نشانه‌های فروپاشی ائتلاف سه‌گانه در عراق آشکار شده است

یک کارشناس مسائل سیاسی عراق در سخنانی گفت: نشانه های فروپاشی ائتلاف سه گانه متشکل از احزاب (صدر، حلبوسی و بارزانی) آشکار شده است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الاتجاه، «علی فضل الله» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی اظهار داشت: نشانه‌های فروپاشی ائتلاف سه گانه متشکل از احزاب (صدر، حلبوسی و بارزانی) آشکار شده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس پارلمان عراق به تهران می‌آید

بر اساس این گزارش، وی گفت: مقتدی صدر، رهبر جریان صدر می‌خواهد طرج جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به پارلمان ارائه کند. این درحالی است که متحدان او در ائتلاف سه گانه یعنی «حلبوسی و بارزانی» با چنین چیزی مخالفت خواهند کرد.

این شخصیت عراقی عنوان کرد: بنابراین، واضح است که نشانه‌های ائتلاف سه گانه آشکار شده است. گفتنی است، پیشتر روزنامه «العربی الجدید» در مطلبی پیرامون سخنان اخیر «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر برای جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در عراق نوشت: مقتدی صدر، رهبر جریان صدر دستور تشکیل تیمی از کارشناسان حقوقی را برای تهیه پیش نویس قانونی شفاف به منظور جرم انگاری عادی سازی با رژیم صهیونیستی را داده است.

در ادامه این مطلب آمده است: این قانون بر این اصل استوار است که عراق تا زمان آزادسازی تمام اراضی فلسطین در حالت جنگ علنی با رژیم صهیونیستی قرار دارد و هرگونه ارتباط، معامله یا ابراز احساسات با اشغالگران، حمایت از اقدامات اشغالگران در داخل سرزمین‌های فلسطینی و یا اتخاذ گفتمانی که به نفع اشغالگری باشد و روحیه نظامیان آن را بالا ببرد، مشمول مجازات‌های شدیدی است که می‌تواند به حد خیانت بزرگ هم برسد که در قانون مجازات شماره ۱۱۱ مصوب ۱۹۶۹ در عراق به آن پرداخته شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 1
    خداوندا ، ایستادگان در مقابل دشمنانش را یاری کن .
  • نیما IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    3 0
    رژیم صهیونیستی رفتنی است
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    2 0
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 0
    مقتدی صدر یک افتاب پرست یا به قول خودشان یک حربا واقعیست. به قولی چشمش به علم امام حسینه ولی شکمش سر سفره معاویه و یزیز سیر میشه.
  • صادق IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    برای امنیت عراق از فرصت بوجود آمده جنایتکاران سرکرده های داعش عراقکه داخل عراق هستند دستگیر ومجازات شوندوحلقه محاصره عوامل آنان تنگتر کرده ونابود شوند ومسیواین اقلیم کردستان. را که با اسراییل برای نابودی مسلمانان عراقی و همکاری با شبکه جاسوسان صهیونیست در مرز های ایران با شدت مقابله شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس