تشکیل کمیته‌ای برای بررسی طرح شفافیت در مجلس/گزارش کمسیون شنبه تقدیم هیئت رئیسه می‌شود

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه در مجلس را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح ۲ فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌ها و سایر نهادها، در این کمیسیون اظهار کرد: پس از تصویب ۲ فوریت این طرح، بلافاصله جهت رسیدگی به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شد و فورا در دستورکار اعضای کمیسیون قرار گرفت.

وی با بیان اینکه رسیدگی به طرح ۲ فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه در دستورکار روز سه‌شنبه هفته گذشته اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی قرار داشت، افزود: پس از بررسی‌ها مقرر شد تا طرح جهت رسیدگی به کارگروه ویژه‌ای ارجاع شود تا جزئیات طرح مذکور مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه قرار است تا این کارگروه طرح را واکاوی و نظر خود را در روز(شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) به اعضای کمیسیون ارائه دهد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها در همین روز در صحن کمیسیون درباره این طرح شفافیت قوای سه‌گانه رأی گیری خواهد شد.

جوکار بیان کرد: نظر کمسیون درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه همان روز در قالب گزارش به هیئت رئیسه ارائه می‌شود و احتمالا روز یکشنبه یازدهم اردیبهشت در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

۲ فوریت ، طرح شفافیت قوای سه‌گانه در روز یکشنبه ۲۸ فروریدن ماه در جلسه علنی به تصویب رسید و جهت بررسی به کمسیون شوراها ارجاع شد.

بر اساس این گزارش، در آیین‌نامه داخلی مجلس درباره بررسی طرح‌های ۲ فوریتی آمده که حداکثر چهار ساعت پس از تصویب فوریت، طرح چاپ و توزیع و به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع شود و حداکثر بیست ساعت پس از تصویب فوریت، پیشنهاد نمایندگان به کمیسیون مربوط تسلیم می‌شود و  گزارش کمیسیون حداکثر سه روز کاری پس از تصویب فوریت، به هیأت رئیسه ارسال می‌شود تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    شفافیت کمیته نمی خواهد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس