کد خبر 1366857
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
برگزاری راهپیمایی روزه جهانی قدس در لندن پس از دو سال توقف

پس از توقف دو ساله، یکشنبه صدها تن در راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن پایتخت انگلیس شرکت کردند. آزادی قدس و شکستن محاصره نوار غزه خواسته اصلی شرکت‌ کنندگان در این راهپیمایی بودند.

به گزارش مشرق، یکشنبه، لندن، پایتخت انگلیس، شاهد راهپیمایی روز جهانی قدس با مشارکت صدها مسلمان، فعالان مدنی، جریان‌های مدافع حقوق بشری و گروه‌های بزرگی از فعالان مخالف اشغالگری رژیم صهیونیستی بود.

این راهپیمایی پس از دوسال توقف در پی شیوع کرونا، برگزار شد.

شرکت کنندگان با تجمع مقابل وزارت کشور انگلیس و در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی با زبان عربی و انگلیسی جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردمان مظلوم فلسطینی را محکوم کرد.

شرکت کنندگان همچنین سکوت غرب و جامعه جهانی و اتخاذ استانداردهای دوگانه را به شدت محکوم کردند.

در این راهپیمایی‌ها پرچم‌های فلسطین، لبنان و ایران نیز به اهتزار در آمدند.

شعارهای معترضان شرکت کننده در این راهپیمایی‌ به سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان بر محوریت آزادی قدس و شکستن حصار از نوار غزه متمرکز بود.

در این میان حضور فعال و پر رنگ خاخام‌های یهودی ارتودوکس، از جنبش ضد اسرائیلی "ناتوری کارتا" در صف اول راهپیمایی مشهود بود. آن‌ها مانند سال‌های گذشته آمده بودند تا ضمن اعلام برائت از جنایات رژیم صهیونیستی، با معترضان هم صدا شده و خواستار نابودی "اسرائیل" شوند.

راهپیمایی شکوهمند روز جهانی قدس در لندن امسال یک هفته زودتر از روال هر سال برگزار شد؛ اما طبق برنامه اعلام شده از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی قرار است که روز جمعه هم زمان با برگزاری راهپیمایی در کشورهای مسلمان، مراسم حرکت کاروان خودرو با حمل پرچم فلسطین در لندن برگزار شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس