سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ در مراسم آیین بزرگداشت شهدای عرفه

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: دشمنان به خوبی می‌دانند که دیگر نمی‌توانند اقدامی را علیه اسلام، جبهه مقاومت، انقلاب اسلامی و این ملت انجام دهند و پاسخی دریافت نکنند.

به گزارش مشرق، سردار سرتیپ پاسدار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ امروز جمعه دوم اردیبهشت ماه در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام علی (ع)، اظهار داشت: ٢٩ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان مبارک حضرت امام روح‌الله (ره) را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و کشورمان به ویژه شهدای ارتش و سپاه را گرامی می داریم. یاد و خاطره شهیدان صیاد شیرازی، بابایی، ستاری، کشوری، قرنی و همه شهدای ارتش و همه شهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون شهیدان کلاهدوز، همت، باکری، زین‌الدین، شوشتری، همدانی و همه شهدای گرانقدر و فرماندهان شهید سپاه در راس آن ها شهید حجازی و علی الخصوص سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید:

دولت اسلامی فقط قوه مجریه نیست

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۷۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل و تاسیس می شود سپاه پاسداران از همان روزهای اول رسالت پاسداری از انقلاب و ارزش‌های آن ها را برعهده می گیرد. در همین راستا سپاه پاسداران در طول ۴۲ سال در دفاع از انقلاب و ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در دفاع از ملت عزیز و کشورمان بالغ بر ۴۰ شهید را به اسلام، انقلاب و میهن اسلامی ما تقدیم کرده است.

وی ادامه داد: این عدد با آمار سپاه پاسداران در نخستین سال‌های تشکیل و تاسیس برابری می‌کند. به عبارتی سپاه پاسداران تا به امروز برای دفاع از حریم ولایت، انقلاب و ملت یک سپاه پاسداران شهید تقدیم کرده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان روزهای اول در تمام عرصه‌های مورد نیاز که ضرورت حضور پیدا می کرد، پاسداران سلحشور انقلابی، ایثارگر، فداکار و شهادت طلب حضور پیدا بکنند به موقع در آن صحنه‌ها حضور پیدا کرده و می‌کردند و از انقلاب، اسلام، امام، ولایت، نظام و ملت دفاع می کرد. این رسالت سپاه پاسداران تا به امروز ادامه داشته و روز به روز توسعه پیدا کرده است.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه سپاه روزبه‌روز رشید تر، قدرتمندتر، عزتمند تر شده است، تصریح کرد: سپاه پاسداران با تجربه مضاعف دفاع از انقلاب و ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب در تمام عرصه ها را در دستور کار خود قرار داده است. آن موقع که لازم بود سپاه در عرصه مقابله و مبارزه با ضد انقلاب و هنگامی که لازم بود در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس و در جایی که ضرورت داشت در عرصه سازندگی با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) فعالیت کرد و در عرصه های سدسازی، ساخت جاده، پل‌ها و سایر تاسیسات و اقدامات عمرانی وارد شده است. یا هنگامی که ضرورت پیدا می کرد سپاه در عرصه همکاری، همیاری و مردم‌یاری در حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله و ماجرایی مانند کرونا همواره در کنار مردم بوده است.

وی ادامه داد: در عرصه علمی، دفاعی و موشکی، دریا، فضا، زمین داخل و خارج از مرزها و هر جا که انقلاب ایجاب کرده سپاه پاسداران به موقع، با قوت، قدرتمندانه و مدبرانه‌ حضور پیدا و از انقلاب و اسلام دفاع کرده است. این جایگاه اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز این مجموعه مقتدر بارها و بارها طعم شکست را در کام ضدانقلاب، اشرار، استکبار، نظام سلطه و رژیم صهیونیستی نشانده است. دشمنان انقلاب و این امت اسلامی بارها قدرت سپاه که فرزندان برومند ملت هستند را در عرصه‌های مختلف و در شکست‌های پی در پی که دریافت کرده‌اند، دیده‌اند.

وی افزود: همه دنیا می‌دانند که دشمنان ما نگران رویایی با این قدرت با عظمت هستند. دشمنان به خوبی می‌دانند که دیگر نمی‌توانند اقدامی را علیه اسلام، جبهه مقاومت، انقلاب اسلامی و این ملت انجام دهند و پاسخی دریافت نکنند. آن‌ها در مقابل هر اقدام، نه فقط یک اقدام، بلکه ده‌ها پاسخ دندان‌شکن و پشیمان‌کننده را از ملت ایران و فرزندان آن‌ها یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت می‌کنند.

حسن‌زاده با بیان اینکه دشمنان از شنیدن نام سپاه پاسداران و حضور عناصر آن را مشاهده می کنند، لرزه بر اندامشان جاری می‌شود و به وحشت می‌افتند، گفت: امروز سپاه با تمام قدرت الهی و مردمی خود خواب را از چشم دشمنان انقلاب و اسلام زدوده است. اما در مقابل، همین سپاه پاسداران انقلاب و پاسداران سلحشور جان بر کف شهادت طلب در مقابل مردم عزیز، ملت‌ها و مظلومین عالم در نهایت تواضع و خشوع خدمتگزار، خادم و ایثارگر حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز نام سپاه پاسداران و حضور این لشکر بزرگ الهی برای دشمنان به نقطه ناامیدی و یاس برای آن‌ها تبدیل شده و آن‌ها را درباره مانایی خود به ترس انداخته است و در نقطه مقابل این نام آشنا برای ملت ایران و همه ملت‌های مظلوم، نقطه امید، اطمینان بخش، تکیه‌گاه مردمی و آرامش‌بخش است که این مصداق کامل آیه أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ تاکید کرد: نماد برجسته این مصداق را همه دنیا، ملل، افراد و همه دوست و آشنا در شخصیت ارزشمند سردار دل‌ها دیدند، او که وقتی خبر حضورش در فرودگاه دمشق زبان به زبان می چرخید، دشمنان تکفیری و داعشی از ترس می‌لرزیدند و بسیاری از مواضع را خالی می‌کردند از طرف دیگر وقتی در میادین مختلف جبهه مقاومت در سوریه، فلسطین، یمن، عراق و لبنان حاضر می‌شد، مایه آرامش، امید و اطمینان خاطر برای ملت ها بود.

وی افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس در سرزمین‌های به خون غلتیده شده جنوب کشور در خوزستان به عنوان یکی از بزرگترین و مقتدرترین فرماندهان دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستاد. در یک مقطعی هنگام سیل خوزستان در سال ٩٨ همین فرمانده با عظمت در کنار مردم حضور پیدا می کند و دست این مرد عرب خوزستانی را می‌بوسد و از او خواهش می‌کند که اجازه بدهد منزلش را از اینجا جابجا کنند و به او می گوید در اولین فرصت برای تو خانه بسازیم.

فرمانده سپاه تهران گفت: پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل دشمن دست آن‌ها را قطع می‌کنند ولی در مقابل مردم، محرومان و مظلومان دست آن‌ها را را با افتخار می‌بوسند. این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران روزبه‌روز درخشنده تر به مسیر و رسالت پاسداری از انقلاب و ارزش‌ها و دستاوردهای آن ادامه خواهد داد. اگر کسی می‌خواهد جایگاه والا، ولایی و الهی سپاه پاسداران را به خوبی درک کند باید جمله امام خمینی (ره) را به یاد بیاورد گفته بود اگر سپاه نبود کشور هم نبود. فرمود من از این سپاه پاسداران راضی هستم و به هیچ وجه نظرم تغییر نمی‌کند. یاد بیاورید فرمایش مقام معظم رهبری را در سال ٩٨ که فرمودند اگر کسی از من سوال کند که آیا شما از فرزندان خود در سپاه پاسداران راضی هستید به آن‌ها خواهم گفت که من صد در صد از فرزندان و بچه های خود راضی هستم.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر کسی می‌خواهد عظمت سپاه پاسداران و قدرت بازدارندگی به وجود آمده را درک کند، باید توجه کند به همان میزانی که دشمنان انقلاب اسلامی بغض و کینه نسبت به سپاه پاسداران دارند به همان میزانی که استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی امروز از دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عصبانی است، این سپاه به همان میزان مقتدر، عزتمند، توانمند و بازدارنده است.

وی ادامه داد: به هر میزانی که به عصبانیت دشمنان انقلاب از اسلام و انقلاب و سپاه افزوده می شود، سپاه روز به روز مقتدر تر، عزتمند تر و توانمند تر به حرکت و رسالت خود تا تحقق اهداف گام دوم انقلاب ادامه می‌دهد.

سردار حسن زاده در پایان با بیان اینکه این روزها سخنانی می شنویم و صحبت از  محدود کردن سپاه پاسداران می شود، تصریح کرد: به تمام دشمنان، عناصر ناچیز داخلی، عناصر خودفروخته، عناصر فرومایه، سست عنصر و عناصری که هنوز با تفکر پوسیده غربگرایانه مطالب خود را بیان می کنند؛ بدانند سپاه پاسداران در هیچ زمان و هیچ مکانی محدود نخواهد شد. سپاه پاسداران از فرزندان این ملت تشکیل شده و معادل ملت ایران اسلامی و انقلاب اسلامی است. سپاه پاسداران محصور است اما در قلب های مومنین، مسلمین، ملت ایران و دلسوزان انقلاب اسلامی در جهان.

وی ادامه داد: تحریم سپاه پاسداران یعنی تحریم ملت ایران و این تحریم جواب نداده است. همه می‌دانند که امروز این تحریم کننده است که ضرر می کند و امروز بیشتر از گذشته منزوی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 1
    اگر در مقابل تحریم و محاصره ی اقتصادی دشمن، همان روز به آن ها ضربه زده و زهرچشم میگرفتیم امروز دست به عصا و خمیده نبودیم! نفرین بر غربگدایی و دشمن دوستی! نفرین بر بر خیانت، ریا و فساد...
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 0
      میشه حرف الکی نزنی؟ دست به عصا و خمیده نیستیم
  • یک استقلالی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 4
    شب دراز است و قلندر بیدار
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 0
    سلام و درود بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. شیاطین و دشمنان خدا آرزوی محدود شدن سپاه را به گور خواهند برد.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 3
    واااای چه تهدیدی!!!!!
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      بسوز چون عمل کردن
  • مهدی مختاری 291 IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    سلام و درود خداوند یکتا بر شهیدان و جبهه های مقاوت اسلامی در سراسر کرۀ زمین. درود بر فلسطین. درود بر لبنان. درود بر شیعیان مظلوم عراق و سوریه. درود بر شیعیان مظلوم عربستان و بحرین. درود بر مردم مظلوم افغانستان. درود بر شیعیان مظلوم یمن. درود بر ایرانی های وطن پرست. درود بر هر کسی که طالبان را تکفیر کرده و دشمن خود می داند. درود بر هر کسی که طالبان و داعش و صهیونیست ها را با هم یکی می داند.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- مرگ بر اسرائیل. مرگ بر آمریکا. مرگ بر انگلیس. مرگ بر فرانسه. مرگ بر آلمان. مرگ بر روسیه. مرگ بر چین. مرگ تروریست های تکفیری (داعش و طالبان و ...). مرگ بر آل سعود. مرگ بر آل خلیفه (اشغالگران استان چهاردهم ایران). مرگ بر امارات. مرگ بر هند. مرگ بر مسئول خائن و بی لیاقت. مرگ بر هر کسی که با این جنایتکاران هم پیمان می شود. مرگ بر گران فروش ها. مرگ بر احتکار کنندگان کالا. مرگ بر اختلاس گران.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    3 0
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.
  • علی IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    با سلام وقتی که تمامی راهها به بنبست منتهی می شود سپاه باید خط شکنی باشد و تمامی این بنبست ها را بشکند با تشکر کهنه پاسدار
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 1
    در بحران مصر و اسراییل در زمان ناصر. ناصر شکستهای خود را پیروزی و اسراییل پیروزی های خود را با سکوت برگزار میکرد. بد نیست نظامیان ما قدری یاد بگیرند. شما ها وزیر تبلیغات نیستید بلکه فرمانده نظامی هستید که مردم باید بتوانند روی نظرات شما حساب کنند. وقتی مثل یک تبلیغاتچی حرف مزنید اعتبار خود را از دست میدهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس