دادستان کل کشور

دادستان کل کشور گفت: با قاطعیت با افرادی که تسهیلاتی گرفته و در جای دیگر هزینه کرده‌اند، برخورد و بانک‌ها آنان را به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برخورد شود.

به گزارش مشرق،  حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در دیدار با اعضای شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید و اشتغال، افزود: در حال حاضر یکی از مواردی که جزو اولویت های دستگاه قضایی است حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.

دادستان کل کشور اظهار داشت: بانک‌ها نقشی تعیین کننده در رشد و توسعه اقتصاد کشور دارند و باید در جهت تحقق شعار سال نقش خود را ایفا کنند. معتقد هستیم باید مسائل و مشکلات بانک ها شنیده شود تا آنها هم بتوانند به درستی به وظایف بانکداری خود عمل کنند.

وی گفت: بانک‌ها باید یکی از بازیگران اصلی در حمایت از تولید باشند و در احیای کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل سهیم باشند. البته این بدان معنا نیست که بانک ها متضرر شوند و بر آنها تکالیف غیرقابل انجام، بار شود.

دادستان کل کشور در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی بانک ها که نسبت به اخذ سود مرکب اقدام می‌کنند، ادامه داد: مساله دیگری که بانک ها لازم است نسبت به آن حساس باشند بحث دریافت سود مرکب است؛ متاسفانه گزارش هایی که در این رابطه به دست ما می‌رسد صحت دارد و برخی شعب دست به این فعل حرام می زنند که باید جلوی این کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که نظارت در سیستم بانکی کشور یک نظارت ضعیف است و پاسخگوی مشکلات و انتقادات مردمی نیست. نظام بانکی اگر می‌خواهد به درستی کار کند باید نظارت دقیقی بر زیرمجموعه خود داشته باشد. لازم است درگاهی برای اعتراضات و شکایات مردمی وجود داشته و اگر وجود دارد اطلاع رسانی بیشتری برای آن صورت پذیرد.

دادستان کل کشور ادامه داد: حتما بانک ها به دنبال یک رویه واحد باشند تا از آن طریق بتوانند از صنایع و واحدهای تولیدی حمایت کنند. بانک ها باید ساز و کاری طراحی کنند که بشود از بنگاه های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل حمایت کرده و در زمان سود ده شدن واحد از آن نفع ببرند.

حجت الاسلام منتظری به موضوع اصلاح نظام بانکی اشاره کرد و گفت: اصلاح نظام بانکی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و نیازهای روز جامعه است. برای اصلاح نظام بانکی جلسات مستمر داشته و پیشنهادات و برنامه های خود را مطرح و پیگیری کنید. در هرجایی هم که لازم بود به ما اعلام کنید تا در کنارتان بوده و مسائل‌تان را منتقل کنیم.

وی افزود: بسیاری از مباحث و مطالب شما مدیران عامل بانک ها به ما در دادستانی کل منتقل نشده است که اگر شده بود حتما آنها را پیگیری می کردیم بنابراین مسائل و مشکلات خود را از طریق معاون اقتصادی به ما اعلام کنید تا در دستور کار قرار گیرد.

در این نشست اعضای شورای هماهنگی بانکها به تشریح ساختار این شورا پرداخته و مسائل و مشکلات خود را با دادستان کل کشور درمیان گذاشتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس