کد خبر 1365504
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
ساده‌ترین راه برای در امان ماندن از زوال عقل

محققان در بررسی اخیر خود به ساده‌ترین راه در امان ماندن زوال عقل پی برده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، محققان در آخرین بررسی خود دریافتند، داشتن احساس هدف در زندگی می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

محققان شواهد هشت مقاله منتشر شده قبلی را بررسی کردند که شامل داده‌های بیش از ۶۲ هزار سالمند در سه قاره بود و دریافتند، هدفمندی با کاهش ۱۹ درصدی میزان اختلال شناختی قابل توجه بالینی مرتبط بود؛ علاوه براین،  افرادی که حس هدف بالاتری دارند تمایل بیشتری به ورزش  کردن دارند.

بیشتر بخوانید:

ویتامینی که ریسک ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهد

آنها دریافتند هدف یا معنای بالاتر در زندگی به طور قابل توجهی با کاهش خطر زوال عقل و اختلالات شناختی مرتبط است. این سطح از اختلال شناختی به اندازه زوال عقل جدی نیست، اما خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

شواهد قبلی نشان می دهد که احساس هدف در زندگی ممکن است برای بهبودی از استرس مفید و با کاهش التهاب در مغز مرتبط باشد  که هر دو ممکن است منجر به کاهش ریسک زوال عقل شوند.

این یافته ها که در مجله «Aging Research Reviews» منتشر شد، همچنین نشان داد که به نظر نمی رسد خلق و خوی مثبت تأثیری بر خطر زوال عقل داشته باشد.جاشوا استات، نویسنده اصلی این پژوهش از دانشگاه کالج لندن می‌گوید: «برنامه‌های پیشگیری از زوال عقل برای گروه‌های در معرض خطر که بر سلامت تمرکز می‌کنند، می‌توانند با اولویت دادن به فعالیت‌هایی که هدف و معنا را برای زندگی افراد به ارمغان می‌آورند، به جای فعالیت‌های لذت‌گرایانه که ممکن است خلق و خوی مثبت را افزایش دهند، جایگزین کنند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 1
    فقط و فقط ایمان به غیب و اعتقاد به خداست که عافیت و سلامتی جسم و روان انسان را تامین میکند و بس.
    • یدی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      2 1
      آره ارواح بابات
    • بابک IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 0
      پروفسور یعنی اونایی که آلزایمر گرفتن به خدا و غیب ایمان نداشتن?!یکم فکر کن بد دهن مبارکو باز کن.
    • 54 IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      مادر من جایش تو مسجد و نماز قرآن فقط بود. الان آلزایمر شدید دلایل پزشکی هم دارد یکیش گردش خون نامناسب و نرسیدن خون به مغز. سرد مزاجان بیشتر در خطر بیماری هستند گرفتگی عروق و کمبود استروژن در زنان و تستسترون در مردان هم مؤثره در این بیماری.
  • علی خان IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    سعی کنید در هفته دو سه مرتبه چای گلپر بنوشید و از خوردن غذاهایی با طبع سرد مانند غذاهای آماده و فست فود و ماکارونی وبرنج و گوشت گوساله و گاو کمتر استفاده کنید ، در صورت استفاده از این غذاها باید از مصلح این غذاها که اثر منفی این مواد را کم و خنثی می‌کند استفاده کنید تا تعادل بدن حفظ شود،، درمان آلزایمر و بیشتر بیماری‌های مغز و اعصاب با استفاده از مواد غذایی با طبع گرم درمان می شون.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    بسیاری مراجع شیعه سنین بالای هشتاد سال قوی ترازجوانها حافظه دارند، ایمان به خدا و زندگی مطابق با دستورات الهی، هرگز به آلزایمر منتهی نمیشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس