کارگروهی برای تعیین اولویت‌های کشور تشکیل شود

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعامل بین دولت و مجلس یک ضرورت است، گفت: روسای قوه مجریه و مقننه با تشکیل کارگروهی از نخبگان و دلسوزان اولویت های کشور را تعیین کنند.

به گزارش مشرق، شهریار حیدری در مورد تعامل دولت و مجلس اظهار داشت: قوای سه گانه منشا تصمیم گیری مسائل کلان کشور هستند، مجلس به عنوان رکن اساسی تصمیم ساز در راس امور است و تصمیمات این نهاد تبدیل به قانون شده و توسط دولت عملیاتی می شود.

نماینده مردم قصر شیرین خاطر نشان کرد: ساز و کار نظارتی مجلس بر دولت در چارچوب قانون مشخص است و از جایگاه قانونی و نظارتی هم باید هماهنگی بین دولت و مجلس باشد تا بتوان امورات کشور را به راحتی پیش برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تعیین اولویت های کشور بر اساس توافق و تفاهم قوای مقننه و مجریه است، گفت: تعامل بین دولت و مجلس یک ضرورت است، اگر دولت تشخیص دهد که موضوعی در اولویت است و نیاز به قانونگذاری دارد، این قانون باید در مجلس تصویب شود.

حیدری اظهار داشت: امروز مشکل کشور ضعف قانون نیست چون از زمان مشروطه تاکنون نزدیک به ۱۳ هزار قانون در کشور وجود دارد و این مساله ملت و دولت را گرفتار کرده است، البته خیلی از این قوانین وجاهتی ندارد و بعضا برای رفع گرفتاری‌های اداری به آن استنناد می‌کنند.

وی افزود: عدم اجرای قوانین توسط دستگاه‌های اجرایی از مشکلاتی است  که مردم با آن روبه رو هستند، از تریبون مجلس پیشنهاد کردم که ماهیانه نشست مشترکی بین دولت و مجلس  برای بررسی اولویت ها و مشکلات کشور برگزار شود.

کارگروهی برای تعیین اولویت های کشور تشکیل شود

نماینده مردم قصرشیرین بیان کرد: مجلس و دولت می‌ توانند بسیاری از مسائل و مشکلات اولویت دار مردم را حل و فصل کنند، مجلس این آمادگی  را دارد و باید این عزم و اراده در دولت هم وجود داشته باشد تا یک تیم فنی مشترک  تشکیل شود. باید مجلس و دولت در سایه تعامل و تفاهم امورات را اولویت گذاری کنند، اولویت امروز کشور توسعه زیر ساخت‌ها، توجه به مناطق محروم  و کم برخوردار و استفاده از ظرفیت‌های کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روسای قوه مجریه و مقننه می توانند با تشکیل کارگروهی از نخبگان و دلسوزان اولویت های کشور را مشخص و با ارائه این اولویت ها در قالب لایحه یا طرح از ظرفیت های کشور استفاده کنند. مسلما این هماهنگی و تعامل سازنده دولت و مجلس می تواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    هنوز نفهمیدین اولویتهای کشور چیست
    • تک سوار DE ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      0 0
      پس با کدوم برنامه رفتید تو مجلس؟ اقا اولویت شفافیت ارای مجلس هست. شما اول اینو انجام بده باقیش بماند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس