوط وستهم جلوگیری کرد.  

باشگاه شفیلد یونایتد که سقوط کرده بود، برای کسر امتیاز از وستهم فشار وارد کرد اما در نهایت با غرامتی در حدود ۲۶.۵ میلیون پوند موافقت کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس