کد خبر 1367275
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
تردد تاکسی های کاربراتوی در شهر ممنوع است

نرخ کرایه تاکسی مسیر رسالت – میدان صنعت امسال می‌تواند ۱۵ هزارتومان باشد. مسافرانی که در سواری‌های سه‌نفره از پایانه ارم به کرج می‌روند، دوبرابر این رقم پرداخت می‌کنند.

به گزارش مشرق، نرخ کرایه تاکسی ۱۴۰۱ بعد افزایش ۲۵ درصدی برای تمامی خطوط تهران مشخص شده است. مثلا مسافرانی که برای رفتن از شرق به غرب تهران مسیر میدان رسالت به میدان صنعت را انتخاب می‌کنند حداقل ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان به راننده‌ها می‌پردازند که این رقم حدود سه هزار تومان بیشتر از نرخ مصوب قبلی است. اگر راننده‌های تاکسی به‌خاطر کرونا مراعات کنند و به‌جای چهار مسافر، سه نفر سوار کنند نرخ کرایه همین مسیر به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد. مسیر پایانه ارم – کرج یکی از گران‌ترین خطوط تاکسی از تهران به شهرهای اطراف پایتخت محسوب می‌شود. مسافران این خط در سواری‌های سه‌نفره ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان کرایه تاکسی می‌دهند.

نرخ کرایه تاکسی در سواری‌ها به ظرفیت سه یا چهار نفره بستگی دارد. قانونی که بعد همه‌گیری ویروس کرونا در تاکسی‌ها اعمال می‌شود و اگر راننده سه مسافر سوار کند، کرایه بیشتری دریافت می‌کند. بین خطوط مهم تاکسی در پایتخت نرخ کرایه ۱۴۰۱ مسیر نوبنیاد به میدان هفت تیر برای سواری با ظرفیت سه نفر ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان و با ظرفیت چهارنفر ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان است. اگر از میدان تجریش با تاکسی به‌سمت چهارراه پاسداران بروید و راننده سه نفر سوار کند، ۱۲ هزار ۸۰۰ تومان از شما می‌گیرد و با سوار کردن چهار نفر نرخ کرایه به ۹ هزار و ۷۰۰ تومان می‌رسد. راننده‌های تاکسی خط میدان صنعت – دانشگاه شریف بابت سوار کردن سه‌نفر ۹ هزار و ۳۰۰ تومان و بابت سوار کردن چهارنفر شش هزار و ۹۰۰ تومان دریافت می‌کنند.

نرخ کرایه تاکسی از میدان صنعت به‌سمت میدان انقلاب ۱۱ هزارو ۷۰۰ تومان است و اگر راننده با ظرفیت کامل یعنی چهار نفر حرکت کند، نرخ کرایه به هشت هزار و ۸۰۰ تومان می‌رسد. نرخ کرایه تاکسی از میدان صنعت به پایانه سیدخندان هم به‌همین شکل محاسبه می‌شود. راننده‌های تاکسی خط پایانه شهیدنظری – سیدخندان اگر سه‌نفر سوار کنند، ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان می‌گیرند و با سوار کردن چهار نفر نرخ کرایه به ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش پیدا می‌کند.

نرخ کرایه تاکسی از پایانه نظری به میدان ونک با ظرفیت سه‌نفر ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان و با ظرفیت چهار نفر ۹ هزار و ۹۰۰ تومان است. اگر از میدان ونک به سمت میدان توحید بروید و راننده سه‌نفر سوار کند، باید ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان بپردازید و اگر چهارنفر در تاکسی نشستند، نرخ کرایه هفت هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود. نرخ کرایه تاکسی میدان ونک – میدان جمهوری اسلامی برای سواری‌های سه‌نفر و چهارنفره به‌ترتیب ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و هشت هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است.

نرخ کرایه تاکسی در خط میدان رسالت – میدان صنعت برای سواری‌های سه‌نفره و چهارنفره به‌ترتیب ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود. هزینه تاکسی سوار شدن در خط رسالت – صادقیه با ظرفیت سه‌نفر به ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده و در سواری‌های چهارنفره ۱۳ هزار تومان خواهد بود. راننده‌های تاکسی خط صادقیه – میدان شهرزیبا اگر سه‌نفر سوار کنند، از هر مسافر ۹ هزار و ۳۰۰ تومان دریافت می‌کنند و بابت سوار کردن چهارنفر شش هزار و ۴۰۰ تومان می‌گیرند.

امسال بابت سوار شدن تاکسی‌های پایانه آزادی به شهرک اکباتان راننده‌ها شش هزار و ۸۰۰ تومان دریافت می‌کنند و اگر چهارنفر نفر سوار کنند رقم دریافتی آن‌ها پنج هزار تومان خواهد بود. نرخ کرایه تاکسی برای خط خیابان آزادی - میدان امام حسین با ظرفیت سه‌نفر ۱۳ هزار تومان و ظرفیت چهار نفر ۹ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود. کرایه تاکسی خط میدان انقلاب – میدان راه‌آهن هشت هزار و ۷۰۰ تومان برای ظرفیت سه‌نفر و شش هزار و ۴۰۰ تومان با ظرفیت چهار نفر اعلام شده است.

نرخ کرایه تاکسی ۱۴۰۱ به شهرهای اطراف تهران

نرخ کرایه تاکسی ۱۴۰۱ از تهران به شهرهای اطراف پایتخت عموما بالای ۱۰ هزار تومان است. اگر از میدان آزادی به شهریار بروید و راننده سه مسافر سوار کند نرخ کرایه نفری ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است. با سوار شدن چهار نفر مبلغ کرایه در همین خط به ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان می‌رسد. کرایه خط میدان آزادی – کرج در سال ۱۴۰۱ برای تاکسی‌های سه نفره ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان و تاکسی‌های چهارنفره ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است. دانشجوهایی که از میدان آزادی با تاکسی به‌سمت دانشگاه آزاد اسلامشهر می‌روند، بابت سواری‌های چهار نفره ۱۵ هزار تومان پرداخت می‌کنند و اگر راننده تاکسی یک نفر کمتر سوار کند، نرخ کرایه به ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند. به گزارش فرارو، از پایانه ارم به سمت کرج نرخ کرایه در تاکسی‌های سه‌نفره ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و در تاکسی‌های چهارنفره ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود. نرخ کرایه تاکسی خط نوبنیاد – بومهن، رودهن در سال ۱۴۰۱ برای سواری‌های سه‌نفره ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان و سواری‌های چهارنفره ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود. دقیقا همین کرایه برای خط نوبنیاد – پردیس از مسافران گرفته می‌شود. اگر از پایانه تاکسی فرهنگسرای اشراق راهی شهر جدید پردیس شوید، راننده‌ها بابت سوار کردن سه‌نفر ۲۳ هزار تومان و چهارنفر ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان می‌گیرند.

از میدان انقلاب به سمت کرج نرخ کرایه تاکسی با ظرفیت سه‌نفر ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و با ظرفیت چهارنفر ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است. نرخ کرایه تاکسی از پایانه چهارراه تهرانپارس به رودهن ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان است و اگر راننده با ظرفیت کامل یعنی چهارنفر حرکت کند، نرخ کرایه به ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان می‌رسد.

نرخ کرایه تاکسی مسیرهای پرتردد تهران +جدول

منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    بعد از نرخ گذاری جدید باورم شد که ریشه تورم خود حکومته برنج ایرانی رو چند برابر کردند تا برنج هندی پاکستانی وارداتی برای مصلحت خودشون روی دستشون نمونه نرخ تاکسی رو زیاد کردند تا افزایش نرخ مترو و اتوبوس به چشم نیاد نون رو گرون کردند جالبه افزایش قیمت عادی شده و قیمت هر محصولی رو به بهانه محصول و خدماتی دیگه افزایش میدن و مردم بی بضاعت بیچاره ترمیشن اگر تدبیری بود باید یارانه ای به رانندگان میدادند تا جبران فزونی سایر نرخ ها بشه نه افزایش نرخ ایجاد کنند تا بهانه ای برای فزونی دیگر نرخ ها... متمولین یارانه میگیرند و کارگران خدمات یارانه شون حذف شده. اگر رسانه ها نترسند بیش از این بر جان و مال مردم می تازند.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 0
    بهتر بود قیمت قبل و بعد را هم گذاشته می شد . مگر مردم چقدر حقوق شان افزایش پبدا کرده است
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    این خرده کرایه مثلا ۱۰ هزار و دویست تومن خیلی مسءله هست
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    ازادی یعنی لیبرالیسم
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    1 0
    مثل اینکه افزایش کالاهاو تورم افسارگسیخته دیگرازدست دولتهاخارج شده وتعزیرات هم دیگرکاری به این گرانی وخدمات ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس