کد خبر 1366025
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
بازدید فرمانده مرزبانی کشور از هنگ مرزی سلماس

سردار احمد علی گودرزی جمعه شب همزمان با دومین شب قدر با حضور در شهرستان سلماس از هنگ مرزی کوزه رش این شهرستان بازدیدکرد.

به گزارش مشرق، سردار احمد علی گودرزی جمعه شب همزمان با دومین شب قدر با حضور در شهرستان سلماس از هنگ مرزی کوزه رش این شهرستان بازدیدکرد. ضمن تسلیت شهادت امیر المؤمنین (ع) و قدر دانی از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران که چشمان بیدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

ادامه دادند مرزبانان کشورمان امشب و چند شب گذشت با اشراف اطلاعات و رصد تحرکات در مناطق مرزی، حدود ۴۸ ساعت در کمین نشستند که قاچاقچیانی را که قصد وارد کردن سلاح را به کشور داشتند را دستگیر بکنند و به مقامات قضایی معرفی کنند تا به سزای اعمالشون برسند.

وی افزود:  در یک ماه گذشته مرزبانان غیور کشورمان ۵تن و ۸۷۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر و۱۴هزار و ۶۲ راس انواع دام های سبک و سنگین را کشف و ضبط کردند که عمده این درگیری‌ها در دریا و استان‌های جنوب شرق کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان بود.

گودرزی تصریح کرد: مرزبانان کشورمان همانطورکه مقام معظم رهبری که در ابتدای سال فرمودند در تلاش هستند که جلوگیری از قاچاق را جزو اولویت های خود قرار دهند وی در ادامه از کشف ۲ونیم میلیون لیتر سوخت قاچاق که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در یک ماهه فروردین ۴برابر افزایش پیدا کرده است خبر داد.

وی اظهار داشت: بیشتر کشفیات سلاح های جنگی و شکاری که عمدتا از مرزهای غرب و شمال غرب کشور بودند که سهم استان آذربایجان غربی توسط دلاور مردان مرزبانی بسیار چشمگیر است که در مدت زمان مشابه در یک ماهه سال قبل ۲ و نیم برابر یعنی ۲۶۲ درصد افزایش کشفیات سلاح اعم از جنگی و شورشی  را داشته ایم. آن هم در شرایط سختی که بعضی از پاسگاه های مرزی هنوز در احاطه برف هستند.

وی هچنین از کشف۱۷۲ هزار و ۸۲۴ قلم انواع لوازم آرایشی و کشف ۲۷۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال که با افزایش ۳۵ برابری نسبت به سال قبل دارد که با تلاش مرزبانان کسانی را که متجاوزین مرزی یا مترددین مرزی هستند و قاچاقچیان مسلح  کسانی که قاچاق از نوع سلاح و مشروبات الکلی و مواد مخدر و  هر نوع وسیله ای که فاصله و اختلاف ارزش در کشور ما با کشور های همسایه را دارد را جلوگیری کنند در ادامه این امر ۲۱ هزار و ۵۷۳نفر قاچاقچی و متجاوز مرزی  و مترددین مرزی را دستگیر  و به مقاملات قضایی معرفی شدند نشان از درک درست مرزبانان عزیز از این واقعیت که باید برای دفاع از کیان کشور تلاش مضافی را داشته باشند دارد.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور خاطر نشان کرد: امینت در مرزها پایدار و رو به صعود است و هوشمند سازی مرزهارا در دستور کار قرار داده و در چند روز گذشته اعتبارات خوبی در این جهت تدارک دیده شده است از جمله درخواست هوشمند سازی و مجهز کردن همکاران به دوربین های الکترونیکی، اپتیکی، دید در شب، هلی شات، پهباد، گواتکوپتر و ریز پزنده ها که پایش تصویری مرز از دریا و خشکی و ارتفاعات را را ارتقا دهیم و در تلاش هستیم با همکاری مسئولین کمبود ها و نیازمندی های جاده ای را بر طرف کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس