کد خبر 1365194
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
تغییر مصوبه دستمزد شایعه است/ شورای عالی کار جلسه رسمی نداشت

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه تغییر مصوبه دستمزد شایعه است، گفت: شورای عالی کار در سال جاری جلسه رسمی نداشته است.

به گزارش مشرق، محمدرضا تاجیک اظهار داشت: دیروز یک جلسه غیررسمی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و موضوع جلسه هم در مورد تغییر دستمزد نبود بلکه در مورد معاش و امنیت شغلی کارگران و تدوین بسته حمایتی از اشتغال آفرینان بود. چه بسا که از شروع سال جدید به این سو چندین جلسه داشته‌ایم.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود: به نظر می‌رسد برخی از کارفرمایان با شایعه به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند و می‌خواهند امتیاز بگیرند. در حالی که اگر قرار باشد تغییری در مصوبه دستمزد ایجاد شود باید جلسه رسمی شورای عالی کار با محوریت بازنگری در دستمزد سال ۱۴۰۱ کارگران برگزار شود که تاکنون چنین چیزی نداشتیم.

وی ادامه داد: نکته مهم آن است که حتی اگر درخواستی در مورد بازنگری در دستمزد باشد نمایندگان کارگری این موضوع را نخواهند پذیرفت. از سویی دیگر نیز نمایندگان کارفرمایی تاکنون در تمام جلسات از نحوه افزایش دستمزد دفاع کرده‌اند و ما مخالفتی از طرف آنها ندیده‌ایم.

تاجیک در مورد اینکه آیا امروز جلسه دیگری برگزار خواهد شد، گفت: تا به همین لحظه هیچ خبری از برگزار جلسه نبوده است. بنابراین جلسه‌ای امروز برگزار نخواهد شد.

روز گذشته و در پی برگزاری جلسه‌ای بین وزیر کار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اخباری مبنی بر تغییر دستمزد سایر سطوح مزدی برای سال ۱۴۰۱ منتشر شد که تکذیبیه وزارت کار و نمایندگان کارگری را در پی داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 3
    حتما تغییر نمیکنه ولی کی داده کی گرفته شده ماجرای بیشتر مهریه هایی که اینقدر بالان که هیچ کاریش نمیشه کرد بابا برین ببینید شرکتها دارن به روز کارگرا میارن
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      2 1
      بانک های خصولتی و پتروشیمی ها از بیت المال 57 درصد افزایش را پرداخت میکنند و تورمش میمونه برای کارمندان دولت با 10 درصد افزایش حقوق.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    8 0
    جناب خاندوزی به جای پایین آوردن حقوق کارگر بره حقوق مدیران ومعاونان و... نجومی بگیر مثل خودش رو کم کنه
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    7 0
    مشخصه که دولت در تصمیماتش سردرگم است و برنامه مشخص ندارد
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟ فقر بدجور دامن گیرشون کرده با وجود اینکه سازمان تامین اجتماعی ثروتمنده ینا پول درمانشون رو هم ندارن
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 2
    باید عوض بشه. الان پیمانکاران ما حقوقشون دو برابر ما هست چون اونا کارگری حساب میشن و ما دولتی اونوقت زیردست ما هستن. دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس