کد خبر 1365199
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
گفتگوی تلفنی «اردوغان» و «هرتزوگ» پیرامون تحولات قدس اشغالی

رئیس جمهور ترکیه که در عمل راه آشتی با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته، در تماس با رئیس این رژیم، بابت ظلم این روزهای تل آویو نسبت به ملت مظلوم فلسطین، ابراز نگرانی کرد!

به گزارش مشرق، دفتر رئیس رژیم صهیونیستی از گفتگوی تلفنی اسحاق هرتزوگ با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیرامون وضعیت امنیتی فلسطین اشغالی خبر داد.

این تماس به درخواست طرف ترکیه‌ای برقرار شده حال آنکه تل آویو لحن گفتگوها را مثبت ارزیابی کرد.

ظاهراً اردوغان طی این تماس، نگرانی و اندوه خود را بابت حوادث روزهای اخیر در قدس اشغالی اعلام و بر احترام به قداست مسجد الاقصی تاکید کرده است.

روز جمعه، نیروهای رژیم صهیونیستی با حمله به نمازگزاران، بیش از ۱۵۰ تن از آنها را در مسجد الاقصی مجروح کردند.

ابراز نگرانی اردوغان در حالی است که وی در باب مسئله فلسطین موضعی دوگانه دارد تا آنجا که به رغم حمایت ظاهری از ملت مظلوم فلسطین، در عمل به دنبال روابط با تل آویو است.

رئیس جمهور ترکیه دو روز پیش هم تماسی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 2
    سیاستمدارهای جهان به دور اردوغان حلقه زده اند و اردوغان هر یار به طرف یکی از اینها میچرخد.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      1 5
      کی گفته ترکیه یک‌ کشور فاشیستی هست؟؟ بفرما یک‌آفتابپرست توانسته در ترکیه رئیس جمهور بشه
    • حسین IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 0
      قومی که حاکمانش درکی از سیاست و کشورداری ندارند لابد به سیاست مدار میگه افتاب پرست و جالبیش وضعیت همون قوم هستش که از 200 کشور دنیا 400 تاش تحریمش کردن حتی کسانی که ادعای دوستی هم دارند بعنوان کیسه بکس ازش استافاده میکنند..... فلاکت زده ترین کشور دنیا شده و هنوز ادعا دارد مرکز دنیا هستش....
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 4
    سیمرغ ایران بر روی‌ کوهی از ثروت، افتخار، فرهنگ، تمدن، طلا و شَرَف در خواب آسوده بود. که ناکهان خمینی کبیر سیمرغ را صدا زد، پس سیمرغ باستانی بال گشود، به ندای خمینی لبیک گفت و در خدمتِ (شاهِ جهان، مهدی فاطمه) آمد تا سلحشوری باشد تحت فرمانِ فرزند علی ع
    • احسان IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 0
      منظورت از سیمرغ ایرانی همون کپی فرهنگی از واژه "سامروک" اسیای میانه نیستش؟ راستی تا حالا فکر کردین که چرا باید مرغی سی تا باشه؟ عین کلمات "هفت سین" "دوقلو" و "چهارشنبه" "مسجد کبود" و ... که همه از اسیای میانه کپی شده است و بمرور فکر کردین فارسی هستن؟ چرا باید هقت تا سین رو سر سفره بذاریم؟ هفت تا "ب" نمیشه بذاریم؟ حالا چرا 7 تا ؟ 8 تا نمیشه؟ لطفا اگر از جایی کپی میکنید حداقل براش تاریخ سازی و داستان سرایی نکنید و عین همون کلمات رو اتسافده کنید....
    • مری IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 0
      چهارشنبه یا همون چرشنبه از دو واژه "چر" (در ترکی به معنی متضاد و آغازگر مجدد و معکوس) و "شنبه" ( در عبری به معنای آغازگر ) تشکیل شده است و در حقیقت در تقویم قدیمی چرشنبه به عصر سه شنبه گفته میشده یعنی لحظه آغاز روند معکوس هفته .... به تدریج در طی قرن اخیر با ایجاد تقویم فارسی به اشتباه کلمه "چر" با "چهار" اشتباه گرفته شده و بجای چهارشنبه استفاده شده و سایر روزهای هفته نیز از روی اون شنبه و یکشنبه و... ردیف شده اند.... عین همین قضیه نیز در مورد دوقلو وارد است در حقیقت دوقلو از واژه زاییدن ترکی(دوغماق) گرفته شده است
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 1
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 1
    در این هنگام بود که اسفندیار خان طالشی بسوی پادشاه ایران تاخت و فریاد کشید: ای شاه ایرانمان، مردان مردان طالش اجازه نبر میخواهند. __ شاه اسماعیل آذریِ ایرانی، نگاهی به جانب او افکند و سکوت کرد... عثمانی با توپهایشان درحال کشتار ایذانیان بودند. ___ شاه اسماعیل بنام سکوت مظلومانه ات اکنون در قرن ۲۱ ایرانیان آذرنشان انتقامت را از اردوغان و عثمانی خواهیم گرفت.
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      اصلا نفهمیدم چی گفتی
    • علی IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 0
      فردوسی دوباره متولد شده داستان پردازی می‌کند
  • DE ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 1
    اردوغان را بهتر بشناسید: «روشن است که راه دفاع مؤثر از آرمان فلسطین، داشتن یک رابطه معقول، منطقی، منسجم و متعادل با اسرائیل است».
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 1
    (راه همانی است که آلب ارسلان رفته: گسترش مرزهای ایران) (آلب ارسلان مالک جان ترکهای عالم)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس