تخلفات در فروش خودرو‌های دست دوم خارجی؛ کیلومترشمارها دستکاری می شود!

کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: عواقب ممنوعیت واردات خودرو این است که برخی‌ها کیلومترشمار خودروهای خارجی موجود در بازار را تغییر می‌دهند و یا بدنه خودروهای تصادفی را با خودروهایی قاچاق تغییر می‌دهند.

به گزارش مشرق، مصطفایی گفت: طی چند سالی که واردات خودرو ممنوع شده، اثبات شده که حمایت از صنعت خودرو نتیجه مطلوبی نداشته است. ممنوعیت واردات تاثیری در فعالیت خودروسازان داخلی نداشت چرا که چند پلتفرم را مدام تغییر دادند و در اصل ماجرا تغییری ایجاد نشد.

به گفته او اگر دغدغه مجمع تشخیص مصلحت نظام خروج ارز از کشور است، ارز اکنون از راه های دیگر خارج می شود، کسب و کارهای زیادی ارز را خارج می ‌کنند.

طرح واردات خودرو که به گفته فاطمی امین وزیر صمت قرار بود به واردات نهایت صد هزار دستگاه منجر شود مدت هاست بین مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در رفت آمد است. به گفته وزیر صمت مصوبه ممنوعیت واردات خودرو از اردیبهشت امسال به پایان می رسد و دولت قصد تمدید آن را ندارد.

آقای میرسلیم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید: یکی از دلایل مجمع خروج ارز از کشور بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    5 0
    واردات اگه خودرو زیر 400 میلیون تومن باشه خوبه و الی نه
  • مصطفی IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 0
    سلام یه عده ای نمیدانم عقل ندارند یا خودشون را به ان راه زدن خودرو ایرانی نداریم اصلا چند خودرو بنجل بدرد نخور دارند تولیدمیکنند که قطعات ان از کشورهای بی نام نشان وارد میشود اصلا کیفیت ندارند با اعصاب مردم بازی میکنند باید خودرو ازادشود
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    مونتاژ قطعات بی کیفیت را اسمش را گذاشته اند خودروساز اینها دغل بازی است و کلاه سر مردم گذاشته اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس