شمع‌افروزی برای محکومیت انفجارهای افغانستان - کراپ‌شده

مراسم شمع افروزی و محکومیت انفجارهای تروریستی اخیر افغانستان توسط جمعی از دانشجویان بین الملل دانشگاه الزهرا برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم شمع افروزی و محکومیت انفجارهای تروریستی اخیر افغانستان توسط جمعی از دانشجویان بین الملل دانشگاه الزهرا برگزار شد.

همزمان با سالروز اولین مظلوم تاریخ، حضرت امیرالمونین (ع)، جمعی از دانشجویان بین الملل دانشگاه الزهرا در یک حرکت خودجوش و با همکاری نهاد رهبری و بسیج دانشجویی کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه، جمع شده و با شمع افروزی و قرائت بیانیه­ دانشجویی حملات اخیر افغانستان را محکوم کرده و خواستار پیگیری هرچه سریعتر نهادهای بین المللی شدند.

متن بیانیه به شرح ذیل است.

شمع‌افروزی برای محکومیت انفجارهای افغانستان

بسم الله الرحمن الرحیم

 سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ!

بار دیگر جاهلان عصر حاضر حملات مرگ‌باری را در چند شهر افغانستان انجام دادند که منجر به شهادت تعداد زیادی از مسلمانان شد. از جمله انفجار مرگ‌باری در داخل مسجد شیعیان در شهر مزار شریف شماری از نمازگزاران روزه‌دار را به شهادت رساند. 

هفته گذشته نیز تروریزم چهره شنیع خود را با به شهادت‌رساندن رهپویان علم و دانش در مکتب عبدالرحیم شهید و آموزشگاه ممتاز کابل نشان داد.

شمار زیادی از دانش‌آموزان تشنه آگاهی در ماه رمضان، ماه خدا، جام شهادت نوشیدند و این نشان داد که جهل عاملان این حملات که باورهای دینی و مذهب‌شان برحق نیست، چه چهره‌ی مرگ‌باری دارد.

شمع‌افروزی برای محکومیت انفجارهای افغانستان

 وضعیت حاضر نشان‌دهنده آن است که با به قدرت رسیدن حکومت جدید در افغانستان برخلاف آنچه رهبران این گروه ادعا میکردند نه تنها امنیت رابه کشور جنگ زده افغانستان بازنگرداندند بلکه رقابت آنها با دیگر گروه ها، افغانستان را به صحنه رویارویی و نمایش قدرت این جریانها تبدیل کرده و مردم افغانستان قربانی شده اند.

ما دانشجویان دانشگاه الزهرا این حملات را غیرانسانی و تروریستی دانسته و به‌شدت محکوم می‌کنیم.

۱- از نهادهای بین المللی خواستاریم تا وارد عمل شوند و بار دیگر بر توجه جامعه جهانی به نسل کشی هزاره‌ها و شیعه‌ها در افغانستان هستیم، انها باید دولتی فراگیر تاسیس کنند.

۲- از مدعیان تامین امنیت در افغانستان می‌خواهیم با توجه به این‌که فعلا قدرت را در دست دارند با همکاری و هم‌فکری مردم، بویژه شیعیان راه‌کارهای تأمین امنیت مردم را بررسی کرده و عملی سازند.

شمع‌افروزی برای محکومیت انفجارهای افغانستان

۳- از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی مربوطه می‌خواهیم فراتر از محکومیت لفظی، اقدامات لازم را در این زمینه روی دست بگیرند و نگذارند که جریان‌هایی که چنین حملاتی را سازماندهی می‌کنند، قدرت بگیرند. تجربه ثابت کرده است که هر چه تروریزم گسترده‌تر شود، دامن دیگر کشورها را نیز خواهد گرفت.

۴- از سازمان ملل متحد می‌خواهیم رویدادهای اخیر را به عنوان نسل‌کشی شیعیان و هزاره‌ها به رسمیت شناخته و دولت‌ها و نهادهای مربوطه را در زمینه مبارزه با تروریزم بین‌المللی که هدف اصلی‌اش در حال حاضر افغانستان است، پاسخگو بداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 3
    پرچمتون عوض شده . رعایت کنید تا به برادر طالبتون برنخوره .
    • محمد IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 0
      حق داری ناراحت باشی از ته هواپیما آویزون شدن سخت بوده
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    خب حالا نوبت شمع افروزی برای مسجد مزارشریف هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس