وجود ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران| ارسال ابلاغیه قضایی برای مالکان ساختمان‌های ناایمن

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهری تهران گفت: ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران قرار دارند که از سوی معاون دادستان تهران به مالکان و بهره برداران آنها، ابلاغیه قضایی در خصوص تامین ایمنی بنایشان ارسال شده است.

به گزارش مشرق، مهدی داوری دولت آبادی درباره وضعیت ساختمان‌های خطرناک و ناایمن در تهران توضیح داد: کمیته‌ای با مشارکت دستگاه‌های مختلف ایجاد شده که در آن وضعیت ساختمان‌هایی که شرایط ناایمنی دارند، را بررسی می‌کنیم و تصمیماتی برای آنها گرفته می‌شود.

او با بیان اینکه الویت ما در این کمیته، برخی از ساختمان‌های تهران هستند که شرایط خاصی دارند و مالکان و بهره‌برداران آنها از دستورالعمل‌های ایمنی صادر شده از سوی ما تمکین نمی‌کنند، افزود: با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستان تهران تفاهم کردیم که در این کمیته ابتدا وضعیت این ساختمان‌ها رسیدگی شود که قاعدتا ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران در الویت قرار دارند که در هر جلسه بین سه تا پنج مورد از آنها را در این جلسات بررسی می‌کنیم و برای آنها تصمیماتی گرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در ادامه گفت: در مرحله اول پس از بررسی‌های اولیه و نظر آتش‌نشانی،  ابلاغ قضایی برای مالکان این ساختمان‌ها صادر می‌شود  چرا که رویکرد سازمان آتش نشانی این نیست که فورا این ساختمان‌ها را پلمپ کند، در واقع اینکه ما تاکنون از دادستان نخواستیم که ساختمانی را پلمپ کند به معنای آن نیست که نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستیم بلکه در حضور معاون دادستان فرصتی به آنها می‌دهیم که آن دستورالعمل‌ها را گام به گام اجرا کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اشاره به اینکه ساختمان‌های ناایمن در مناطق ۱۱ و ۱۲ بیشتر از نقاط دیگر تهران قرار دارند، گفت: چنانچه در فرصت داده شده به مالکان و بهره‌برداران به نتیجه کافی نرسیم، قطعا به سمت پلمپ ساختمان‌ها خواهیم رفت اما فعلا اسمی از ساختمان‌های خطرناک و ناایمن نمی‌برم چون وعده داده اند که دستورالعمل‌های لازم را در جهت ایمنی بنای خود اجرا کنند. 

چند روز پیش، دادستان عمومی و انقلاب تهران گفته بود: مشکلات اقتصادی موجب شده که تعداد زیادی از ساختمان‌های موجود از استاندارد لازم برای ایمنی برخوردار نبوده و در هنگام بروز حادثه، خسارات تا چندین برابر افزایش یابد.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس