سردار نیلفروشان: حرکت سپاه باعث ایجاد قدرت برای کشور شده است / بزرگترین قدرت موشکی و پهپادی غرب آسیا هستیم/ خلق الگوهای ناشناخته برای غلبه بر دشمن

معاون عملیات سپاه گفت: امروز ما دارای بزرگترین قدرت برتر موشکی و پهپادی در منطقه غرب آسیا هستیم و این قدرت موشکی پایان ناپذیر است.

به گزارش مشرق، سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گویی اظهار کرد : سپاه از بدو تأسیس در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی بر اساس فرمان حضرت امام خمینی(ره) مسئولیت و مأموریت حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی و آرمانهای آن در مقابل دشمنان داخلی و خارجی را بر عهده داشته است. فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز(حفظه الله) نیز در فرمانی که در تاریخ ۱۶/۱۰/۱۳۸۰ به سپاه ابلاغ نموده اند؛ عمل سپاه را نظامی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی دانسته اند که از این جهت می توان مأموریت های سپاه را در سه طیف سخت، نیمه‌سخت و نرم تعریف نمود. از منظر اعتقادی و شریعت مقدس، با بررسی منظومه فکری، فرامین و بیانات امامین انقلاب، به خوبی می توان فهمید که توقعات و انتظارات ولایت از سپاه چیست و نقش برجسته این شجره طیبه در فرآیند شکل گیری تمدن نوین اسلامی را درک کرد. از نظر قانونی نیز، وقتی به اصل ۱۵۰ام قانون اساسی جمهوری اسلامی نگاه میکنیم، رسالت سپاه؛ نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن عنوان شده است.

وی ادامه داد : از ابعاد مختلف قانونی، اعتقادی و شرعی نقش و مأموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ما روشن شد و متوجه شدیم که سپاه وفق اصول قانون اساسی به عنوان مرجع عالی کلیه قوانین کشور، و از همه مهمتر بر اساس تدابیر و فرامین امامین انقلاب می‌بایست از نهادهای پیشرو کشور در عرصه های دفاعی، امنیتی،سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و سازندگی باشد.

سردار نیلفروشان افزود : در تمام عرصه‌ها به لطف خدا، به برکت مجاهدت‌های مخلصانه و خون پاک شهیدان سرو قامتی که همه هستی خود را در راه اسلام و انقلاب اسلامی در طبق اخلاص گذاشته اند، سپاه توانسته است حماسه های بی‌بدیل خلق نماید و تا حدود بسیار زیادی منویات و اوامر ولایت را محقق سازد.
 معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سپاه به مثابه یک موجود پویا و فعال، دارای دو نوع حرکت است؛ یکی حرکت پیشرونده و دیگری حرکت پیشبرنده ادامه داد : حرکت پیش رونده عبارت است از اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از ذات لایزال الهی، توسل به ائمه اطهار و تأسی از شهدای گرانقدر اسلام،  هر آنچه را که لازمه قوی شدن و پیشرفت یک مجموعه نظامی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده است را، فراهم ساخته و ما به خوبی میتوانیم پیشرفت های سپاه در ابعاد مختلف دفاعی، امنیتی، فرهنگی و ... مشاهده کنیم. در عرصه دفاعی، در طول سالیان متمادی، سپاه با ایجاد زیرساخت های لازم در قالب جهاد خودکفائی، اکثر تجهیزات مورد نیاز برای دفاع از کشور نظیر انواع سلاح، موشک، پهپاد، انواع شناورهای رزمی و زیرسطحی را در اوج تحریم های همه جانبه دشمنان با بهره گیری از ظرفیت های نخبگانی و علمی موجود، در داخل کشور ساخته است و از این جهت ما شاهد رشد جهشی و پیشرفت سپاه بوده ایم و این یک حرکت پیشرونده است.

وی با تاکید بر اینکه از جهت علمی، سازندگی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز سپاه پیشرفت های بسیار شگرفی داشته است تصریح کرد: دومین حرکت، حرکت پیشبرنده است؛  سپاه یک حرکت پیشرونده دارد، یعنی این نهاد مقدس از نظر ساختار، سازمان، روش، زیرساخت و ... پیشرفت می کند و به پیش میرود. اما این پیشرفت خود یک اثر دیگر دارد که حرکت پیشبرنده را شکل می دهد. یعنی سپاه همانطور که خودش حرکت می‌کند و در مسیر حرکت خود پیشرفت می‌کند، سایر مجموعه‌های کشور را پیش میبرد. سپاه در طول حیات خود ضمن اینکه خودش رشد کرده، با کمک‌ها و حتی انتقال تجارب و الگوهای خود خیلی از نهادهای کشور را تقویت کرده و شاهد رشد جهشی خیلی از مجموعه‌های علمی، سیاسی، صنعتی و اقتصادی کشور بوده‌ایم.

سردار نیلفروشان اظهار کرد: سپاه با ایجاد گفتمان سیاسی مبتنی بر اصول انقلاب اسلامی و تحلیل و تبیین مسائل سیاسی کشور، باعث افزایش آگاهی‌های سیاسی جامعه و توسعه سیاسی کشور شده است و از سوی دیگر با مدل‌سازی الگوی مدیریت انقلابی و جهادی، زمینه های لازم برای حل مسائل کشور را فراهم ساخته و  این یک حرکت پیشبرنده است. سپاه در راستای مقابله با تهدیدات دشمن در عرصه های مختلف، ضمن ساماندهی ظرفیت های داخلی، زیرساخت‌هایی متناسب با تهدیدات را ایجاد کرده و هر آنچه برای مقابله با تهدید دشمن لازم بوده است را فراهم ساخته که این امر نیز یک حرکت پیشبرنده در توسعه کشور و ایجاد امنیت پایدار  است.

وی تصریح کرد: سپاه همراه با سایر اجزاء منظومه مقتدر دفاعی و نیروهای مسلح کشور برای تأمین نیاز های خود در عرصه دفاعی، با فعال سازی مراکز صنعتی، علمی و پژوهشی و سازماندهی ظرفیت های نخبگانی داخل کشور، در خودکفا سازی صنعت دفاعی کشور نقش آفرینی موثر و راهبردی ایفا کرده است و روح خودباوری و ما می توانیم  را در کالبد بی روح ما نمی توانیم گذشته زنده کرده که این فعالیت های سپاه نمونه‌ای از حرکت پیش برنده این شجره طیبه در کشور است.

سردار نیلفروشان ادامه داد : در عرصه های سازندگی، فرهنگی و اجتماعی نیز سپاه با ایجاد زیرساخت، در تأمین نیاز های کشور پیشگام بوده است و ما می بینیم که مثلاً قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء (ص) سپاه هر عرصه و حوزه‌ای که نیاز کشور و مردم است، ورود پیدا می‌کند تا با بسیج ظرفیت‌های نخبگانی داخلی و استفاده از تجهیزات مهندسی سازمانی، در جهت رفع نیازهای عمرانی و زیرساختی کشور اقدام لازم را صورت دهدکه این نیز یک حرکت پیشبرنده است. در عرصه اقتصادی، سپاه با استفاده از توان داخلی، نسبت به کمک برای ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی، مراکز تولیدی و ساخت و راه اندازی پالایشگاه‌ها که تنها پالایشگاه خلیج فارس و خودکفا کردن بنزین کشور یکی از مصادیق آن است، نقش موثری در استقلال و توسعه اقتصادی کشور داشته است و این یک حرکت پیشبرنده است.
بنابراین حرکت سپاه؛ چه حرکت پیشرونده و  چه حرکت پیشبرنده آن، باعث ایجاد قدرت برای نظام جمهوری اسلامی ایران با آن مفهوم کلی (یعنی قدرت سازی در ابعاد دفاعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و...) شده است و اگر این مسائل به خوبی برای آحاد مردم تبیین شود و از سویی حجم توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی این ملت و نظام اسلامی نیز تشریح گردد، بی درنگ مردم بیش از گذشته شاکر نعمت وجود شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است برخی از اقدامات و مأموریت های سپاه برای تبیین و شفاف سازی کارکردهای این نهاد یادآوری شود افزود:  بعنوان مثال در حوزه امنیت مرزها و مناطق مرزی کشور با هدف ایجاد و توسعه امنیت پایدار مردمی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از بدو شکل گیری درگیر مقابله با ترور، تروریسم و طیف گسترده نا امنی ها بوده است. ناامنی هایی که دشمنان اسلام و انقلاب برای ایجاد آن هزینه‌های هنگفت می‌کنند و توسط استکبار جهانی از عناصر ضد انقلاب و تروریسم، حمایت های همه جانبه مالی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و ... به عمل میآید. به قول سردار دلها شهید سلیمانی عزیز ما، سپاه سینه اش سپر است. سپری برای دفع همه بلاها.

معاون عملیات سپاه گفت: امروز شاهدیم که سپاه در مرزهای کشور، هر کجا که تهدید بیشتر است حضور دارد امنیت بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر از مرزهای زمینی ایران با کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان، ترکیه و عراق با حضور نیروی زمینی سپاه تأمین می شود و فرزندان مجاهد سپاهی این ملت در کنار سایر نیروهای مسلح و با کمک آحاد مردم، نسبت به ایجاد امنیت پایدار مردمی فعالیت های ماندگار و بسیار خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه امنیت داخلی در کلیه مناطق کشور، سپاه با استفاده از ظرفیت عظیم بسیج و همچنین با فعال سازی هسته‌های اطلاعاتی و عملیاتی، با هرگونه اقدامات مخلّ امنیت مقابله کرده و از این جهت باعث ارتقاء امنیت، آرامش و آسایش عمومی شده است و ظرفیت های خود را برای تأمین و توسعه امنیت با سایر دستگاه ها در کشور به اشتراک گذاشته و آنها را یاری کرده است.

سردار نیلفروشان تصریح کرد: یکی دیگر از عرصه‌ها، قدرت سازی برای دفاع از کشور و اسلام ناب محمدی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هر آنچه برای دفاع از کشور لازم باشد را فراهم ساخته است و آمادگی دارد تا برای دفاع از میهن اسلامی و استقلال و عزت این ملت، در برابر هر دشمنی بایستد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با جذب، آموزش، سازماندهی و ساماندهی بسیج مردمی، نسبت به اتصال ظرفیت‌های پایان ناپذیر مردمی به بدنه رزمی دفاعی کشور شرایط لازم را فراهم ساخته است و کشور را برای دفاع در برابر انواع تهدیدات آماده کرده است که همین یک فقره، باعث ایجاد بازدارندگی شده است و امروز شاهدیم که هیچ قدرتی به خود اجازه نمی دهد خودش را در برابر یک ملت با غیرت و آماده دفاع از خود قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه سپاه با توسعه صنعت دفاعی، ایجاد زیرساخت و خودکفاسازی کشور از حیث تأمین تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز برای دفاع از کشور، قدرت سازی کرده است ادامه داد :  ما برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به دنبال ظرفیت سازی برای تولید قدرت بودیم تا در معادلات توازن برقرار کنیم. امروز منطقه غرب آسیا تبدیل به گورستان آرزوهای مستکبران گردیده و دشمن به سبب گسترش زیاد، فرسوده شده است.

وی افزود: در حوزه توسعه علم و دانش وفناوری در کشور هم سپاه در راستای تأمین نیاز های علمی و فناوری کشور، همواره پیشگام بوده است و هم در عرصه زیرساخت ها و ظرفیت سازی مورد نیاز برای توسعه علمی کشور  و هم  از ظرفیت نخبگانی کشور برای حل مسائل این عرصه استفاده نموده که این موضوع باعث جلوگیری از فرار مغزها و افزایش رشد علمی کشور در بخش های مختلف شده است. امروز ما دارای بزرگترین قدرت برتر موشکی و پهپادی در منطقه غرب آسیا هستیم و از این جهت که تولید تمام مایحتاج ما در این حوزه با استفاده از دانش بومی و ظرفیت های داخلی است، این قدرت موشکی پایان ناپذیر است. قدرت‌سازی دفاعی سپاه محدود به داخل کشور نشده و سپاه با هوشمندی،کمک به ایجاد قدرت های مورد نیاز برای دفاع از اسلام و کشور را فراتر از مرزهای جغرافیایی دنبال کرده است و امروز شاهد دست برتر جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در معادلات سیاسی، نظامی و ژئوپلیتیک منطقه و جهان هستیم.

سردار نیلفروشان با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری در حوزه جهاد سازندگی، محرومیت زدایی و مردم یاری برای توسعه کشور در تمام ابعاد، یک جهاد سازندگی را با بکارگیری ظرفیت عظیم بسیج در کشور آغاز نموده است گفت:  هر روز بر فعالیت های سپاه افزوده می شود که برخی از کارهای سپاه در این زمینه عبارت است از مقابله با سیل، زلزله و سایر سوانح طبیعی، کمک به شبکه بهداشت و درمان کشور در مقابله با بیماریها در طول سالیان متمادی(واکسیناسیون، تب سنجی، رفع آلودگی و ...)، ساخت و ساز و آبادانی در کشور(ساخت راه و خط آهن، ساخت انواع سد، ساخت مساجد، کتابخانه ها، مدارس و ...)، ساخت پالایشگاه های نفتی و پتروشیمی ها، بازسازی خرابی های ناشی از سیل ، زلزله و سایر سوانح طبیعی در مناطق مختلف کشور، تلاش در جهت تأمین مایحتاج مردم با رزمایش های مواسات و کمک‌های مومنانه است.

وی گفت: در حوزه مقابله واقعی با تروریسم و افراطگرایی، حقیقتاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که متولد و پرورش یافته مکتب اسلام ناب محمدی است، به مقابله واقعی با تروریسم و افراطگرایی پرداخته و با توجه به اینکه مکتب فکری سپاه یک مکتب الهی خدشه ناپذیر است، در برابر افکار و مکاتب فکری- سیاسی انحرافی ایستاده است و با آنها مقابله می‌نماید. مقابله سپاه با جریانات منحرف و تروریسم دو وجهی است؛ یعنی هم ایجابی مقابله می‌کند و هم سلبی برخورد می کند. هر کجا مقابله ایجابی موثر واقع شود و خطری احساس نشود، از برخورد سلبی اجتناب خواهد شد ولی هر کجا لازم بداند و خطر برای بشریت جدی باشد، سپاه تمام قد در برابر جریان انحرافی می‌ایستد و برخورد سلبی محکمی با آن خواهد کرد.

سردار نیلفروشان ادامه داد: اساساً عملکرد سپاه در این زمینه عدالت محور و مبتنی بر اصول اخلاقی اسلام است و سپاه با تأسی به سیره اهل بیت عصمت و طهارت در برابر انحرافات به مقابله می پردازد و این یک ویژگی بارزی است که در سپاه وجود دارد و اقدامات سپاه در محور مقاومت و مقابله با جریانات تکفیری بر همین مبنا استوار است.

وی تصریح کرد: حمایت و دفاع از مظلومان و مستضعفان عالم دیگر حوزه‌ای است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر مبنای اصول و مبانی اسلام و رسالت شرعی، اخلاقی و قانونی خود تا حد امکان از مستضعفان و محرومان عالم در سرتاسر گیتی در برابر مستکبران حمایت می‌کند و در این راستا حامی جنبش‌های اسلامی و نهضت های آزادی بخش می باشد. اینها بخشی از ظرفیت های سپاه میباشد که در عرصه اجراء از آنها استفاده شده است و ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای عزیز که خود فرمانده بلا واسطه سپاه هستند و از همه توانایی‌ها و خلاقیت‌های سپاه مطلع هستند، برای رشد و تعالی هرچه بیشتر و شکوفا شدن همه استعدادها و ظرفیت‌هایی که ایشان در سپاه ساخته‌اند و توسعه داده اند، فرموده اند؛ من قانع نیستم. یعنی سپاه حد سقف ندارد و ما فرزندان ایشان نیز تلاش می کنیم در همه زمینه‌ها توقع ایشان جامه عمل بپوشانیم.

معاون عملیات سپاه تاکید کرد: امروز ما مبتکر الگوهای رفتاری راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی، خلاقانه و ناشناخته از دید دشمن با ابعاد مختلف و پیچیده هستیم که دشمن قادر به درک آن نیست و به همین دلیل دشمن در برخورد با ما با عدم قطعیت رو به روست.

سردار نیلفروشان گفت : ما ابتدا در تفکر و اندیشه راهبردی خود بر دشمن غلبه کرده ایم و اراده نموده‌ایم تا در عمل بر مشکلات و دشمنان فائق آئییم. این یقین بر توانستن و این غلبه در ذهن و اراده منجر به غلبه بر ارکان قدرت دشمن و توسعه قدرت و ظرفیت های ما شده است. برخی از این مولفه‌های قدرت و توانایی مدیریت و اداره مأموریت سپاه عبارتند از:

۱-    اعتقاد راسخ  و تکیه بر ذات اقدس الهی در تمام شئون فردی، سازمانی و مأموریتی
۲-    پایبندی و تعهد نسبت به اصول، مبانی، ارزشها و آرمانهای اساسی اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی
۳-    پایبندی و تعهد نسبت به منظومه فکری، فرامین، منویات و تدابیر ولایت و  امامین انقلاب
۴-    پایبندی و تعهد نسبت به قانون اساسی کشور و سه اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی
۵-    بصیرت و دشمن شناسی،حساسیت در برابر دشمن، هوشیاری در مقابل نقشه و توطئه دشمن و تبعیت نکردن از دشمن
۶-    برخورداری از روحیه جهادی، انقلابی و شهادت طلبی
۷-    مدلسازی و الگوپردازی رویکرد جهادی و انقلابی در مدیریت ها(مسئولیت پذیری، تعهد، انعطاف سازمانی،خطر پذیری و ...)
۸-    حریت،آزادگی و ظلم ناپذیری در برابر  همه قدرت های عالم
۹-    تحول گرایی، جوانگرایی و آینده نگری
۱۰-    حق نگری، حق گرایی و عدالت محوری در سطوح مختلف سازمانی
۱۱-    ولایتمداری و تبعیت بی چون و چرا از اوامر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا

سردار نیلفروشان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول حیات پر برکت و پر فراز و نشیب خود حوادث بسیاری را پشت سر گذاشته است ولی هیچگاه سپاه از اصل خود دور نشده و همواره در آن مسیری که اسلام تعیین و امامین انقلاب برای رسیدن به مقصد ترسیم کرده اند، حرکت کرده است. اگر چه در برخی زمان‌ها در مسیر حرکت سپاه چالش‌هایی ایجاد شده، لیکن چون عظمت سپاه بسیار بزرگ است و سپاه به مثابه اقیانوس می باشد، چالشهای فراروی آن نتوانسه است هیچ اختلال جدی در حرکت و اهداف سپاه ایجاد کند.

معاون عملیات سپاه خاطرنشان کرد: آنچه که ما در سپاه می بینیم، رویش‌های بسیار نو و جدیدی که نسل‌های بعد از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی هستند و با وجود اینکه دوران طلایی دفاع مقدس را درک نکرده اند اما سپاه توانسته است فرهنگ جهاد، شهادت و دفاع از ارزش‌ها را در وجودشان نهادینه ساخته و آنها را برای استمرار پاسداری از اسلام و انقلاب آماده نماید و این مهم نتیجه الهی بودن نهاد سپاه است و اینکه سپاه با حرکت در مسیر ولایت، رویکرد مدیریت جهادی را مدل سازی کرده و تجارب انباشته گذشته پر افتخار خود را با الگوپردازی مجاهدان مخلص(شهدا، رزمندگان و جانبازان) به نسل جدید سپاه منتقل نموده است. در همین راستا وقتی حریم آل الله مورد تعرض حرامیان و گروه های تکفیری قرار می گیرد، رویش های جدید انقلاب اسلامی و تربیت یافتگان سپاه و سرداران شهیدش، قهرمانانه به پا می خیزند و مدافعین حرم را تشکیل می دهند. فاطمیون، حیدریون و زینبیون از جمله همین رویش های انقلابی سپاه برای جبهه مقاومت و امت اسلامی است.

وی افزود: اینکه در سپاه ریزش ها وجود دارد، یک امر طبیعی است اما در مقابل می بینیم رویش های سپاه بسیار بیشتر است. یکی از نکات قابل توجه در رویش های سپاه این است که سپاه؛ بر اساس ذات خود و ویژگی‌های برجسته‌ای نظیر پیشرو بودن و نوشوندگی‌اش، همواره تحول و تعالی داشته است.

معاون عملیات سپاه تصریح کرد: تغییر محیط ملی، منطقه‌ای و بین المللی، عرصه‌های مختلف مأموریتی در زمین، هوا، فضا، سایبر، امنیتی، فرهنگی، نهضتی و... همه و همه شرایطی ایجاد کرده که خاستگاهی برای حضور و نقش آفرینی جوانان مومن، انقلابی و پرانگیزه است، همه اینها باعث شده است که سپاه به روز باشد و پیر و محافظه کار نشود و این که خدمت شما عرض کردم یکی از انتظارات فرماندهی معظم کل قوا از سپاه است که فرمودند:" نگذارید سپاه پیر و محافظه کار شود"  و این فرمان معظم له نقشه راهی برای سپاه در استمرار رسالت  پاسداری است.

سردار نیلفروشان گفت: اگر بخواهیم نسل جدید سپاه را با نسل قبل مقایسه کنیم، ریزش ها و رویش ها را کنار هم قرار دهیم، ظرفیت ها، فرصتها، تهدیدات و ضعف ها را نیز در کنار هم بگذاریم و از ابعاد مختلف به مسئله نگاه کنیم، می بینیم که سپاه به خوبی توانسته است برای استمرار رسالت پاسداری از اسلام و انقلاب کادر سازی کند اگر چه تا نقطه مطلوب فاصله داریم ولی موفقیت های بسیار خوبی داشته ایم  و در این زمینه می بینیم که رهبر عزیزمان میفرمایند: از سپاه راضیام اما قانع نیستم.

معاون عملیات سپاه تصریح کرد: امروز می بینیم که نسل های جدید سپاه جوانانی هستند که انقلاب، جنگ و دفاع مقدس را ندیده اند اما به برکت خون شهدا، در کنار پیشکسوتان جهاد و شهادت قرار گرفتهاند و در میادین مختلف وارد میشوند و به خوبی نقش آفرینی می کنند که یک نمونه واضح آن، حضور شجاعانه جوانان دهه شصت و هفتادی سپاه در میدان مبارزه با تروریسم تکفیری است.  این رویش ها نتیجه تلاش نسل های قبلی سپاه در فرهنگ سازی و کادر سازی برای سپاه در میدان عمل و در اثنای حیات سپاه است که بصورت مستمر انجام شده و می شود.

سردار نیلفروشان گفت: نکته مهم این است که سپاه سازمانی کاملاً منعطف و پویاست و اساساً برمبنای قاعده های رایج بازی نمی کند. دکترین‌ها و راهبردهای سپاه چارچوب‌ها کلی و جهت اساسی حرکت را نشان می دهد اما عنصر مدیر و فرمانده انقلابی و با بصیرت موتور محرک اصلی سپاه است. سپاه با اتصال سه عنصر اسلام، ولایت و مردم چالشهای پیش روی خود را در نوردیده است و این سه عنصر به همراه درک صحیح زمان و دوری از تحدیدهای خود ساخته و قدرت شکستن حصارها و ساخت فرصت از دل تهدیدها، رمز بقا و نو شوندگی سپاه است.

معاون عملیات سپاه با اشاره به اینکه به روز نگه داشتن سپاه دو بعد دارد یک بعد معنوی که بسیار مهم و حیاتی است و دیگری بروز نگه داشتن سپاه در ابعاد مادی ، ادامه داد: در بعد معنوی برای سپاه عمل بر مبنای توکل، توسل، اصول اسلامی و انقلابی، شهادت طلبی، دشمن شناسی و  ولایتمداری برخورداری از بصیرت و مدیریت جهادی بسیار مهم است.

وی افزود : در بعد مادی نیز سپاه همواره می کوشد که از لحاظ فناوری و دانشی به روز باشد، تجهیزات و تسلیحات روز دنیا را در داخل تأمین کند و در سپاه توجه ویژه ای به حوزه های دانش بنیان و با فناوری پیشرفته وجود دارد و طبیعی است سازمان و نهادی با این ویژگی و مختصات برجسته که همواره برای مردم ایران تولید قدرت کرده است موجبات هراس ، نگرانی و عصبانیت دشمن که در رأس آن رژیم تروریستی و مافیای امریکا قرار دارد را فراهم آورد و او هم با استفاده از هر ابزاری ، هر رویداد و اتفاقی که مظهر قدرت سازی برای ایران و ایرانی است را با دروغ پردازی و نیرنگ رسانه‌ای دستاویز قرار داده و به میدان جنگ تبلیغاتی و عملیات روانی علیه سپاه بیاورد  که به حمدالله با هوشمندی و هوشیاری مردم شریف ، فهیم و قدرشناس ایران تاکنون راه به جایی نبرده اند.

منبع: سپاه نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 1
    الان پانترکا می ریزن اینجا برای بایراقدار سینه می زنن...خخخخخخخخخ
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 2
    فرمان همان است که سلجوق شاه مالک‌ جان های ترکهای باستانی صادر کرد: گسترش مرزهای ایران
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 1
    ترامپ: ایران برای تسخیر هرکدام از پایتخت های خاورمیانه فقط به ۷ دقیقه زمان‌‌نیاز دارد.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 1
    به زودی آنکارا به دست بوسی،‌ ژنرال بزرگ لشکر‌محمد ص،‌ ژنرال قاآنی کبیر خواهد آمد
  • شاهد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 1
    درود بر سپاه پاسداران غیور و غیرتمند و سرافراز قهرمان.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    5 0
    با این همه قدرت قادر نیستید آب دزدی همسایگان را مهار کنید
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    بله که پایان پذیر است وقتی که در جنگ تمام عیار قرار بگیرید سریع تر از انچه فکرش را بکنید منابع تمام میشود هزینه ها سر سام آور بالا میرود و شما مجبور به تسلیم میشوید شبیه همان مدلی که برای ژاپن جنگ جهانی دوم شد حتی مجبور شدن زنگهای صومعه را اب کنند و تسلیحات بسازند اما کمبود منابع ژاپن را مرحله به مرحله عقبتر برد باید بگویم اگر به فرهنگ ژاپن نگاه کنید دهها برابر ایرانی ها سلحشور تر متفکرتر وطن پرست مهلکتر و جنگاور تر هستند و جنگ و فرهنگ مبارزه بخشی جدایی نشدنی از خلصت انهاست اما این بین بحث اقتصاد در اول مطرح است و شما باید بدانید قدرت یک کشور در اولین مرحله بر می گردد به قدرت اقتصادی و جذب سرمایه و گرنه کره شمای هم می تواند با تکنولوژی 40 سال پیش موشک بسازد کلا سپاه باید بحث انتقال تکنولوژی به داخل را هدف بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس