جنگ نیابتی اوکراین علیه روسیه

ایالات متحده و متحدانش به جای پیگیری آتش‌بس تمام تلاش خود را می‌کنند تا مناقشه اوکراین را به یک جنگ نیابتی علیه روسیه تبدیل کنند و نیروهای ویژه انگلیس و آمریکا نیز از ابتدای جنگ در اوکراین حضور دارند.

سرویس جهان مشرق - وزارت دفاع روسیه هفته پیش تأیید کرد که کشتی جنگی روسی مسکوا پس از آتش‌سوزی به دلایل نامعلوم غرق شده است. هیچگونه گزارش موثقی از آنچه که در میان جوسازی اوکراینی‌ها رخ داد وجود ندارد، اینکه به سرعت ادعا کردند نیروهای کی‌یف با یک موشک نپتون این کشتی را مورد هدف قرار داده‌اند.


مخاطبان گرامی، آنچه در ادامه می‌خوانید صرفاً ترجمه گزیده گزارش‌ها و مقالات مذکور است و محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌ها، مؤسسات مطالعاتی و رسانه‌های غربی منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


نقشه آمریکا برای تبدیل مناقشه اوکراین به جنگ نیابتی تمام‌عیار علیه روسیه / آمریکا و انگلیس «جنگ سرّی» در اوکراین را چگونه فرماندهی می‌کنند؟

قدرت‌های غربی به دنبال حل مناقشه یا برقراری صلح نیستند

راشاتودی در همین رابطه می‌نویسد: ایالات متحده از ارسال کمک‌های نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری به کی‌یف، از جمله سلاح‌های سنگین‌تر خبر داده و جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیراً تعهد این اتحادیه به پیروزی اوکراین در «میدان جنگ» را تأیید کرده است. در همین حین که مسکو برای یک حمله جدید به منظور تأمین امنیت منطقه دونباس آماده می‌شود، کاملاً واضح است که قدرت‌های غربی به دنبال حل مناقشه یا برقراری صلح نیستند، بلکه در پی تشدید درگیری و تبدیل آن به یک جنگ نیابتی تمام‌عیار علیه روسیه هستند.

نقشه آمریکا برای تبدیل مناقشه اوکراین به جنگ نیابتی تمام‌عیار علیه روسیه / آمریکا و انگلیس «جنگ سرّی» در اوکراین را چگونه فرماندهی می‌کنند؟

به راه انداختن جنگ نیابتی یکی از روش‌های ترجیحی آمریکا

علاوه بر حملات، بمب‌گذاری‌ها، کودتاها و تغییر رژیم‌های تحمیل‌شده بر کشورها در سراسر جهان، یکی از روش‌های ترجیحی آمریکا برای مقابله با دشمنان خود "به راه انداختن جنگ نیابتی" علیه آن‌ها، یعنی حمایت از جنگ یک گروه یا کشور در برابر یک قدرت رقیب بدون دخالت نظامی است. تاریخ جنگ سرد سرشار از نمونه‌های این‌چنینی می‌باشد، از جمله حمایت آمریکا از مجاهدین علیه شوروی در افغانستان، کمک به صدام حسین در برابر ایران در جنگ ایران و عراق، یا در یک مورد معاصر، تلاش نافرجام برای سرنگونی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه توسط شورشیان محلی. جنگ‌های نیابتی به آمریکا اجازه می‌دهد تا با فدا کردن دیگران در راه رسیدن به اهدافش ضررهای خود را به حداقل برساند، در حالی که با تضعیف کشورهای رقیب و در عین حال به حداکثر رساندن سود مجتمع نظامی صنعتی از طریق حفظ جریان فروش سلاح به منافع ژئوپلیتیکی خود دست پیدا می‌کند.

نقشه آمریکا برای تبدیل مناقشه اوکراین به جنگ نیابتی تمام‌عیار علیه روسیه / آمریکا و انگلیس «جنگ سرّی» در اوکراین را چگونه فرماندهی می‌کنند؟

آمریکا به دنبال طولانی کردن مناقشه اوکراین است

این گزارش می‌افزاید: پس از اعلام درخواست به روسیه برای عقب‌نشینی طی اولین ماه مناقشه بین روسیه و اوکراین، اکنون کاملاً آشکار است که ایالات متحده و متحدانش تغییر جهت داده‌اند و قصد دارند به طور خاص با تشدید تأمین تسلیحاتی و فراهم کردن آموزش و اطلاعات برای ارتش اوکراین این مناقشه را طولانی کنند تا بیشترین آسیب ممکن را به روسیه تحمیل کنند.

واشنگتن با هرگونه سازش بین روسیه و اوکراین که ممکن بود به اجتناب از خصومت‌ها کمک کند مخالفت کرد، که همین اقدام اعتماد به نفس کاذب زلنسکی را برای امتناع از مذاکره بالا برد. اکنون همان وضعیت در حال رخ دادن است. واشنگتن نمی‌خواهد جنگ با یک توافق سریع به پایان برسد که به موجب آن اوکراین به روسیه امتیاز می‌دهد، زیرا نتیجه ایده‌آل برای آمریکا این است که از تحمیل بیش‌ترین خسارت ممکن به مسکو اطمینان حاصل کند، بنابراین تشدید جنگ و درگیری در واقع به نفع ایالات متحده است.

نقشه آمریکا برای تبدیل مناقشه اوکراین به جنگ نیابتی تمام‌عیار علیه روسیه / آمریکا و انگلیس «جنگ سرّی» در اوکراین را چگونه فرماندهی می‌کنند؟

منافع ژئوپلیتیکی طولانی‌تر شدن جنگ اوکراین برای واشنگتن

دلایل مختلفی برای این وجود دارد. اول از همه، به نظر می‌رسد که عقب‌نشینی تاکتیکی روسیه از شمال اوکراین و تمرکز دوباره بر دونباس به غرب اطمینان داده است که آن‌ها می‌توانند در تضعیف "اهداف اصلی جنگی" پوتین به موفقیت برسند. دوم اینکه، تشدید درگیری‌ها فضای سیاسی لازم برای ادامه اعمال تحریم‌های بیشتر بر مسکو را در اختیار غرب قرار می‌دهد و به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا "وحدت" بیشتری در میان متحدان اروپایی خود به وجود آورد.

واشنگتن همچنین برآورد کرده است که زمینه گسترده‌تر این درگیری به آمریکا اجازه می‌دهد تا برای انزوای چین بیشتر تلاش کند، کشورها را مجبور کند تا از طرف‌های درگیر حمایت کنند و بلوک‌های نظامی را توسعه دهد. اخیراً گزارش شده است که ایالات متحده به دنبال پیوستن ژاپن به اتحادیه آکوس و گسترش مهار نظامی چین است. جنت یلن نیز در اظهارات اخیر خود از پکن خواست تا با حمله روسیه به اوکراین مخالفت کند یا خطر "از دست دادن جایگاهش" در جهان را بپذیرد. به عبارت دیگر، هرچه آمریکا بتواند این جنگ را طولانی‌تر کند، می‌تواند منافع ژئوپلیتیک بیشتری برای خودش کسب کند.

نقشه آمریکا برای تبدیل مناقشه اوکراین به جنگ نیابتی تمام‌عیار علیه روسیه / آمریکا و انگلیس «جنگ سرّی» در اوکراین را چگونه فرماندهی می‌کنند؟

مهر تأییدی بر سوءظن طولانی‌مدت کرملین در مورد مقاصد واقعی غرب و اهداف توسعه ناتو

راشاتودی در ادامه این گزارش نوشت: با این حال، این سناریوی تشدید تنش برای روسیه، خطر تبدیل بحران اوکراین به یک "جنگ میهنی بزرگ" -نبردی که در آن بقای ملت در معرض خطر قرار دارد- را افزایش می‌دهد. چرا؟ ایالات متحده و متحدانش بارها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند این جنگ با شکست روسیه خاتمه یابد. برخی از آن‌ها فقط خواهان یک شکست نظامی به منظور تسریع سقوط رئیس‌جمهور پوتین و دولت او هستند -حتی با وجود اینکه تنها فراخوان آمریکا برای تغییر رژیم یک اشتباه ظاهراً لپی توسط جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده بود. این سوءظن طولانی‌مدت کرملین در مورد مقاصد واقعی غرب و اهداف توسعه ناتو را تأیید می‌کند.

نقشه آمریکا برای تبدیل مناقشه اوکراین به جنگ نیابتی تمام‌عیار علیه روسیه / آمریکا و انگلیس «جنگ سرّی» در اوکراین را چگونه فرماندهی می‌کنند؟

هدایت جنگ سرّی اوکراین توسط آمریکا و انگلیس

راشاتودی همچنین در گزارشی پرده از نقشه جدید غرب برداشت و نوشت: یک منبع اطلاعاتی فرانسوی به فیگارو گفته است که نیروی هوایی ویژه و نیروی دلتا در «جنگ مخفی» علیه روسیه دخالت دارند. یک منبع در جامعه اطلاعاتی فرانسه به خبرنگار فیگارو گفته است که نیروهای ویژه انگلیس و ایالات متحده از ابتدای خصومت‌ها با روسیه در اواخر فوریه در اوکراین حضور داشته‌اند. این ادعا در روز شنبه توسط ژرژ مالبرونو خبرنگار ارشد بین‌المللی این روزنامه اعلام شد، همان روزی که بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا سرزده به کی‌یف سفر کرد. بنا بر گزارش‌ها، این مقام بریتانیایی توسط گارد نیرو هوایی ویژه محافظت می‌شد، هرچند این ادعا رسماً تأیید نشده است.

مالبرونو به نقل از یک منبع اطلاعاتی فرانسوی در توییتر نوشت: واحدهای نیروی هوایی ویژه و همچنین دلتاهای آمریکایی از ابتدای جنگ در اوکراین حضور داشته‌اند. وی افزود که به گفته این منبع، روسیه به خوبی از «جنگ سری» علیه نیروهای خود توسط کماندوهای خارجی آگاه بوده است.

انگلیس و ایالات متحده جزو فعال‌ترین حامیان نظامی کی‌یف بوده‌اند. بنا بر گزارش‌ها، جانسون شخصاً به همتای اوکراینی خود ولودیمیر زلنسکی اصرار کرده است تا به مبارزه علیه روسیه ادامه دهد و تا زمانی که شرایط بهتری ارائه نشده است تن به صلح و سازش ندهد.

نقشه آمریکا برای تبدیل مناقشه اوکراین به جنگ نیابتی تمام‌عیار علیه روسیه / آمریکا و انگلیس «جنگ سرّی» در اوکراین را چگونه فرماندهی می‌کنند؟

مقابله روسیه با مزدوران خارجی در اوکراین

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: این اجماع نظر طرفدار جنگ غربی ظاهراً هفته گذشته توسط جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید شد. وی روز شنبه حین بازدید از کی‌یف گفت که "نتیجه جنگ در میدان نبرد مشخص خواهد شد".

رسانه‌های انگلیسی پیش از این گزارش دادند که چندین سرباز بازنشسته نیروی هوایی ویژه به اوکراین رفته‌اند یا قصد دارند به این کشور بروند تا تجربه و تخصص خود در عملیات شناسایی و جنگ ضدتانک را در اختیار نیروهای اوکراینی قرار دهند. طبق گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میرر، گفته می‌شود که "یک کشور اروپایی که هنوز نامش فاش نشده از طریق یک شرکت نظامی خصوصی" به جای دولت بریتانیا هزینه خدمات این نیروها رو پرداخته است.

ارتش روسیه چندین بار گزارشاتی درباره اقداماتش علیه آنچه که به عنوان "مزدوران" در حال جنگیدن برای اوکراین توصیف می‌کند را منتشر کرده است. یکی از موارد اخیر در روز شنبه رخ داد، یعنی دقیقاً همان روزی که جانسون و بورل در کی‌یف بودند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کی‌یف در آخرین تلاش ناموفق خود قصد داشته است از یک کشتی غیرنظامی برای تخلیه پرسنل عالی‌رتبه از شهر بندری ماریوپول استفاده کند، که منجر به وقوع برخی از شدیدترین درگیری‌ها در طول این جنگ شده است. گویا اوکراین قصد تخلیه رهبران گردان ملی‌گرای افراطی آزوف و مزدوران خارجی از این شهر را داشته است. گزارش‌های تأییدنشده‌ای مبنی بر این وجود دارد که ممکن است صدها تن از اتباع خارجی به همراه چندین هزار سرباز آزوف در ماریوپول تحت محاصره باشند.

نقشه آمریکا برای تبدیل مناقشه اوکراین به جنگ نیابتی تمام‌عیار علیه روسیه / آمریکا و انگلیس «جنگ سرّی» در اوکراین را چگونه فرماندهی می‌کنند؟

آمریکا و انگلیس قبل از حمله روسیه در حال آموزش سربازان اوکراینی بودند

در اوایل ماه مارس، وزارت دفاع انگلیس اعضای فعال نیروهای نظامی خود را از سفر به اوکراین منع کرد و گفت که نقض این قانون می‌تواند منجر به پیگرد قانونی شود. کی‌یف پس از حمله روسیه داوطلبان خارجی را فراخواند تا به صفوف "لژیون خارجی" این کشور بپیوندند.

در پایان این گزارش آمده است: ایالات متحده و انگلیس علناً اظهار داشته‌اند که هیچ برنامه‌ای برای درگیر کردن سربازان خود در جنگ اوکراین ندارند. هر دو تأمین‌کنندگان عمده سلاح برای کی‌یف هستند و قبل از حمله روس‌ها در حال آموزش سربازان اوکراین بوده‌اند. طبق گزارشات، این متخصصان در آستانه وقوع درگیری‌ها از این کشور خارج شده‌اند.

در نتیجه، این به آن معناست که در حال ورود به قلمرو بسیار خطرناکی هستیم. آمریکا و متحدانش به وضوح اعلام کرده‌اند که هرگز خواهان صلح یا سازش نبوده‌اند و در حال تشدید اوضاع در اوکراین به منظور تثبیت هژمونی ژئوپلیتیک خود بر جهان، چه علیه روسیه، هند، یا چین هستند. این مسئله برای روس‌ها به یک مبارزه همواره در حال گسترش در برابر تلاش غرب به منظور وادار کردن، مطیع کردن و مسلط شدن بر کشور آن‌ها تبدیل شده است که اوکراین در آن فقط نقش یک مهره سرباز قربانی را بازی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • مورخ ایرانی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    6 14
    آمریکا و ناتو در با تبدیل اوکراین به سوریه اروپا و ایجاد جنگ نیابتی (بدون اینکه خود مستقیم وارد درگیری شوند) میخواهند روسیه را زمینگیر کنند؛ از آن طرف دقیقا همین نقشه را برای به دام انداختن چین در تایوان کشیده اند با طعمه کردن تایوان اما چین تاکنون بحران تایوان را به خوبی مدیریت کرده است. با مشغول شدن روسیه و چین در اوکراین و تایوان احتمالا سراغ ایران نیز خواهند آمد؛ این تحلیل از آن جهت است که از نظر آمریکا و اروپا سه کشور اصلی تهدید کننده نظم کنونی جهان چین، روسیه و ایران هستند.
    • FR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      51 8
      تاواریش داری اشتباه میزنی.خیانت ها و خباثت های روس ها در حق سرزمینت رو نادیده میگیری البته احتمال ایرانی نباشی وگرنه حملات روس ها در طول تاریخ و شهادت ثقه السلام و ازادیخواهان تبریز و هتک حرمت حرم امام رضا رو فراموش نمیکردی
    • DE ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      4 53
      مشرق نیوز: ۲۰ شرکت اروپایی تسلیم روبل روسیه شدند 20 شرکت اروپایی تسلیم روبل روسیه شدند خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که تاکنون ۲۰ شرکت اروپایی برای خرید گاز روسیه به روبل در گازپروم بانک این کشور حساب روبلی باز کرده‌اند...و ۱۴ شرکت‌جدید نیز اعلام آمادگی کردند.....
    • مقدس IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      5 2
      سازمان ناتو اصلا پيمان نظامى يا سياسى نيست بلكه يك سازمان تروريستى مافيائى و ابزار چپاول و غارت منابع كشورها و توليد و تجارت سلاح و مواد مخدر و فحشاء و.....تنها حامى مطلق حكومت هاى فاسد ديكتاتور و نامشروع در دنيا ميباشد .
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 1
      شما گرسنگان قدرت بیش از چهل سال در آرزوی قیام بوده اید ، حالا رسیده اید به این تعداد 24 نفر مثبت . حداقل یک کار بهتر فیک رقم بزنید که باورش آسانتر باشه . فعلا که گرسنگاان از جمله در اروپا فروشگاه ها را غارت میکنند .
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 1
      منافق یانکی سرباز لژیون فرانسه تو داری حماقت می‌کنی با طرفداری از انگل ستان و آمریکا که با تحریم، ترور، حمایت از دشمنان سرزمینت و.... کودتا و دو قحطی که جنگهای اول و دوم جهانی در ایران ایجاد کردند که در هر کدام حدود نصف مردم مردند!!!
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • مورخ ایرانی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    6 3
    آمریکا و ناتو با تبدیل اوکراین به سوریه اروپا و ایجاد جنگ نیابتی (بدون اینکه خود مستقیم وارد درگیری شوند) میخواهند روسیه را زمینگیر کنند؛ از آن طرف دقیقا همین نقشه را برای به دام انداختن چین در تایوان کشیده اند با طعمه کردن تایوان اما چین تاکنون بحران تایوان را به خوبی مدیریت کرده است. با مشغول شدن روسیه و چین در اوکراین و تایوان احتمالا سراغ ایران نیز خواهند آمد؛ این تحلیل از آن جهت است که از نظر آمریکا و اروپا سه کشور اصلی تهدید کننده نظم کنونی جهان چین، روسیه و ایران هستند.
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    7 5
    از دل جنگ اوکراین نابودی اسرائیل بیرون خواهد آمد. الان بهترین زمان برای پیچیدن نهایی نسخه رژیم صهیونیستی هست. غربیها سرگرم اوکراین هستند و روابط روسها با صهیونیستها به شدت تیره شده. قبلا رژیم صهیونیستی سوریه را موشک باران می کرد و روسها به ارتش سوریه اجازه مقابله به مثل نمی دادند اما حالا اوضاع کاملا تغییر کرده. روسها از رهبران حماس در مسکو استقبال کردند.
  • به GB ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    5 1
    هدف تضعیف روسیه بود و زمانی که این کار با روسیه انجام شود، با چین و بقیه کشورها نیز همین کار را خواهند کرد. پس از پایان جنگ دوم جهانی انگلیس و آمریکا در پی نابودی روسیه بوده اند و تقویت گروه ضد روسی نئونازی بوسیله انگلیس و اسرائیل در مرزهای روسیه به این منظور بود. گسترش ناتو در مناطق شرق (اروپا) و تصمیم ناتو و آمریکا برای کنترل جهان دلیل اصلی این جنگ و تمام جنگ ها است. مخصوصاً اکنون که بشدت از افول خود در برابر چین و دیگر قدرت ها و افزایش روزافزون سطح آگاهی مردم جهان از سوء استفاده از آنها نگران شده اند. آنها پس از پیروزی بر دانه درشت ها به سراغ ما هم خواهند آمد می خواهند همه چیز و همه کس در دنیا برای آنها و در کنترل آنها باشد. در حقیقت هدف حتی روسیه نیست بلکه تصاحب کل جهان است.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      2 5
      اینا از اداره لونه عنکبوت خودشون هم درمونده هستن تصاحب کل جهان؟! همین آمزیکا منتظر باش چه جوری هالییوودی مردمش به جون هم خواهند افتاد زمانی که خدا بخواد نیستشون کنه
  • DE ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 41
    در نتیجه، این به آن معناست که در حال ورود به قلمرو بسیار خطرناکی هستیم. آمریکا و متحدانش به وضوح اعلام کرده‌اند که هرگز خواهان صلح یا سازش نبوده‌اند و در حال تشدید اوضاع در اوکراین به منظور تثبیت هژمونی ژئوپلیتیک خود بر جهان، چه علیه روسیه، هند، یا چین هستند. این مسئله برای روس‌ها به یک مبارزه همواره در حال گسترش در برابر تلاش غرب به منظور وادار کردن، مطیع کردن و مسلط شدن بر کشور آن‌ها تبدیل شده است که اوکراین در آن فقط نقش یک مهره سرباز قربانی را بازی می‌کند
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    6 2
    مطالبی که در این نشریات نوشته می شود نمادی از وضعیت وجدان جمعی ایرانیان نیست . معمولا یک یا چند نفر می نشینند و تمام وقت کامنت می نویسند و نوع نوشتن و نگارش آنها معلوم می شود که از مردم عادی نیستند . معدل جامعه ایران از مظلوم کشی متنفر است و دشمنی دیرینه با روس‌ها دارد . حتی همان کسانی که تحت تاثیر دروغ های ساختگی قرار گرفتند و قدرت تحلیل رویدادها را ندارند در ظاهر از پوتین جانبداری می کنند اما در اعماق قلبشان از شکست پوتین و کمونیست خوشحال می شوند . جامعه ایران با کمونیست و پوتین آبش توی یک جوی نمی رود . عامل شکست مجاهدین خلق و فداییان خلق و توده ای ها و گروه فرقان و پیکارها بیشتر از اینکه نیروهای عزیز جمهوری اسلامی باشد اگر چه زحمات این عزیزان را نمی شود انکار کرد .افکار چپ گرایانه و دوستی آنها با کمونیست و جنگ آنها با خدا بود . حتی وضعیت کنونی اصلاح طلبها نتیجه چپ گرایی آنها در سالهای اولیه انقلاب است . آنطور که با بر رسی آحاد جامعه ایران می توان فهمید مردم ایران خدا ترس و طرفدار مظلوم و مهربان و خون گرم هستند . از جنگ و نزاع متنفرند . خلاصه اینکه .آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است . با دوستان مروت با دشمنان مدارا.
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      6 8
      از نوع نوشتن و نگارش شما معلوم می شود که از مردم عادی نیستید!!! از نقش و خیانت های مکرر غرب و آمریکا هم برایمان بگویید!!!! اگر ایرانی هستید فقط کافیه نظر مردم در مورد اسلام و اعراب رو بدونید اونوقت بگید مردم ایران خداترس و ضدجنگ هستند!!! اینقدر مغلطه نفرمایید و اهداف شوم خود را در لابلای کلماتتان پنهان نکنید. بله کامنت گذارها معمولا کارشناس و پژوهشگر و دلسوز و محقق و سواد رسانه ای بالایی دارند. مردم عادی که در اینستا و تلگرام سرگرم هستند و کاری به این مطالب ندارند. مغلطه نفرمایید
    • تبریزی IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      ۲۰:۵۴ چه مطالب تاثیر گذاری نوشتید... تحت تا قبر قرار گرفتم البته نه به عنوان کارشناس و فقط یک شخص معمولی. با دوستان مروت(انگلیس و آمریکا و اسقاطیل) و با دشمنان مدار(عراق و سوریه و یمن)!!!!! بعدش اسهالاتیهای اول انقلاب با امروز کاملا فرق میکنند که حالا مخلص تر از غربگداهای سابق طرفدار غرب هستند برای جبران مافات و ما ملت طرفدار مظلوم واقعی و نه زلنسکی صهیونیست نوکر اسقاطیل هستیم و عاشق مبارزه و جنگ و رزم با زورگو و صهیونیسم
    • DE ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      اتفاقا یک منافق نوشته بود...ما عاشق کشورمان هستیم و برای دفاع از انقلاب اسلامی با کمونیستهای از خدا بی خبر در بوکان جنگیدیم و اگر لازم باز هم می جنگیم .خدا می داند چه جوان‌های پاسداری که در بوکان شهید شدند تا این کشور باقی بماند . حالا یه عده آمدند به ما می گویند غرب گدا و فحش می دهند و از پوتین که عرق می خورد و زن نامشروع دارد و با یه سگ گنده هم نشین است حمایت می کنند/_ تو منافقی بیش نیستی .منافقین در حمله جدیدشان شروع به خاطره دزدی کرده اند ولی اینقدر احمق و لایعقل هستند که نمیدانند شهید و سردار سرافراز ما شهید قاسم سلیمانی ساعتها با پوتین شخصا صحبت کرد تا او را متقاعد کند که داعش امریکایی را در سوریه به کمک ایران و سوریه نابود کند و اینکار به پیروزی صدردصد حکومت سوریه ختم شد و اگر کسی یک ذره و یک سانتی متر گرد جبهه و زمین جبهه را لمس کرده باشد هیچگاه تصمیمات شهید سرافراز تاریخ ایران قاسم سلیمانی را با نوکری غرب عوض نمیکند. هر کار کنید حتی با نوشتن یک جمله خون پاک شهدا شما‌منافقین را لو میدهد. دوستان توجه توجه مراقب دستور سازمانی جدید منافقین در مورد شهید دزدی و خاطره دزدی باشید. اول انقلاب هم اعضای خائن حزب توده همین کار را میکردند و خود را یا خانواده شهید و یا پاسدار ...معرفی میکردند و انقلاب و حرکت انقلابی و تصمیمات حکومتی ...را زیر سئوال میبردند
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    آمریکا و انگلیس نه تنها جنگ اوکراین را رهبری میکنند بلکه با رسانه هایشان حقایق را وارونه جلوه میدهند و افکار عمومی را منحرف می‌کنند
  • عطا IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    حرف آقای محسن رضایی کاملا درست بود این جنگ حداقل ده سال طول می کشد.
  • احمد IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    10 5
    دوستان چشمانتان را باز کنیدسال 2014 همین جناب پوتین کریمه رو اشغال کرد و با یک رفراندم ساختی اون رو زمینه خاک خودش کرد فکر کرد 2021 هم همین طور است غافل ازاینکه این تو بمیری از ان تو بمیری ها نیست دونباس و لوهانس رو میخواست با یک رفراندم ازاوکراین جدا کند و اتحاد جماهیر شوروی درست کنه مگر در ابخازیا همین کارو نگرد و یا جزایر گوریل ژاپن رو اشغال نکرد در صئ ورتی که اصلا جنگی بین ژاپن و روسیه در نگرفت لطفا تاریخ روسیه رو بخوانید همیشه با کشورهای دیگر درگیر بود مخصوصا با ایران عزیز
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      شما حرص نزن - میراٍ شوروری سابق میراث خوار زیاد دارد - اگر جنگهای میراث خواران این طور ادامه داشته باشد لزوم تشکیل اتحاد شوروی سابق یا همان کشور شوراها اجتناب ناپذیر خواهد نمود و حدودا مدل جدیدی را بوجود خواهد آورد که این کشورها در سازمان ملل صاحب قدرت چندین رای برای کشور واحدشان خواهند شد. پاتک دیلماتیک در نبرد دیپلماتیک به ایالات متحده آمریکا که یک رای بیشتر نخواهد داشت.
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      ۲۲:۰۵ عجب کارشناسی هستی!!!! خود جورج سوروس یهودی صهیونیست معترفه به کودتاهای رنگی در قرقیزستان، گرجستان، اوکراین و ایران حالا تو کاسه داغ تر از آش شدی!!!!! کی بعد پیروزی شواردناتزه در گرجستان با کودتا ساکاشویلی رو سر کار آورد؟!! میخواستی روسیه بشینه و انداختن طناب دور گردنش و نگاه کنه!!!! مگه آمریکای نایس به بهانه ۱۱ سپتامبر از ۱۰/۰۰۰۰ کیلومتر آنطرف‌تر به بهانه تروریسم خود ساخته نیومد افغانستان و عراق رو اشغال کرد که مثلا امنیتشو تامین کنه؟!!!! اوکراین هم بدتر از گرجستان شد و نمایندگان کنگره و سناتورهای آمریکایی تو میدان کیف واسه کودتا گران سخنرانی میکردن و غذا پخش میکردن پس حرف مفت نزن که....خودتی
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    6 11
    جنوب اکراین زمانی خاک ایران بوده است و باید به وطن بازگردد
  • حسین US ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    5 0
    به نظرم هدف این جنگ فرسوده کردن اروپا و روسیه با هم است. آمریکا از شر دو رقیب خلاص میشه
    • تبریزی IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      اروپای پیر نوکر که رقیب نیست، بیشتر شبیه گاو شیرده چشم آبی هستند...
  • US ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    7 5
    زلنسکی یک مهره اسراییلی ست که باید پیش مردم اکراین رسوا شود وگرنه این جنگ به این زودی ها تمام نمی شود.اگر این ادم دلسوز مردم بود از جنگ دست می کشید
  • محسن IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 5
    بریم کمک روسیه.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      همه ايرانيها ميگن روسيه نابود بشه بعد تو ميگي بيرم کمکش ؟مرگ بر روسيه خيانت کار که باعث از دست رفتن حاصلخيز ترين خاک ايران از جمله قفقاز شد همچنين باعث عقب ماندگي ايران گرديد اميدوارم روسيه تجزيه بشه.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 2
    خیلی خنده داره که بعضیا اصلا آمریکا و اسرائیل و انگلیس رو که دست به هر جنایتی در اوکراین می زنند رو نمیبینن و میگن روسیه حمله کرده پس متجاوزه!!! یکم مطالعه کنید‍‍‍!!! هر چی اخبار بی بی سی و اینترنشنال و صدای آمریکا و کانالای زرد نفوذی به خوردتون میدن رو قرقره نکنید! تبریک میگم شما با موفقیت دچار شستشوی مغزی شدید. البته روسیه هم آش دهن سوزی نیست ولی بدون تعصب و سعی کنید مستقل فکر کنید نه بر اساس اخباری که رسانه های بیگانه میگن. حتی در مورد مشرق هم صدق میکنه
  • محمد IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 3
    طوری جنگ روسیه و اوکراین رو تحلیل می کنید انگار اوکراین به همراه غرب به روسیه حمله کرده و آنجا را اشغال کرده است نه روسیه.
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      نه روسیه رفته تو کانادا و مکزیک پایگاه زده و موشک و نیرو و پدافند هوایی مستقر کرده و داره همسایه های آمریکا رو تو یک پیمان نظامی دور هم جمع می‌کنه!!!!
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 2
    روسیه خم می تواند با حمایت بیشتر از کره شمالی، سوریه و باکو و ونزوئلا بر آمریکا فشار وارد کند. از کره شمالی سرباز بگیرید و به جای آن به تنها نفت و گندم بدهید!
  • mojtaba SE ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 0
    امروز روسیه تصمیم دومش رو گرفت و ریسمان گونی رو کشید.اوکرائینی دیگر نخواهد بود .امریکا و انگلیس بدجوری سرشون کلاه رفت ,چون دیگه نمیتونن تصمیم روی انرژی اروپا بگیرن و قیمتها رو کنترل کنن و سودشون رو ببرن ..چون انرژی اروپا دست روسیه است و اروپا نیازی به ناتو هم نداره چون میدونن ناتو قبل از اینکه جنگی رو بخواد شروع کنه ,شکست خورده جلوی روسها..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    این بازی دامنه داری که آمریکا و انگلیس راه انداخته اند ، هر چه زودتر کشورها باید باتفاق فکری براش کنند و منتظر نمانند . چون عواقب بدی و ناخوشایندی در انتظار خواهد بود . اروپا تنهاست و ضعیف . حتی کره و ژاپن . کافیه انرژی کمی برسه . از پا در اومدن ، کاری که آمریکا و اانگلیس بدنبال تسلط بر آن هستند (منابع روسیه شامل خیلی چیرها و حتی اکراین ). اگر دنیا پشتیبانی کنه همراهی آنها را بدنبال خواهد داشت .
  • علی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    روسیه خودش حمله کرد بعدشم الانم حاضر نشد جدایی طلبای خارکفا راه بده تو کشور خودش و الانم محاصره شدن شما هم از شکست همه جانبه پوتین سوختین تازه تو همین هفته دو تا پهپاد اورال 10 روسیا اوکراینیا با جنگ الکترونیک گرفتن در حالیکه روسیه که ادعای بهترین جنگ الکترونیکا داره و چند سال پیشم یه مقاله راجب ارسال سامانه روسی به ایران زدین بایراکتار که هیچی یه کوادم نتونست بگیره. تازه پالس الکترو مغناطیسیش که بماند البته عذر خواهی پوتین از صهیونیست ها بابت حرفای لاوروف ودکا خورم همینطور.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس