کد خبر 1366633
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
وزیر دفاع دولت موقت طالبان: جهان مقابل ماست

سرپرست وزارت دفاع طالبان گفت: افغانستان با مشکلات زیادی مواجه است، جهان با ما در تقابل است و از سوی همسایه‌ها نیز رنج‌هایی را متحمل می‌شویم؛ مثالش رویداد خوست و کنر است.

به گزارش مشرق، «ملا محمد یعقوب مجاهد»، سرپرست وزارت دفاع طالبان گفت که جهان در مقابل این گروه است و همسایه‌های افغانستان باعث «رنج» این کشور می‌شوند.

وی افزود: «افغانستان با مشکلات زیادی مواجه است، جهان با ما در تقابل با ماست و رنج و تکلیف همسایه‌ها را نیز شاهد هستیم، مثالش رویداد خوست و کنر است.»

سرپرست وزارت دفاع، ادامه داد: «ما به امنیت افغانستان توجه جدی می‌کنیم و تحمل حمله‌های اخیر بر ولایت‌های کنر و خوست به‌دلیل بعضی مسایل ملی بود.»

با گذشت ۸ ماه از تسلط طالبان بر کابل، تاکنون جامعه جهانی حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته و تحریم‌ها علیه مقام‌های این گروه نیز پا برجا است.

اشاره‌ سرپرست وزارت دفاع طالبان به «رنج» همسایه‌های افغانستان، حملات هوایی اخیر پاکستان در ولایات‌ خوست و کنر است که جان ده‌ها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را گرفت.

با این حال، ملا یعقوب در اظهاراتش تأکید کرد که طالبان نمی‌گذارند تا کسی از داخل و یا از بیرون امنیت افغانستان را مختل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    23 3
    ابراهیم وار در مقابل تمام جهان بایستید و بتهایشان را بشکنید.
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      1 10
      جناب افغان شما یک گروه تروریستی همچون طالبان و حقانی را با حضرت ابراهیم مقایسه میکنید ؟ تمام دنیا نظاره گر نشست های دوحه قطر بین اشغالگران آمریکایی افغانستان با سران گروه تروریستی طالبان بودند تمام دنیا مشاهده کردند که طی همین نشست ها آمریکایی ها توافق کردند افغانستان را تحویل گروه تروریستی طالبان بدهند تا مبادا افغانستان و منطقه به صلح و آرامش برسند !!!
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      4 0
      تروریست از منظر امریکا و غرب. راستی شما چرا کاسه داغ تر از آش شدیده؟! خوب ایران خودمون هم که با امریکا و غرب صحبت میکنه. امریکا،جوراب گندیدش هم رایگان به کسی نمیده! انوقت افغانستان که این همه نیروهاش درش هلاک شدن و کلی براش جنگیده رو ول کن بره؟! نه با اردنگی انداخته شد بیرون! توسط خود مردم افغانستان ،چون افغانستان رو تبدیل به مرکز فساد و فحشاء کرده بود.
  • ایرانی عصبانی AU ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 9
    جناب نه تنها جهان علیه شماست بلکه منطق فکری شما و مملکتتان علیه شماست. کدام دولتی که اسم اسلامی را نیز به دوش میکشد ساکت نشسته و اجازه میدهد (۴۰-۵۰) درصد مردم این کشور مورد عملیات تروریستی قرار گرفته و یا کشته شوند؟. اگر طالبان فکر میکند که با باز گزاشتن دست دایش و اربابان ان میتواند با کشتن هزاران شیعه مذهب نقشی در سازمان گیری استراتژیکی جدیدی در منطقه باشند ابتدا باید از عواقب چنین نقشه ای در مورد بقای خود باشند.
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      4 2
      اگر کور نبوذی شهدای اهل سنت این چند روزه و شهدای طالبان در نبرد با داعش را می دیدی.
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      1 5
      تا همین دیروز خود تروریست های طالبان انتحاری می‌کردند و مردم افغانستان رو به خاک و خون می‌کشیدن قتل عام می‌کردند حالت نوبت تروریست های داعش شد ! بیچاره افغان ها هم گوشت قربانی !
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      1 1
      بهر حال ريشه تكفير و داعش و القاعده در مذهب حنفي است. البته حنفي هاي معتدل هم هستند اما تا زماني كه احناف دست از ديوبند و بريلوي و ... نكشند < كشتار شيعه و سني توسط تندروهاي سني اتفاق مي افتد. ديوبند و بريلوي و طريقت شاه ولي الله دهلوي تامين امنيت كفار و كشتن مسلمانان اعم از شيعه و سني است
  • نیما IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    8 0
    ۲۰۱۰ دمت گرم
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 2
    بی جهت و اتفاقی نبود که آمریکایی ها در دوحه قطر با سران طالبان توافق کردند افغانستان رو تحویل گروهک تروریستی طالبان بدهند ! متاسفانه افغانستان قرار نیست آرامش بگیرد !
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      خوب دیگه ارباب شما در منطقه نیست.که دیگه سد بزنه،مواد مخدر درست کنه،داعش و گروه هم فکر ان تولید کنه! بچه ها مردم رو ببره برای تجاوز جنسی و کارهای کثیف از این دست بکنه! بوی گند کارهای که امریکا و غرب در افغانستان میکردن،جهان رو گرفته بود ...
  • مجید IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 3
    طالبان همان داعش است چون تعلیم دیده یک جا هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس